Inlägg från: kaylaSTHLM |Visa alla inlägg
  • kaylaSTHLM

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Hur länge vart / är ni efter er GBP op ?

• kaylaSTHLM
    Soulstar skrev 2010-05-23 22:27:10 följande:
    Leave Britney alone
    hahahahah BASTARDS !!! lol
  • kaylaSTHLM
    Smileycat skrev 2010-05-23 22:32:21 följande:
    nu förstår jag inte vad du frågar efter? menar du hur länge sedan det är, sen man är opad?
    hahhahah snacka om trött.. så du menar att du inte kan läsa mina tankar...

Det jag mena var ..
    Hur länge var / är ni SJUKSKRIVNA efter era GBP op ?
  • kaylaSTHLM
    Soulstar skrev 2010-05-23 22:37:11 följande:
    Höhö, jag kunde inte heller läsa tankar. Jag var sjukskriven i 6 veckor
    har du ett tungt arbete eller ?? hur kommer det sig.. bara nyfiken,, inte för att klaga ... vart sjukskriven 2 veckor .. och helt ok med mig .. kanske e olika från sjukhus / Stad
  • kaylaSTHLM
    Soulstar skrev 2010-05-23 22:42:20 följande:
    Nej gud nej, kontorsjobb. Fy vad nedrigt att det är så olika egentligen, men på St Göran (där jag är opererad) sjukskriver de alla sina GBP-patienter i 6 veckor. 2 veckor låter i kortaste laget, hur har det funkat för dig?
    har funkat toppen för mig .. eller jag . rutiner med mat funkar inte när jag är hemma .. glömmer att äta kan bli 2 ggr om dagen och en massa vätska dessa heta dagar  .. hoppas det blir bättre på jobbet .. jobbar också på kontor..2 veckor helt ok för mig :)
  • kaylaSTHLM
    Glaadis skrev 2010-05-25 14:40:13 följande:
    HEJJJJJJJJJJ !Ligger här nu på St.Göran och mår jätte bra fast jag är sjukttrött och soman titt som tett eller hur man stavar .Hade gräsligt ont när jag vaknade och illamående som jag aldrig har känt förr men de underbara tjeerna här gav mig smärtstilla och illamående tablett och så vart allt bara bra och skönt.Är så glad att få ha gjort detta och nu väntar en helt ny värld framför mig som är så skrämmande och häftigt.Jag hoppas att jag får stanna kvar på forumet fast jag stavar som en kråka.Skall nu gå upp och kolla in avdelningen.
    Grattis till en lyckad OP.. mådde också illa när jag vaknade men dagen efter var jag pigg .. men med lite håll pga gasen dom tryckt i mig ;)
  • kaylaSTHLM

Berättade för min famnilj och nära vänner.. min chef och koleger, samt min personal.. har haft njursten  och var borta 5 månader och folk blev oroliga när jag sa att jag skulle vara sjukskriven igen . så kände att det bästa vara att tala om varför ,.. men bara posetiv feedback förutom vissa som uttryckt att dom känner mig som stor och att det kommer att vara konstigt att se mig mindre...antar att det är något dom får vänja sig vid....

• kaylaSTHLM
    Jeanette 79 skrev 2010-05-30 22:18:12 följande:
    Läser att det är fler än jag som påbörjar flytperiod nu. Själv börjar jag i morgon och opereras först om 4 veckor....  Ska bli spännande o se hur det känns om ett par dagar...
    Grattis :)
  • kaylaSTHLM

hur mycket ska / rek det att man ska går ner i veckan ? / månaden ? efter en GBP ?

• kaylaSTHLM

noterat att jag går ner mellan 300 - 400 gram om dagen .. har ett extremt stilla sittande jobb och går int emer än ca 1 timme om dagen .. dvs till tunnelbanan till jobbet och tillbaka sen mellan olika kontorsrum på jobbet..
    när tycker ni att man borde skaffa gymkort.. jag vet att det inte blir några naturliga promenader på fritiden..

• kaylaSTHLM

Att kläderna är förstora nu efter -27kilos är ju en underbar upplevelse om inte annat kunna ta fram kläder som varit för små... men vad nu ..... igår när vi skulle ut jag och min man .. vad i .. MINA FINSKOR ÄR ALLA FÖRSTORA.. typ 2 stl.. har lust och gråta :(

• kaylaSTHLM
    sabinaa skrev 2010-09-17 10:35:18 följande:
    En fråga till er som är operarade:

Hur är ert förhållande till godis, glass och snabbmat?

Boven till min fetma är definitivt choklad.

Hur lever man som OP?
    Jag OP den 10 maj 2010 och har totalt tappat suget för godis, glass och mer eller mindre snabbmat..
    Har tex varit sugen på en saftig burgare men när man väl har den i handen är den inte like attraktiv längre.. har känt så med flera maträtter som man mer eller mindre skulle kunna kalla fastfood.

chokladberoende var jag innan Op,.. och har fram till idag smakar på 1 ruta marabou.. och det kändes som man sög på smör... tror iofs inte att denna effect av att känna mig äcklad av fastfood och choklad har med Op att göra utan att jag mentalt fortfarande är 110 procent motiverad att gå ner i vikt ..

popcorn är min nya passion.. det unnar jag mig på fredagsmys .. och är helt Ok med de .lagom.

Vad det gäller vanlig mat så är det min nya passion har ju märkt att man äter mycket mindre och kan på de sätt unna sig de där lilla extra som . oxfilé, färsk tonfiskfilé, lamm... mmmmmm gott mindre mat men godare.. och man blir både mätt och belåten,,, innan var det 3 portioner mat utan någon mättnadskänsla..
    Strax efter Op.. var jag inte sugen på nått .. ville inte äte.. tvingade mig själv att äta efter klockan .. men nu kan jag säga att jag känner sug efter mat men som lika snabbt går över när man har mat på tallriken...
  • kaylaSTHLM
    Nala skrev 2010-09-17 09:05:28 följande:
    Hallojsan

Idag har jag mätt mig, det var ett tag sedan sist. Jag försökte leta upp mitt inlägg från förra mätningen för att kolla när jag gjorde den men jag tror att det fanns i tråden som försvann...jaja.

Överarm - start 41 cm, nu 30 cm (total minskning 11 cm)
    Underarm - start 33 cm, nu 26 cm (total minskning 7 cm)
    Bröst - start 124 cm, nu 98 cm (total minskning 26 cm)
    Midja - start 117 cm, nu 86 cm (total minskning 31 cm)
    Rumpa - start 134 cm, nu 102 cm (total minskning 32 cm)
    Lår - start 83 cm, nu 59 cm (total minskning 24 cm)
    Vad - start 44 cm, nu 34 cm (totalt minskning 10 cm)

Total minskning: 193 cm (om man räknar över-, underarm*2 och lår, vad *2)

Har gått ner från 127,3 kg till 78 kg, från BMI 42,9 till 26,4

Det känns helt ok :) Skulle gärna gå ner några kilo till men det får ta den tid det tar.

Lycka till alla ni som väntar på besked och operation!!
    Wow Grattis ... när gjorde du din GBP ?
  • kaylaSTHLM

Är det någon som vet något om bukplastik ? får man det fortfarande via remiss ? hur mycket ska man ha i BMI för att få det godkänt.. osv ?? nån som gjort / ska  via remiss ?+

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)