Inlägg från: blyg viol |Visa alla inlägg
  • blyg viol

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Hej he j är inne sporadiskt! Jag har lite trassel med en höft, typiskt att den krånglar efter man gjort operationen va? Obestämd Kanske för att man fått en ny lodlinje iochmed viktminskningen men skall iaf till Ersta imorgon på röntgen. Det känns som ett kärt återseende Ersta Sjukhus och då jag fick välja plats blev det helt klart det naturliga valet. Jag är fortfarande tillsammans med den man jag mötte där på min operationsdag den 2 mars.Hjärta
    Hoppas att alla har det härligt i värmen. Då jag själv tycker det är lite väl varmt brukar jag tänka tänk om detta varit för alla kilon sedan och så njuter jag av värmen istället även om det var väl svettigt inatt.

Solig 

• blyg viol
    Fragile Angel skrev 2010-07-15 14:58:11 följande:
    Jag har också fått ont i höften, den högra, men får mest känningarna då jag reser mig upp från sittandes till stående.

Jag hatar denna värme, men jag är glad att jag väger 37 kilo mindre än förra sommaren, för annars hade jag ALDRIG visat mig i bikini, eller badat ute bland folk.

Kram på dig vännen .
    WOW =D SMALIS DÄRKyss GRATTIS OCH KRAM KÄRA VÄN! 
    Min höft gör attans så ont i alla tänkbara lägen blääää men men bara att få det åtgärdat=D Kram  
  • blyg viol
    Ölandstokan skrev 2010-07-15 15:14:35 följande:

Hatar denna värmen, vet inte vad jag ska ta vägen och kläderna korvar sig på mig när jag ska byt om. Är så avis på er som tappat X antal kg som slipper gå runt med dessa extra kg på kroppen i denna värmen.

Jag fattar inte denna nya lag om att man ska få komma på besök mm innom 90 dagar...hur ska dom klara det när dom inte klarar av detta innan lagen kom.

Jag tillhör Kalmar och där e dom så fräcka att dom lovar att jag skulle få komma innom 45 dagar, hahaha...icke

Nu har det gått 91 dagar och jag har ring och legat i för att få veta när jag kan få komma på en bedömmning, men som det ser ut nu så blir det kanske i sep någon gång, eftersom det är semester fick jag till svar.

För några veckor sedan när jag ringde skulle jag få komma i slutet av juni, fan så hopplöst detta är.

Denna nya lag kommer ju inte att funka, eftersom det är semester tider som kommer att ställa till det.

Vad händer nu då med den nya lagen?? kommer det andra före mig nu då så jag hamnar längre och längre bak i kön??  trött på detta, vill ju veta om jag får ett Ok,

Hmm...jag är nog bara sur för att värmen tar kol på mig och jag VÄGRAR att försöka komma i en bikini där jag bser ut som en svallvåg hela jag Bläää...måste det bli regn och kallt snart

Ge inte upp och stå på dig! Ring till de blir tossiga på dig och ger dig en tid. Oskyldig
  • blyg viol

Halloj jag är en dålig följare numera av detta forum. Denna tråd är jag dock evigt tacksam. Den 2 september kommer det ha gått sex månader sedan min GBP. Det är det bästa beslut jag tagit och genomfört på länge. Jag och den man jag träffade på Ersta har ett härligt förhållande. Vi har mycket förståelse för varandras förändringsfaser och har väldigt starka känslor för varandraHjärta. Vi hade en rätt stormig inledning men det var det värt för nu när jag känner honom bättre och han mig vet jag att han älskar mig och jag honom, det tog mig lite längre tid att förstå detOskyldig men det gör jag nu.

Denna tråd inspirerade mig att flytta remissen från DS till Ersta och att stå på mig i min kamp om att få GBP:n godkänd. (Hade lite lägre BMI)

Jag har gjort fantastiska hälsovinster och visst har jag jätteproblem med en nerv som ev sitter i kläm i ryggen. (Skall till Ersta och MRT:a ryggen, så det blir kärt återseende men annan avdelning)
    ryggproblemet kan ha orsakats av att kroppen hittat en ny lodlinje vid viktminskningen men det spelar ingen roll glad i att jag får hjälp att komma till rätta med ryggen bara och hade väl fått värk ändå eller ngn annan gräsligare åkomma om jag varit fortsatt tjock.

Det är fantastiskt att ha knäkorta kjolar, klänningar och trivas med sin storlek. Visst vill jag gå ner mer men hej och hå det tar visst tid, men så glad över att ha den storleken jag har nu i första årets halvlek. Är lång som få så då jag kommer i strl 40 ibland är ju fantastiskt men är nog närmre en 44. Visst är alla storlekar olika. KappAhls tröjor M är ju 40/42 och Hennes trosor strl 40 passar som en smäck men se ibland kan jag inte ens få på mig plagg i strl 46 ha ha ha ha ha struntar i våg och storlekar jobbar på att gå ner mer men gläds på vägen.

Jag är verkligen ingen tunnis men ingen tjockis heller utan en tantalanta som har det bra och bättre tänkte jag att jag skulle få det när värken är borttränad och smärtlindrad. Har hittat en fantastiskt proffsig sjukgymnast som ser ut att kunna hjälpa mig med detta.

Hoppas att jag inspirerat ngn som tvekar. Jag var väldigt påläst och mentalt förberedd på operationen och på hur och vad som kunde ske efteråt. Jepp ja hade mental tränat det mesta men fick ju en annorlunda bonus ha ha ha ha... Kärlek på lasarettet.
    Tänk efter är det detta du vill, om ja! Gör det =) Om nja, ta reda på mer och besluta sedan. Om nej, helt OK allt är bra om det är vad du inte vill.

{#emotions_dlg.flower} 

• blyg viol

Mot ErstaSolig igen skall magnetkameraröntgas har tydlligen diskbråck Skrikandes.

Annars blir det ett kärt återseende {#emotions_dlg.flower}

• blyg viol
    Solig Superglad att ha opererat mig på Ersta till alla som frågar om man var nöjd så, ja!

Jag har i dagarna fått reda på att jag har diskbråck och att hela min kropp är rätt inflamerad. Visst kan en trolig anledning vara att jag opererats och hela sk systemet tiltat iom viktras. Jag har rent ut sagt skitont men inte i operationsområdet och kan nästan äta allt jag vill och hur jag vill. Nu vill jag ju inte äta så konstigt direkt och inte mer än man ska heller. Har som de flesta svårt att få i mig alla måltiderna men är rätt nöjd. Tror ändå jag fått detta diskbråck ngn gång framöver räddningen är väl att jag nu tas på mer allvar  och får mer akut hjälp nu när jag är nästintill normalviktig. 

Står rätt stilla i viktraset men det är normalt då kroppen är tiltad säger alla jag talat med. Jag skall fixa vattengymnastik för det rekommenderade min sjukgymnast mig. Det var fantastiskt att få akupunktur så jag klarade mig utan hela apoteket för att härda ut smärtan.

Ångrar aldrig min operation kan jag säga, men ta reda på allt innan. Så nöjd är jag med min GBP och mitt fina Erstafynd dvs min pojkvänHjärta 
  • blyg viol

Family family, jag förstår din besvikelse och din smärta du haft!{#emotions_dlg.flower}

Jag har haft tarmvred före jag gjorde min GBP. Det är som alla säger fruktansvärt smärtsamt och jag har dessutom anlag för att smärtan blir ett snäpp mer aggressiv kan man säga (har EDS en bindvävssjukdom som ger nervsmärta). Det känns som tarmen vrider sig och krampar samtidigt vilket den också gör. Själv har jag haft tur med min GBP den delen av min mage som var krank var nog den som kopplades bort.

Önskar alla en fantastisk trevlig helg{#emotions_dlg.flower} 

• blyg viol
    Mli79 skrev 2010-08-21 10:56:56 följande:

Jag har sedan OP haft lite känningar av typ blodtrycksfall/yrsel när jag reser på mig men tänkt att det är ju inte så konstigt pga näringsbristen. Men igår blev det lite värre, och idag trillade jag, typ nästan svimmade, när jag skulle resa mig från halvliggande i soffan till stående. Yrseln är riktigt äcklig och den släpper inte riktigt heller utan är konstant. Vid varje häftig rörelse så svartnar det lite för ögonen. Blir det värre så kontaktar jag givetvis sjukvården, men jag tänkte höra med er om det är något som kanske är vanligt efter GBP? Har ni haft problem med det?

Hej, ja jag känner igen detta. Jag hade problem med detta i flera månader men det är helt över nu=) Så du skall se att det rättar till sig! Jag opererades i mars och tror jag hade de problemen i runt tre månader. 
  • blyg viol
    Zodic skrev 2010-08-21 21:38:43 följande:
    Ang carlanderska, trodde bara man kunde opas som utomläns där, alltsom om man itne bodde i västra götaland?
    Förutsatt att man inte betalar dvs.

Pratade med en tjej igår som "bara" gått ner 22 kg och där verkar hennes kropp trivas. Hur vanligt är det att man liksom inte går ner mer än så?? Någon här som varit opad länge och inte gått ner mer? Jag hade blivit så besviken, även om man vet ju att det inte finns någon garanti. 
    Viktstress=) Jag har också stått på en platå länge och visst det är trist men jag har fått diskbråck och min Mamma dog i våras så det var lite si och så med att äta alla måltider och jag har den uppfattningen att kroppen bromsar när det krävs energi till annat. Jag väger mig inte just nu men blir vansinnigt glad av att prova kläder då och då för även om vågen stått still ett tag så sker det ngn rokad iaf och jag kommer i mindre storlekar.
    Jag har gått ner en hel del dock men visst vill  jag gå ner mer och tror faktiskt jag kommer göra det när livet coolat ner sig och jag äter som jag skall dvs alla eller iaf flertalet måltider, tränar och livet hittar sin mer normalare rytm. Tror inte på att låsa fast sig vid att man skall gå ner inom särskild tid. Viktraset kan ju pågå i upp till två år. Platåer är normala ibland får man kämpa lite mer och ibland bara se till vad som kan vara skälet till att man står still. VARNINGSTRIANGELN är väl där om man går upp flera kilo inte om man står stilla ett tag. 
    Ta det lugnare stressa inte det kan blockera kroppen så man står still med. Opad i mars 2010.
    Cool 
  • blyg viol
    Elliz45 skrev 2010-08-22 11:32:05 följande:
    Var räknar ni ert viktras från, är det på operationsdagen eller när ni började med flytande innan op?
    Jag räknar både och med och idag är jag extranöjd, vägde mig iaf och hepp det är till att vara nästan normalviktig efter sex månader. Skall inte väga mig nu på ett tag så får jag se vad vågen står på den dagen dvs den 2 september.
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)