Dalias mamma skrev 2010-11-14 09:13:43 följande:
Man brukar ju kunna ta en frukt till mellanmål så juice borde ju gå bra. Jag rekommenderar att köpa en råsaftcentrifug om du inte redan har. Där kan du slänga i nästan all sorts frukt och grönsaker, bra när det börjar bli lite gammalt också, då bara slänger man ner allt där istället för att slänga. Jag har en jättebra juicebok med recept som är bra för olika saker, ska kolla upp vad den heter.
Till mellanmålet på eftermiddagen kan du ju försöka komplettera med ett ägg för att få lite protein. Om du tycker om mjölkdrinkar kan du göra det ibland för att få lite kalcium.
Det var ett bra tips! Ska försöka få min man att köpa det till mig i julklapp  

Det borde väl bli billigare t.ex. att inte köpa juice hela tiden, och så kan jag gissa att det är lite nyttigare.... Eller är det bara som jag tror att tillverkarna tillsätter socker i juicen man köper i affären (t.ex. BRAVO. Man kan ju ta färskpressad juice, t.ex. Brännhults. Men det blir så dyrt i längden...). 
Är inte så förtjust i mjölk. Men jag äter yoghurt till frukost och minst en gång till på dagen. Så jag hoppas jag får i mig kalcium vad jag ska. Har en sjukdom som gör att man lätt får kalciumbrist och kan få benskörhet, så det är väldigt viktigt för mig.