• PetraD

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

fick bra nyheter idag, kollade med värnamo sjukhus om detta med bukplastik osv. är ju ett tag kvar för mig eftersom gjorde min op 2/2. men ändå kul att veta vad som gäller
    och här kan man söka för båda buk-, lår-, bröst- och armplastik
    trodde jag absolut inte.
    hoppas ju inte ska behövas, men så bra att hjälpen finns

• PetraD
    Felicia6 skrev 2010-11-23 15:58:40 följande:
    Västerbottens landsting och ja dom betalade den och gjorde den på sjukhuset Har fått godkänt nu också till att jag ska få ta bort hänget på min rumpa

tack för ditt svar

& grattis till kommande op

• PetraD
    Felicia6 skrev 2010-11-23 16:01:19 följande:
    Och jag har inte märkt av något på håret öht jag Tänk vad olika det är, det måste man också ha i åtanke, att det är sjukt olika hur det kan bli
    har inte heller märkt något på håret
  • PetraD
    Tullemo skrev 2010-11-23 17:29:39 följande:
    Nej nu är det väl dags att även jag skriver i denna tråde efter att ha följt den i bra många år :) Jag ska göra min op på Akademiska sjukhuset i Uppsala nu den 17 december och är inne på min 2:a dag med modifast. Känns trist men detta ska gå!

Kul att läsa för er alla hur det går!
    lycka till med kommande op
  • PetraD
    erajka skrev 2010-11-23 17:48:10 följande:
    ja har tappat endel hår å på vissa ställen så har jag ganska så lite hår faktiskt (enligt frisören) men det syns inte jätteväl tkr jag själv.
    tycker du själv inte att det syns så mycket så är det nog inte så farligt mycket, för brukar ju vara en själv som är ens värsta kritiker
  • PetraD

äter p-piller idag, men funderar på att byta. vad ska man ta istället?? som inte har viktökning som biverkning.. och som funkar för oss med "annorlunda magsäck"

• PetraD
    Fröken Stålhand skrev 2010-11-25 07:36:45 följande:
    Jag kör med spiral, fungerar utmärkt och jag har inte märkt några biverkningar. P-spruta eller p-stav fungerar också på oss gbp-opade.
    P-piller blev jag avrådd efter op pga av att risken är att de inte tas upp ordentligt och man blir ofrivilligt gravid. Kanske olika på läkare vad de rekomenderar...
    tack för ditt svar
    vilken har du; koppar eller den andra..??
    min läkare sa att ska använda p-piller för att inte bli gravid. emr sa han inte..
  • PetraD
    Felicia6 skrev 2010-11-25 14:19:39 följande:
    Jag har hormonspiral och det funkar jättebra för min del iaf. Det är hormoner i den  men det är så lokalt så därför så är det väldigt liten mängd, motför tex p-spruta osv.. jag vill ha så lite hormoner som möjligt i kroppen.. Sen så sitter den ju i 5år och det är bra för mig tycker jag
    tack för svaret
  • PetraD
    Felicia6 skrev 2010-11-26 10:00:09 följande:
    Dyr men den räknas i högkostnadsskyddet som tur är Så har man andra mediciner på recept så kan det bli gratis, vart för mig
    Sen är det ju billigt med tanke på hur länge den sitter kvar och verkar i kroppen
    så den ingår?? superbra ju!!
    då ska jag passa på nu, för är nästan uppe i "fullt"
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)