Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

capobranco skrev 2011-01-06 17:27:16 följande:
    Hej, är på min fjärde dag med flytande inför operation den 25 jan ( nervöst som sjutton) och fryser även jag och springer och kissar som om jag inkontinent lr nåt. Fler som gör? Läste i Jönköpings posten att det inte är många som klarar av att hålla sin nya vikt. Hur länge har ni hållt vikten lr runt den vikt ni vill ha? Läser och läser inför operationen men hur kan man förbereda sig på nåt så för hoppningsvis livsomvälvande??  Jag hade nog extrem tur och ska göra operationen efter bara 3 mån sen remissen skickades kanske därför jag inte känner mig helt förberdd om än redo eller hur är det för er som  har fått vänta längre på datum och op?
    lycka till på operationen hoppas att allt går bra
  • Maddisen80
    zookie skrev 2011-01-06 18:00:42 följande:
    jag försöker bli förflyttad från kristianstad till calenderska hemma i götet jag får dock vänta längre men med tanke på att jag faktist inte har råd att resa så känns det bättre.  folk runt mig blev lite sura när jag sa det men det är inte deras problem...
    du får ju bestämma själv vart du ska bli opad
  • Maddisen80
    linaalice skrev 2011-01-12 11:13:31 följande:
    Hej allihop! :)
    Jag är lite orolig eller vad jag nu ska kalla det.. Det är 1,5 månad sedan jag opererades. Och jag har bara tappat 14 kilo (och då ingår dom som jag tappade vid flytandet). Vad ör normalt egentligen?
    Är det något fel på mig?
    Vet juh att det kan vara svårare att gå ner då man lider av typ 1 diabetes. Men när ska jag bli orolig på riktigt?
    Jag rör på mig, äter preciiis som jag blivit tillsagd, dricker vatten. Mår för övrigt superbra. Men vikten står stilla.  Detta knäcker mig. :(
    Tacksam för råd. :)
    Jag tycker inte att du behöver vara orolig man kan stå still i vikt ett tag ,grattis till viktminskningen de är ju superbra jobbat .
  • Maddisen80
    BohusM skrev 2011-01-12 11:19:45 följande:
    Dagen efter OP och mår fortfarande oförskämt bra. Dricker juise och kaffe även ätit soppa, allt utan problem.
    Väntar på att bli utskriven och resan hem, det skall bli skönt att komma hem, även om dom är helt fantastiska här i Lund...
    Kram.
    Så operation gick bra ,grattis lycka till framöver med :=) Bor du i lund eller ?
  • Maddisen80

Grattis till alla viktminskar ,grattis till operationstiderna och lycka till ,grattis till viktminskningarna de är bra jobbat .

• Maddisen80
    BohusM skrev 2011-01-14 00:45:37 följande:
    Jag gjorde min OP i tisdags och jag förstår att magen kommer att vara svullen, men den ser ju ut som om jag va i 8:de månaden, hahaha..... Hur lång tid tog det innan den svullnaden gick ner någorlunda??

Jag känner heller ingen hunger överhuvudtaget och inte heller någon mättnadskänsla, är det något som kommer sedan eller???

För övrigt så mår jag superbra, bara lite öm över själva "hålen", jag hadde förväntat mig att jag skulle känna mycket mer obehag, men jag mår kanon, hade jag inte haft den svullomage jag har och "5-hål-på-magen" så skulle jag inte trott jag va OP:ad...

Det är nästan så man bara går och väntar på att man skall få ont och bli dålig...
    Grattis att du har blivit opererad och vad bra att allt gick bra :=)
  • Maddisen80
    Jumbopolly skrev 2011-01-14 04:25:21 följande:
    har genomgått 2 dygn med flyt och gått ner 4 kilo.. hmm
    å vipps igår så kände jag GUUUD VAD JAG SAKNAR SALLAD....
    ren sallad tomat och gurka med lite rödlök.... =(
    jag ska ju inte göra magsäckoperation jag får inte ,men jag har ätit dietpulver i 3 dagar men har inte vägt mig än
  • Maddisen80
    mrs Vilja skrev 2011-01-14 08:08:28 följande:
    God morgon alla i tråden!
    JAg har inte skrivit här på ett tag, men lustläst destu mer.
    Känns som jag gått i en dvala och pendlat mellan hopp och förtvivlan. Men igår (!!!) skickade jag in en ansökan till Calanderska om att få göra op privat. Så nu hoppas jag att det snart ska hända lite saker. Jag är så glad!!!!

Jag blir också fundersam över kosten efter op när ni säger att infon är så olika från ställe till ställe.,,,

Måste fråga en sak.. går ni ut med att ni är op:ade? Till "allmänheten". Anledningen till frågan är att jag har två vänner som gjort op men den ena har berättat och inte den andra  (så klart för familj etc.. men inte för "allmänheten"). HAde varit intressant och höra om hur fler gör?
    Hoppas att du får  göra op privat ,carlenderska verka va bra men tyvärr har inte jag råd att betala eller ta lån.
  • Maddisen80
    Jumbopolly skrev 2011-01-14 08:44:01 följande:
    ja har kört sophiakuren och ahr aldrig varit med om en sån rivstart som den gav.
    Har kört både modifast och herbalife och ingen av dem gav nåt resultat så fort.. Sophiakuren däremot har snott 4 kilo av mig på 2 dar.. känns toppen...
    vad äter man då när man går på sophia kuren  ? grattis till din viktminskning de är ju jättebra jobbat.
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)