Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

monixxx skrev 2010-07-06 10:26:24 följande:
    Hej! Det rör på sig! Gått ner 4,5 kg sedan operationen för 6 dagar sedan! Glad Äter fortfarande flytande, osötade krämer, nyponsoppa, blåbärssoppa, hemgjorda varma soppor, urk, vill tugga nu!
    förstår att du vill tugga,men du är duktig som håller dig till flytande
  • Maddisen80
    Mli79 skrev 2010-07-07 08:24:11 följande:

Igår gick jag och la mig tidigt för jag var så jäkla trött. Sen vaknade jag inatt med den värsta mensvärken jag har haft på väääldigt länge. Jag visste inte ens om jag skulle kunna ta mig ur sängen för att hämta värktabletter. Jag har inte haft mens på över ett halvår pga P-spruta, känner mig bara lite extra svullen och får kryp i benen när jag normalt skulle ha haft mens (vilket är nu i veckan). Jag har en teori om att kroppen får spel i sina hormoner nu, stor del av östrogenet lagras ju i fettet vilket borde göra att det frisätts i kroppen när fettet förbränns i en så häftig takt som nu. Tror ni det kan stämma?
    Hade ändå vägdag idag och hade faktiskt gått upp ett par hekto sen i förrgår (pga mens kanske?), så denna vecka har jag "bara" gått ner 1,3 kg. Men jag har faktiskt nått -15 kg på dessa 5 veckor! En tredjedel av min önskade viktnedgång är klar! Och så innebär det att det bara är 8 kg kvar tills jag väger så pass vettigt att jag kan rida in min häst! Som jag har saknat ridningen...

ja man kan gå upp lite i  vikt när man har menstration så de lär du gå ner igen ska du se.
  • Maddisen80
    Annicka skrev 2010-07-13 09:24:15 följande:
    Godmorgon Tjejer!

Jag ringde imorse för att få en tid till vdc och så ringer dom tillbaka till mig och frågar vad dom kan hjälpa mig med så sa jag hade smärtor imagen och går ut i ryggen på höger sida och att jag var på centrumakuten igår kväll men fick ingen hjälp där utan det var min vdc som skulle göra en utredning. Men så säger sjuksköterskan som ringde upp mig att min telefonsamtal kom in kl 8:10 och vi har inga tider att ge dig utan du får ringa imorgon kl 7:30 för att få en akuttid samma dag till läkarn. Så jag ska gå en dag till med detta utan att få någon hjälp. Fy fan för vården. Det blir bara värre med vården.

Kram AnnickaDemon
    hej jag håller med dig att de bli värre med vården ,läkaren på akuten i lund trodde inte att jag har så ont i benen så jag inte orka leva ,men jag har så jävla ont så orka inte leva med smärtan så jag lär nog hamna på psyket igen . Fattar inte hur vården får vara.
  • Maddisen80

annicka hoppas att du får hjälp stå på dig de ska man göra, de försökte jag göra på lunds akut ,men de gick inge vidare för mig.

• Maddisen80
    storkvinnan9901 skrev 2010-07-26 05:17:05 följande:
    Varning

Hej alla! Jag brukar skriva på familjeliv.se, helt anonymt. Men jag fick en varning på den sajten angånde flashback sajten att dem lägger upp bilderna från familjeliv.se och kommenterar dessa. Som tur har jag inga bilder där men jag ger länken där man kan se dem fula kommentarena och så! Tycker synd om alla som har bli...vit drabbade. Tydligen är sidan på flashback polisanmäld.
    www.flashback.org/t514449p148
    Vilka idioter de finns alltså ,varför ska vuxna människor hålla på sådär ?? Tack för varningen .
  • Maddisen80

Grattis till er alla som har gått ner i vikt superbra jobbat. Grattis till er som har fått operationstid. Den 25 augusti ska jag till överviktsenheten igen då  ska jag tala om för dem att jag vill göra magsäckoperation.,jag har frågat en annan kirurg ,men han sa nä,men jag ska frråga den här läkaren.

• Maddisen80
    Lajsa82 skrev 2010-08-27 12:09:45 följande:
    börjar bli jäkligt nojjig! Skall träffa hela teamet på torsdag och vi skall bestämma tid för operation hoppas att det blir i år

När ni var och besökte teamet..(ssk, kirurg, läkare och närkosläkaren) fick ni en optid som var inom ett par månader eller fick ni en optid som gällde flera månader senare?
    jag håller tummar och tår att du får operation i år
  • Maddisen80
    Mammalicious too skrev 2010-08-27 17:16:44 följande:
    Hej...ska snart operera bort hela magsäcken pga sjukdom. Försöker vänja mig vid näringsdrycker, det är svårt Vad är det värsta som händer när man vaknar upp efter op förutom smärtan från op-såret (jag ska ta bort tjocktarmen också samtidigt så det blir ett snitt från blygdbenet och till bröstet) när börjar man dricka? Är det jobbigt att dricka i början?
    åh beklagar att du måste operera bort hela magsäcken och tjocktarmen :( men hoppas att du kommer må bättre sen ,
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)