Inlägg från: FMEmbla |Visa alla inlägg
  • FMEmbla
    Jösses vad ni skriver mycket här.
    Bra med tips om era bloggar! Finns det fler som vill lägga ut sina så vi får läsa?
    Zodic skrev 2010-05-16 14:47:41 följande:
    Va bra, precis vad jag hoppades :) Kände mig själv väldigt osäker och orolig innan jag läste en text som beskrev det ganska bra. :)
    Vilken text/blogg var det DU läste som du tyckte var bra?
    Jag slukar allt jag kan läsa om GBP för tillfället.
  • FMEmbla
    år78 skrev 2010-05-17 11:46:06 följande:
    ok vad  ska  det  kunna vara ?
    http://www.alerisinfo.se/Global/overviktskliniken/Dokument/Vanliga%20fr%c3%a5gor%20om%20%c3%96verviktsoperationer.pdf

Så här står det på Aleris hemsida:

Om du har ett BMI mellan 30 och 35 men har en överviktsrelaterad sjukdom t.ex. högt blodtryck, diabetes eller ledbesvär så kan du eventuellt också vara aktuell för operation.

• FMEmbla
    Hera78, nu hakar jag också på din fråga - IGEN! Jag har haft samma tankar och undrar hur ni andra har tänkt.
    Inte för att jag heller dricker alkohol ofta och inte reser utomlands heller varje år, men ändå..
  • FMEmbla
    BängtRagnhild skrev 2010-05-17 17:03:03 följande:
    Jo, fast jag tror det blir vårdgarantin. Har inte råd att betala resor själv... Vad jag inte förstår är hur jag ska gå till väga? Ringer jag dit eller vad?
    Jag är lite faktanörd så jag googlade runt lite och hittade Landskronas lasarett. Där hittade jag deras sida om Vårdgaranti.
    Ring dit, om det nu är i Landskrona du bor? Om du inte gör det så finns kanske din hemkommun med i den här listan också?
    När du ringer dit så säger du att du vill åberopa vårdgarantin. Säg att du står i kö för GBP i Landskrona och säg att de ger dig besked när du kan få din operation. 
    Eftersom du åberopar måste de prioritera din remiss helt enkelt. Det här är bara ett sätt att göra dem uppmärksamma på att du finns. En rättighet som många patienter missar.
    Jag har läst på en massa nu de senaste dagarna och märkt att många inte vet hur det funkar, det gjorde inte jag heller innan helgen.
  • FMEmbla
    FiaLisa75, jag är lite som du och tänker mycket fram och tillbaka.
    Jag undrar så hur det kommer att gå, om livet kommer förändras helt och att jag inte kommer kunna vara samma gamla jag liksom.
    Sen tar jag en titt på min son och en titt i spegeln och så känns beslutet ändå helt rätt - klart jag ska göra det! (Nu då förutsatt att kirurgen tycker samma sak!)

Jag har för övrigt fått tid på Sophiahemmet den 1 juli på info och enskilt samtal. Får se om jag går därifrån med en operationstid..
    Mellan ett och noll - 1och0.blogspot.com/
  • FMEmbla
    MissHellen skrev 2010-05-24 13:49:56 följande:
    På Sundsvallssjukhus, i Västernorrland. Jag är mest nervös för ett nej :/ Men om jag nu får ett nej, så har jag iaf fått ett svar. Jag hatar att inte veta!
    Men vad händer om man får ett nej, får man söka sig vidare och operera sig privat då eller?
    Hur bedöms det liksom?
    Jag tänker förändra livet nu - 1och0.blogspot.com/
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)