Dalias mamma skrev 2010-10-24 19:33:10 följande:
Skönt att höra att det har märkts på matkontot. Fast om man tänker på allt det som man har "unnat" sig så blir det ju en hel del.
På torsdag är det dags för mig. Jag har tid för inskrivning på onsdag, sover jag över på sjukhuset då eller är det meningen att man fixar boende den natten och kommer tillbaka på torsdagen?
Flytet har gått hyfsat, har gått ner ca 4 kilo, räcker det tror ni? Hoppas på ett kilo till innan op.
Vad har ni fått för smärtstillande efter? Hatar att sova på sjukhus men det har gått rätt bra när man får starka smärtstillande, då blir man ju trött =)
Var ska du opas?
På Ersta så kommer man tillbaka dagen efter, så man får hitta boende. Det finns ett patienthotell där. Skulle nästan tippa på att det är så på dom flesta ställena.. Men det är bara en gissning. 
Jag hade gått ner 5,5 kg hemma, men eftersom jag gått upp sen bedömning hade jag bara tappat 7 hg på deras våg och dom sa inget om det. 
Efter op så fick vi ett långtidsverkande piller 2 gånger om dagen (om jag minns rätt), jag tror det hette Oxycontin och sen fick vi två panodil var 6:e timme. Detta var vad alla fick. Sen fick man be om starkare smärtstillande om man behövde. Jag behövde aldrig det (förutom på uppvaket, men då var man ju så groggy ändå). Min rumskamrat bad om det, hon fick det i kanylen första dagen men sen fick hon börja ta tabletter. Vet inte vad det var hon fick dock. 
När vi åkte hem fick vi utskrivet några Oxynorm att ta vid behov. Jag tog en hemma, det var lite annat tempo där så jag hade ont på kvällen. Var inte riktigt beredd på att det skulle bli så svårt att fixera blicken  

Men den hjälpte mot smärtan och snurrig tyckte jag inte att jag blev av den.