• Nala

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Tinzi skrev 2010-11-19 19:54:22 följande:
    Ojj 50 kg wow! Längtar tills jag gått ner så mkt! :)

Är det vanligt m. gallproblem alltså? *rädd* hur märker man det?!

Själv sitter jag här och är orolig att jag kommer töjja ut min magsäck/ficka redan....har hitills kunnat äta pytte lite, men idag åt jag säkert 3 dl rotmos innan jag kände att jag blev mätt. Är det normalt 1 vecka efter OP? :(

Känner sug efter massa go mat för det mesta som jag inte får äta ännu , är jätte jobbigt. hade hoppats på att det skulle försvinna lite mer. Nån som känner igen sig?

och...kan man äta äggröra på hårdkokta ägg som man sen mosat eller hur var det med ägg?
    Du kan inte töja din ficka särskilt mycket, den är gjord av den oelasiska delen av magsäcken.....Jag har dagar som jag kan äta mycket och dagar när det tar stopp direkt. Rotmos är ju väldigt lättätet så att säga. Är du säker på att det verkligen var 3 dl? Ibland tycker jag att det ser ut som jag har jättemycket på tallriken men det är det inte när man verkligen kollar.... :)
  • Nala
    Mli79 skrev 2010-11-20 10:26:59 följande:
    Jag håller med det där med att det är svårt att bedöma mängden. Jag har en slev som rymmer en dl, och tar man pasta i en sån så blir det ju jättemycket på tallriken! Och sen ska man ha lika mycket typ köttfärssås till!
       Jag tycker att det är en fördel att kunna äta "mycket" mat, hellre det än att bara få i sig litegrann och sen sakna energi. det är ju kul att man kan äta lite i början när man vill gå ner snabbt i vikt, men detta ska ju funka sedan i normalvikt, hela livet ut.
    Precis :)
  • Nala
    Philippa skrev 2010-11-20 19:32:31 följande:
    Måste få svar på detta...

Jag har en bekant som flyer just nu och ska opas veckan efter mig....

Jag pratade med henne idag och då berättar hon att hon har fuskat med flytet flera gånger :-0

Hon har bland annat ätit smörgåsar med ost samt apelsiner och andra frukter... hon har ätit något litet varje dag

Nu behöver jag veta; exakt vad riskerar hon när hon har gjort så? Jag måste veta vilka argument jag ska ha när jag pratar med henne igen..

Själv säger hon att det inte gör något om man bara äter något litet varje dag.
    Egentligen riskerar hon väl inget....det är ju inte alla sjukhus som har flyt-tvång så att äta är ju inte farligt. Har hon gått ner i vikt?
  • Nala
    Visitor skrev 2010-11-20 22:30:35 följande:
    Jag saknar att kunna dricka obehindrat...
    Samma här!
  • Nala
    BohusM skrev 2010-12-22 11:08:06 följande:
    Hej alla...

Är BARA inne på min andra flytdag, och det enda som jag kan tänka på är hur J***A hungrig jag är... Suck
    Jag vet ju att det bara är början dessutom. Men i nästa stund så är jag så lycklig för vad som komma skall. Jag ser fram emot en sommar som kanske blir mycket bättre än på många långa år :) och framför allt ett bättre liv.

Snälla kom med massa goda råd och peppning, ni är till så mycket hjälp här när man har det svårt. Ge gärna förslag på sidor med före och efterbilder som jag kan spana in och drömma om (i stället för mat) haha

Grattis till alla som OP-ats och alla andra som fått tider mm

Kram..
    Håll ut!

Jag la till dig i min adressbok så du får gärna kolla på mina före och efterbilder i mitt galleri. Skall snart uppdatera igen. Har totalt gått ner 52 kg så de senaste korten är för 4 kg sedan :)
  • Nala
    METAMORPHOSIS skrev 2010-12-22 15:40:52 följande:
    Nu kommer jag ALDRIG mer att visa mig på FL , för nu får ni se den (halv)nakna förvandlingen. Jag då jag led av EXTREM FETMA för 9 månader sedan, och då jag nu är NORMALVIKTIG med diverse häng överallt, men buken och bysten ska fixas till sommaren, låren kommer om ngt år eller så.

Kolla in de SEXIGA trosorna, var det enda jag kom i för 9 månader sedan. Trosorna från gårdagen är för att hålla in och upp, hänget.

* Inte jag som gjort collaget, utan en vän, därav "Fina Starka Anne" ( skulle inte skriva det själv ) *
    Hejja hejja, viiket superjobb!!!

Jo, du kan visst visa dig på FL :) Du är skitfin!!
  • Nala
    Philippa skrev 2010-12-22 17:44:27 följande:
    Antar att det inte är några bra siffror eftersom jag inte fått någon respons från någon...

Behöver tips hur jag ska göra för att gå ned mer/snabbare......
    Det är ju ett jättebra resultat!!
  • Nala
    Jejja78 skrev 2010-12-22 19:14:47 följande:
    Under puré perioden kan man äta mannagryns gröt då ? Kokar den i laktosfri mjölk isåfall .
    Jag tokdumpar på mannagrynsgröt.....ta det försiktigt :)
  • Nala
    Jejja78 skrev 2010-12-22 22:43:56 följande:
    Nala : nu blev jag nervös ....väntar nog med mannagrynen !
    Du kanske inte gör det men ta det försiktigt om du provar..... :)
  • Nala
    Lajsa82 skrev 2010-12-23 12:28:14 följande:
    Var på återbesök igår! Dom var mkt nöjda, sa att jag såg strålande fräsch ut....hade gått ner till 90.0 så 20 kilo ner sedan flytet, helt otroligt, köpte kläder till jul här omdagen och köpte allt i storlek L Och var ju tvungen att ha det på mig på återbesöket Ja!! Jag kände mig riktigt snygg, snacka om att självförtroendet är på väg tillbaka Idag vägde jag mig, och jag har lyckats komma ner till 80-talet...Woohooo kan inte fatta att det har gått så här fort... Har nu ett midje mått på 108, inna låg det runt 126 tror jag!

Nala: jag skulle också vilja se lite bilder
    METAMORPHOSIS: Skit vacker är du! Och visst skall du visa dig på FL!! Du har gjort ett kanon jobb!!!

Ni som har facebook, får gärna lägga till mig som vän [email protected]">[email protected] 
    Jag har lagt till dig i adressboken Lajsa så nu kan du kika :O)

Grattis till resultatet, superbra!!!
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)