Inlägg från: kaylaSTHLM |Visa alla inlägg
  • kaylaSTHLM

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Tinzi skrev 2010-05-19 07:36:44 följande:
    En fråga...Har alla behövt gå ner i  vikt innan op? Jag har bmi på 45...
    Talade med min Dietist på Ersta och det handlade inte så mycket om att man måste gå ner ett antal kilo.. utan att man ska försöka få bort så mycket fett runt levern som möjligt och enda sättet att ta bort det är att " banta " om det är nu med modifast, nutrilett eller som jag hört vissa fått OK för att inte äta mer än ett antal kalorier per dag  .. och det är så olika hur mycket man går ner från 2-8 kilo är normalt.
  • kaylaSTHLM
    vänat skrev 2010-05-19 08:11:35 följande:
    Stämmer att de olika hur mycket man går ner beror på hur länge man intar denna låg kaloridiet eller gå på flytt samt hur stor övervikt man har,hur gamal man är om man är man kvinna hur övervikten är fördelad etc etc.
     Tror jag absolut kan stämma sen enligt Ersta ska man gå 2 veckor med flyt
  • kaylaSTHLM
    Freyla skrev 2010-05-19 17:18:35 följande:
    Vad har/hade ni för BMI innan operation?
    47 i BMI
  • kaylaSTHLM
    Elwi skrev 2010-05-19 21:56:59 följande:
    Ni som äter flyt innan och efter OP, är det något speciellt som ni får utskrivet eller äter ni vanliga måltidsersättningar typ Allevo, Nutrilette etc? Hur många om dagen ska man äta? Nyfiken,,,,, på vad som kanske väntar.
    Modifast rek Ersta för det innehåller bra mängder med kalorier per dag
    Jag gick på Nutrilett och fick inte i mig nog med kalorier så jag år 160 gram koktägg och 5 falurut eller 160 gram kokt pasta med 4 falurut.

Nutrilett var 5 påsar om dagen
    8.00
    12.00
    15.00
    18.00
    21.00
    Tog jag mina ...
  • kaylaSTHLM

Glömde skriva det att jag ringde dietisten på Ersta som sa att jag skulle äta detta för att det skulle jämna ut sig

• kaylaSTHLM

Går det inte att lägag upp bilder i forumet ??

• kaylaSTHLM
    BebisVagga skrev 2010-05-21 21:39:33 följande:
    jag kan inte vara mer ön nöjd....
    hur får du upp bilden sådär ? i forumet =??
  • kaylaSTHLM
    mrsErik skrev 2010-05-23 18:02:32 följande:
    nu stå jag still :( har inte gått ner något på 2 v.  Läkaren säger att det är för att jag återbygger muskler jag har tappat under den första viktminskningsperioden, riktigt irriterande
    När gjorde du din GBP ?
  • kaylaSTHLM

Hon sa , hon hörde, hon läste, hon förstod.. har inte skåne topicen pågått länge nog.. lägg ner de.. och move on

• kaylaSTHLM

nu låter vi skåne va ifred !!!

förstör hela tråden

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)