Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
Hur länge vart / är ni efter er GBP op ?

Hur länge vart / är ni efter er GBP op ?

Berättade för min famnilj och nära vänner.. min chef och koleger, samt min personal.. har haft njursten och var borta 5 månader och folk blev oroliga när jag sa att jag skulle vara sjukskriven igen . så kände att det bästa vara att tala om varför ,.. men bara posetiv feedback förutom vissa som uttryckt att dom känner mig som stor och att det kommer att vara konstigt att se mig mindre...antar att det är något dom får vänja sig vid....

en toppen bra video för er som ska eller som redan opererats men dom fortfarande undrar hur det gick till samt svar på många frågor..
http://video.google.com/videoplay?docid=-8636464984047127563#

hur mycket ska / rek det att man ska går ner i veckan ? / månaden ? efter en GBP ?

noterat att jag går ner mellan 300 - 400 gram om dagen .. har ett extremt stilla sittande jobb och går int emer än ca 1 timme om dagen .. dvs till tunnelbanan till jobbet och tillbaka sen mellan olika kontorsrum på jobbet.. 
när tycker ni att man borde skaffa gymkort.. jag vet att det inte blir några naturliga promenader på fritiden..

Att kläderna är förstora nu efter -27kilos är ju en underbar upplevelse om inte annat kunna ta fram kläder som varit för små... men vad nu ..... igår när vi skulle ut jag och min man .. vad i .. MINA FINSKOR ÄR ALLA FÖRSTORA.. typ 2 stl.. har lust och gråta :(

Är det någon som vet något om bukplastik ? får man det fortfarande via remiss ? hur mycket ska man ha i BMI för att få det godkänt.. osv ?? nån som gjort / ska via remiss ?+