Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
Någon som har lust att berätta lite om både Cambridge och ketos?
Hur funkar?
Vad händer?
Någon som har lust att berätta lite om både Cambridge och ketos?
Hur funkar?
Vad händer?

Nu måste jag fråga igen. Min remiss har kommit till Nyköping och nu är jag i valet och kvalet om jag ska flytta remissen eller låta den ligga kvar och försöka åberopa vårdgarantin vilket verkar vara helt onödigt eftersom inget landsting verkar kunna hålla vårdgarantin.
Pratade just med Ersta och de har 6-7 månaders väntetid till första besök.
Hjälp mig att reda i detta, hur hade ni gjort? Låta den ligga kvar i Nyköping eller flytta den?
Har norrköping bara Ersta att välja på som sjukhus för att åberopa Fritt Vårdval?
Ring och kolla, för det kan ju finnas något annat ställe som har kortare kö.
Jag skulle absolut flytta den, fast jag är ju villig att betala mina resor och uppehälle själv. Är man inte det ska man inte välja FV.
Det gick skit för mig igår på Sophia, jag blev inte godkänd då Västa Götaland är extremt noga med BMI 40, vilket jag inte hade - igår.
..men om jag går upp 5 kg och gör ny bedömning så har jag 40.
Helt otroligt att jag ens ska behöva fundera i banorna att gå upp i vikt och sen göra nytt försök!?
Hur hade ni andra gjort?
Idag är det en månad sedan OP, och jag ställde mig med viss ångest på vågen eftersom jag har varit bortrest en vecka + har börjat äta purémat. Känner mig fortfarande väldigt svullen och svampig, men vågen visade iallafall 2,5 kg minus! Så skönt, känns ungefär som när man öppnar en faktura som man tror ska hamna på ett par tusen och det visar sig att man får tillbaka pengar istället ![]()
Resultatet efter en månads OPliv (utan flyt innan): -13,6 kg och -60 cm runt kroppen. Mest har mitt midjemått minskat, från 120 till 108. Så här "smal" har jag inte varit på 3 år, och då var jag bara tillfälligt där för att sedan vända uppåt igen. Men nu jäklar blir det bara bättre!