Inlägg från: kaylaSTHLM |Visa alla inlägg
  • kaylaSTHLM

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

en fråga till er som minns hur det var de första dagarna efter att ni kommit hem.. hur länge hade ni kramp / håll i sidan ?

• kaylaSTHLM
    FiaLisa75 skrev 2010-05-15 17:17:13 följande:
    Har setat ute i solen på verandan i shorts och linne... Hade gärna setat i bikini, men vill inte p.g.a. valkarna.... Satt och drömde om nästa sommar - då kanske jag kan sola i bikini . Hoppas, hoppas!
    Efter minus 60 kilo och lite bukplastik.. då kanske bikinin dammas av.. ;)
  • kaylaSTHLM

HEJ HOPP OCH GODMORGON ..
    SJUKTANKE

De senaste dagarna efter OP har jag haft en sååån skum ide / tanke ..
    Att jag inte allt har Op mig på riktigt utan att läkarna har snittat lite hål och blåst upp mig med gas och sen sagt att allt gick bra men att jag i själva verket inte alls gjort en GBP utan att jag bara ska tro det. mer bara för det mentala.. att jag ska tro och därför blockeras min hjärna att äta mer och känner mig mätt.. hahah jag vet såååååå dumt men kan inte sluta tänka på de och drömde om det i natt.
    typ en studie som jag signerade och godkännde men glömde att läsa det finstilta..

• kaylaSTHLM
    mrsErik skrev 2010-05-16 08:13:08 följande:
    har tänkt så tusentalsgånger jag med men när jag äter fel blir jag väckt brutalt hehe
    skönt att höra att man inte e skum ensam .. ;)
  • kaylaSTHLM

ROLIG GREJ

För er som Op på Ersta och kanske av Mats Möller. skulle google honom för att visa min man vem som op mig . och hoppsan en musiker till Kirurg

http://www.myspace.com/matsmoller

Min man gillade låtarna ;)

• kaylaSTHLM
    sabina1983 skrev 2010-05-17 11:22:17 följande:
    Hej..Idag ha ja börja flyta,,så 3 veckor till op=) ville bara berätta det
    Grattis
  • kaylaSTHLM
    ericas mamma skrev 2010-05-17 12:56:50 följande:
    dumma våg, den stannade så min vikt visade minus på 19,9kg, ett hg till och det hade varit -20kg exakt, irriterande, men jag är nöjd, hade ändå gått ner -1,2kg sen förra måndan
    Wow Grattis . när gjorde du din OP ?
  • kaylaSTHLM
    Mli79 skrev 2010-05-17 22:27:45 följande:
    Idag har jag fått mina sommarklänningar från Ellos! Härligt att kunna kasta jeansen. Jag ser verkligen gravid ut i klänning eftersom jag har stor del av mitt fett på magen. Men jag tycker att det är OK, vill folk tro att jag är gravid så får de göra det. Hellre gravid än fet kanske? Ska ta lite före-bilder snart, tänkte göra det som ett fotoexperiment, typ att man tar fotot exakt från samma vinkel etc för att kunna lägga profilerna över varandra så man ser hur konturerna minskar. Ska bli intressant och se hur jag lyckas med det
    Mad min son ta foton på mig igår och ska ta 3 vinklar 1 gång i månaden...samt mina ärr .. från början till slut
  • kaylaSTHLM
    storkvinnan9901 skrev 2010-05-18 16:01:51 följande:
    sitter och läser på viktop.se om alla som har skrivit om sina komplikationer efter operationen. börjar bli nervös. kramar
    Det finns risk med komplikationer med nästan allt..tex föda barn..osv inte hindrar det människan att föda...om man bara tänker nagativt och inte vågar för den lilla prosent som skulle kunna kända.. så kommer man inge vart.. jag fick kompikationer under första, andra och tredje graviditet.. men min GBP gick toppen.. sen beror det också hur man sköter sig till större del.
  • kaylaSTHLM
    litenkisse skrev 2010-05-18 16:10:22 följande:
    Du ska inte läsa sådant Läs om såna som mig istället, där allting går som på räls. Har idag varit opad i två veckor och mår toppen. Hade lite ont första natten och halva dagen efter open, sen inte alls.  Jag har ätit vanlig mat sen i torsdags, tuggar dock väldigt noga. Har inga problem med illamående eller annat, det enda skulle väl vara att man måste äta jämt!! Jag känner ingen hunger och äter efter klockan, varannan timme. Känns lite konstigt att vara sjukskriven för att äta, liksom.
    1 vecka skulle varit ok för mig.. äta varannan timme på jobbet skulle funka utmärkt för mig .. bättre än hemma faktiskt.. men men man får ta det som en liten mini semester och njuta av solen
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)