• Zodic

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

vänat skrev 2010-05-08 08:49:14 följande:
    Man behgöver inte gå upp i vikt även om man äter samma som tidigare beror på hur ofta opch i vilken mängd!! För information dietsen gav oss mig och de andra gruppen var att vi skulle leva ett så vanligt liv som möjligt och at de är ok att äta allting om män klara att äta alt där med ska man inte välja dåliga livsmedel vid varjemåltid eller varje dag.
    Jo självklart, men jag tror en rätt stor del av de som opas ätit fel rätt länge, ändra matvanorna är det nog många som behöver! Allt handlar ju om i vilken mängd man gör det.

Men något är ju fel om man går upp hela sin viktnedgång.
  • Zodic
    lyckligjanuari skrev 2010-05-08 12:12:02 följande:
    Oj vad kul då är vi tre som opas på måndag här från tråden. Men du opereras väl inte på ersta också eller?
    Nej sophiahemmet, gud jag är lite nervös! vi kan ju höras efter vi gått under kniven :)
  • Zodic
    Annicka skrev 2010-05-09 11:32:20 följande:
    Lycka till Zodic imorgon med op och till er andra som också ska op denna veckan. Kram Annicka
    tack så mycket! :)
  • Zodic
    monixxx skrev 2010-05-10 21:30:38 följande:
    Vad tyckte du om Sophiahemmet???? Mår du bra? Jag ska ju oxå dit när det nu blir! Kram
    jättebra, ligger lite yr och självklart opad på rummet nu :D
    inget ont alls, jätteskönt!
    monixxx skrev 2010-05-10 21:33:21 följande:
    Får du övernattning fritt på Sophiahemmet dagen innan eller hur funkar det?
    nej men man får betalt hotell, iaf jag, gjorde det dock inte.
  • Zodic
    Karra skrev 2010-05-11 08:06:22 följande:
    jag betalade 1100kr
    men det är ju mer än högkostnadsskyddet väl?
  • Zodic
    Mli79 skrev 2010-05-11 07:42:16 följande:
    Vänat är nog den enda som vårdgarantin har funkat för.. tyvärr.
    jag fick opn 71 dagar efter att jag pratade med vårdslussen :)

minns det som det iaf är ett antal här i tråden som det gått riktigt fort för. men det verkar absolut skilja mellan länen..
  • Zodic
    Clavi skrev 2010-05-11 12:16:48 följande:
    Tack! En fråga: kan man dricka för mkt vatten? Jag har snart druckit 1.5 liter och klockan är bara 12.
    minst 3 liter om dan bör man dricka :)
    Mli79 skrev 2010-05-11 11:30:02 följande:
    Ok, så du bara åberopade vårdgarantin och så fick du en kallelse för bedömning och OP?
    nej, ah det kanske bara var valfrihet jag använde då. fort gick det iaf :)
  • Zodic
    huachi86 skrev 2010-05-11 15:09:30 följande:
    Zodic : Hoppas du mår bra efter operationen =)   Hur var det o bli opad på sophiahemmet???
    är trött, ska beskriva allt sen. åker härifrån imorgon o hem på torsdag!

för övrigt, ni som äter nån folsya-bvitamin-tablett som heter tri-nånting, den tas bort från högkostnadsskyddet nu snart om den inte redan är borttagen, så hämta ut medans ni kan :)
  • Zodic

Grattis Mlii79, måste kännas så bra att det äntligen händer något :D

Jag har nu lämnat sjukhuset och åkt hem till en kompis som jag ska sova över hos inatt. Bara taxin hit på typ 15 minuter kändes jobbig, två av dom jag delade rum med åkte bil hem i över 4 timmar igår, det hade jag inte klarat tror jag.. jag var den enda som stannade 2 nätter, så fick rummet för mig själv, var skönt att sova ordentligt lite :)

• Zodic
    Fragile Angel skrev 2010-05-12 17:04:28 följande:
    Jag åkte taxi hem, det tog tjugo minuter och det kändes lite när bilden körde i gropar och så, men inte alls så illa, att jag ångrar att jag åkte bil.
    nej ångrar, det gör inte jag heller, jag menar hur skulle jag annars kommit fram?! :)
    Mli79 skrev 2010-05-12 16:39:14 följande:
    Tack! Härligt att allt har gått så bra för dig. När du skriver att du tycker att 15min i taxi är jobbig så blir jag lite nervös, jag har en timmas bilfärd till flygplatsen, en timme på flyget hem, och sen 20 min bil. Men jag antar att hemgången blir på en fredag för min del och då har jag både min man och min mamma hemma så jag kan däcka
    det är ungefär så jag har det, 1h till flygplatsen, 50 minuter flyg, 40min hem från flyg. Får se hur det går, åker hem imorgon :) då är det ändå dag...4 som opererad!
    tror det ska gå bra :)
    alla känner ju olika, en av de jag delade rum med var mkt piggare än oss andra.
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)