Inlägg från: storkvinnan9901 |Visa alla inlägg
  • storkvinnan9901

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Fragile Angel skrev 2010-05-11 22:37:08 följande:
    Tror du inte att din pappas reaktion kan vara ett tecken på rädsla, att han är rädd att något ska hända dig under operationen, och efter? Är han påläst om hur en operation går till, och hur livet efter kan te sig? Om inte, ge honom tips på länkar där han kan läsa på lite. Angående socialen så häpnar jag, dom kan väl inte mena allvar med att dom ska dra in ditt bidrag för att du gör en operation som man bara (oftast) vinner på?! Jag tycker att du ska göra operationen oavsett, du behöver den, ditt liv står på spel. Ser också att du överklagat, vilket jag tycker är bra. Lycka till! Kram
    ja du det kan nog vara...

jo jag ska få beskedet idag av socialen.

kram
  • storkvinnan9901

Hej
    ringde ner till aleris igår och sa som det var jag kommer inte att gå ner tills på tisdag nästa vecka då sa hon det kommer du rör på dig mer...
    sen ringde dem idag du kommer att bli operad på måndagen i stället.

åhh hej och hå hur mycker jag en rör på mig står min våg stilla...hur lite pulver jag en tar....

ja du lycka till

kramar

• storkvinnan9901

någon som inte lyckade gå ner och vad hände fick du en utskällning då? det är jag mest rädd för,

• storkvinnan9901
    Mli79 skrev 2010-05-18 13:23:47 följande:
    Hur mycket har du gått ner, och hur mycket ska du gå ner?
    jag ska gå ner 7 kg, har gått ner fyra kilo på min våg.
  • storkvinnan9901
    Zodic skrev 2010-05-18 13:34:22 följande:
    7 kg till eller 7 kg totalt? 3 kg kan du nog gå ner om du äter enbart pulver och rör på dig. och drick mycket vatten, minst 3 liter om dan! skulledu gå ner 6 kg har du ju ändå gått ner och det borde dom tycka är ok, det är ju fettet på levern som ska bort..Dom vägde inte mig utan frågade bara om vikten när jag skulle opas, men det var ett annat sjukhus, vet inte hur dom gör på aleris.
    ska gå ner hela 7 kg totalt.

tror dem är stränga på aleris.

men jag ringde ju dem jag har gjort allt rätt.

har varit ute och gått en runda idag.
  • storkvinnan9901
    skärgårdsbo skrev 2010-05-18 13:42:14 följande:
    Hej,känner igen mig när det gäller att inte gå ner. Jag ska op:as på tisdag nästa vecka och har kämpat i 3 veckor för att gå ner. Äter nästan inget alls och är hungrig HELA TIDEN! Trots det så gick jag upp 4 hg igår och 2 hg idag??!! Hur är det möjligt! Men jag ringde Sophiahemmet och om jag har kvar ett par hg till de 8 kg som de vill att jag går ner så var det inte hela världen. Puh, vilken tur! Kämpa på så går det nog bra ska du se! Och lycka till med op:n.
    ja du hungrig är jag hela tiden men dricker vatten i mängder.
    tack för svar :)

kramar
  • storkvinnan9901

sitter och läser på viktop.se om alla som har skrivit om sina komplikationer efter operationen.

börjar bli nervös.

kramar

• storkvinnan9901
    vänat skrev 2010-05-18 16:04:55 följande:
    tycker man ska försöka låta bli läsa om alla koplikationer inna man ska operas. De räker ju att man är medvetom att de evtuellt kan ske komplikationer men som sagt de är en mycket lite risk!!tror att man bara blir mer nervös att att läsa oma alla andras koplikationer innan man själv ska operas.Lycka till!!
    håller med om det, har inte tänkt så mycket på komplikationer från med idag :(
    men jag vet att det kommer säkert att uppstå någon form av komplikation liten som stor.
  • storkvinnan9901
    GreetaGarbo skrev 2010-05-18 17:58:21 följande:
    jag oroar mig också enormt för komplikationer. just nu är inte en gbp aktuellt då jag fortfarande funderar på hur jag ska göra men själva tanken känns som en knivsegg. är rädd för komplikationer med gbp, är orolig för att behöva vara överviktig hela livet och orolig för att eventuellt inte få göra en gbp pga att jag har svårt att läka. ja, vet inte riktigt vad jag ska hoppas eller bestämma mig för i framtiden.
    hm....förstår dig...
    har slutat läsa om komplikationer.
    kramar
  • storkvinnan9901

idag gjorde jag det många nog inte kommer tro och jag sköt upp min operation till eftersommaren.
    Jag orkar inte med allt detta just nu. Jag är inte tillräcklig stark
    dem på aleris tyckte det var ett starkt beslut och jag var välkommen att ringa eftersommaren.

ja men sommaren går ju fort. jag får tid att tänka på allt igen.

för mycket bråk runt omkring mig med, ni som har följt mig med mera.

kramar

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)