Inlägg från: blyg viol |Visa alla inlägg
  • blyg viol

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

ChokladMoshin skrev 2010-05-06 10:38:33 följande:
    Dom säger väl att det bästa för kroppen fysikst och psykiskt är att gå ner 0.5-1 kg i veckan och det har väl du gjort. 12kg är ju jättebra jobbat. Det är bara det att jag blir väl lite stressad av allas jätteviktminskningar i rask takt.
    Jag blev också stressad särskilt då "strulet" (vi har det inte så bra nu men inget ont om honom) går ner massor men han är ju man som sagt. Alla har vi olika kroppar tänk dig det där tricket med 12 mjäölktetror som nu är borta förevigt från din kropp. Då blir man gladare än att jämföra sig med andra. Jag lovar det fungerar om du gått ner 12 kg{#lang_emotions_flower}
  • blyg viol
    ChokladMoshin skrev 2010-05-06 10:42:41 följande:
    Näe, jag vet. Men jag jämför ju med mina tidigare, dock misslyckade, försök till att gå ner i vikt. Tex. 10 veckor på REductil gick jag ner 24 kg. Vet ju att op:en inte är en mirakel kur i sig utan mycket mer ska till. Blir till att dra fram motionscykeln och ta sig en tur varje morgon
    Jag vet vad du menar men Reductilen fungerade ju inte bestående detta är ju det {#lang_emotions_cool}
  • blyg viol
    ChokladMoshin skrev 2010-05-06 10:47:30 följande:
    Precis. Finns ju en anledning att man gick till beslutet för en op senare. Men som sagt totalt 12.8 kg på 4 veckor är jag superglad över och hoppas det rullar på.
    Har en rastlös period själv nu, men kanske tar det med ro att jag är en trögis. Det då jag tappade jeansen igår mitt i stan{#lang_emotions_foot_in_mouth}, nästan som i den där fåniga reklamen, tur att jag hade snygga trosor{#lang_emotions_innocent}. Det var pinsamt men va fasen behövde tokskratta och det gjorde jag med och resten av omgivningen.
    Har en liten kamp med den mentala sidan just nu inte så att jag mår kadaver men är liksom lite nervös och rastlös och vill inte vara bunden av ngt som inte gör mig tryggare.
    Jag tror det är tillräcklig spänning att ha denna transfomation vill parkera lite annat som händer runt mig nu och bara deala med att få vara glad för operationen. Är det ngn som känner likadant?{#lang_emotions_innocent}
  • blyg viol
    Fragile Angel skrev 2010-05-06 13:02:03 följande:
    Jag hade skrattat så jag hade "dött" om jag sett dig tappa byxorna vännen, haha .
    Hahhaha vill inte att du skall dö utan finnas kvar =D men bjuder gärna på skrattet =D Kram 
  • blyg viol

Tittar in en kortis. Oj vilken vecka min kära Mor gick bort i Söndags änglarna hämtade henne några dagar efter min fars 80-årsdag. Det var rätt hastig bortgång och kom oväntat kan man säga. Min Pappa som är sjuklig behöver vård 24/7, vilket min Mamma skött tidigare och samtidigt knasar förhållandet till sig. Så total ketchup kan man säga har inte skött mig som man skall antagligen druckit förlite så nu har jag urinvägsinflamation mitt i allt. Ursäkta, men satan vad det gör ont både i kropp och själ nu. Fortfarande glad för operationen och även om jag är helt slut och förbi pga allt så är jag så glad att jag nu trots att jag är i sen läkningsfas gjorde operationen i mars. Ta hand om Era nära och kära och njut av livet. KRAM{#lang_emotions_flower}

• blyg viol
    Lalalong skrev 2010-05-15 12:05:43 följande:

Malleballebuse skrev 2010-05-15 11:15:07 följande:
    blyg viol: fy för tusan vad jobbigt för dig.
    Tack för omtanken {#lang_emotions_flower}
  • blyg viol
    lyckligjanuari skrev 2010-05-15 13:39:04 följande:
    Beklagar sorgen. Jätte tråkigt
    Tack för omtanken {#lang_emotions_flower}
  • blyg viol

Tack alla rara för era fina tankar och ord. Känner ert stöd{#lang_emotions_flower}

• blyg viol

VARNING ÄCKELSVAR PÅ ÄCKELFRÅGA

Angående KRÄKKräks

Det är som allt annat individuellt. Jag kräks ibland med och då slem och om jag är heltom i magen galla. Min pojkvän, (ja vi är fortfarande ihop, träffades på Ersta den 2/3 han opades den 1/3), kan bara ulka och inget kommer upp. Har även kräkts upp en måltid helt med men bara en gång.

• blyg viol

Hej bara inne här sporadiskt!

Idag är det fyra månader sedan jag gjorde operationen. Är väldans nöjd med att ha gjort den! Visst har jag tappat en del kilon men en del kvar med.

Kroppen håller tydligen på att hitta en ny lodlinje så jag har lite problem med höfterna och nacken. Nacken hade jag problem med tidigare.

Överlag är det bara hälsovinster. Maten går rätt bra har inte ätit alla sju måltider den senaste tiden pga familjekris men skall återgå till det.

Min pojkvän som jag träffade på Ersta också för fyra månader sedan har rasat i vikt, han hade visserligen mer att ta av men ibland blir man avis på killars ras, mår också bra och vi har varandra att prata med om förändringar och mående. Vi mår mentalt mycket bra trots att det hänt sorgliga saker i vanliga livet.

Till alla som funderar och är i valet och kvalet informera er noga, och när ni  bestämt er och fått OK njut och lev av ert nyvunna liv. Det är just vad det är. Jag väger tvåsiffrigt och är överviktig inte fet men som sagt på väg ner mer, men det tar mer tid för mig en min pojkvän och för en del andra . Jag har börjat träna och det är så kul, orken börjar komma tillbaka.
    Ha en toppensommar alla rara!Solig{#emotions_dlg.flower} 

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)