• zookie

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

SilverEmma skrev 2010-12-28 23:21:46 följande:
    Zookie, fråga henne om det är bättre att du fortsätter vara överviktig? Löst skinn har ingen dött av iallafall.
    nej verkligen inte..jag tror att allt kommer bli bra nog låren som tar stryk tror jag.
  • zookie
    METAMORPHOSIS skrev 2010-12-28 23:31:02 följande:
    Jag vet, det är jäkligt svårt att ignorera folks otroligt dumma, och ogenomtänkta kommentarer *morr*.
    ja det är det verkligen, men jag vet varför jag gör detta och har mina mål men visst tar det lite men det får inte sätta sig i huvudet..
  • zookie
    METAMORPHOSIS skrev 2010-12-28 23:35:08 följande:
    Jag tycker att det jobbigt nu efter operationen då allt JÄMT ska kretsa till min vikt och hur mycket jag har gått ner... *Morr*
    Ja man slutar ju inte vara den man är liksom...Klart jag kan tänka mig att du är stolt men det finns annat i livet man är stolt över med och problem man villa snacka om..
  • zookie
    Bubbles skrev 2010-12-29 00:04:45 följande:
    Jag opades med i Kristianstad. Vi tog fragminspruta kvällen innan operation och sedan 9 dagar efter. Totalt 10 sprutor alltså. Detta är för att minimera riskerna att få en blodpropp under och efter operationen och är supervanligt vid alla operationer inte bara GBP =)
    :O) jag tycker mest det känns läskigt att ta dom själv men det går säkert bra 10 dagar går så fort.
    känner mig mest stressad över boende och så men det ordnar sig säkert.
  • zookie
    Jenny N skrev 2010-12-29 10:00:40 följande:
    Tyvärr är det så, ständiga kommentarer. Man får lära sig stänga av. 
    Jag får ofta höra nuförtiden att jag fuskat mig till min viktnedgång.
    Gudars vad sur jag blir, har förvisso fått hjälp på vägen men det har fasiken inte varit  någon lätt resa och MÅNGA timmar på gymmet för att nå resultat.
    Och visst kan man räkna med löst skinn, men det är väl 100 ggr bättre än fetma som faktiskt är farligt.
    så sant som det är sagt...men jag tror ändå jag kommer undan rätt bra förutom lår och armar lite men så länge men inte skakar på det är det ju lugnt liksom...man går ju knappast runt och använder det som party trick- öh kolla vad jag kan gör a*daller, daller*  nä det går nog bra jag tror på mig själv och jag är värd detta.
  • zookie
    Philippa skrev 2010-12-29 12:47:47 följande:
    Jag drack Modifast.
    Hur la du upp din modifast diet? ska börja nu i januari..ska man dricka mindre när man har färdig blandad dryck? har båda hemma . och den nya chokladpuddigen ;O)
  • zookie
    Philippa skrev 2010-12-29 12:55:40 följande:
    Jag drack fyra färdigblanade drycker varje dag + två liter vatten/dag.

Jag drack dryckerna kl 07.00, 11.00, 15.00 samt 19.00
    så man ska dricka det 4 ggr om dagen och massa vatten ska ner 3 kg innan den 3 feb
  • zookie

Helt otroligt man ser ju nästan ut som en ny männsika när man gått ner..jag såg kort ppå mig från tonåren när jag vägde 70-75 kilo och jag tyckte jag var tjock helt sjukt vilken kroppsuppfattning man haft ..

• zookie

jag längtar och är orolig samtidigt...

• zookie
    Jenny N skrev 2010-12-29 16:37:33 följande:
    Du är helt klart värd detta {#emotions_dlg.flower}
    Som sagt, dumma kommentarer får man lära sig att stänga av, de är avundsjuka, skittrist men på nått sätt har man ju då ändå gjort en bedrift som de själva kanske önskar att de hade kunnat göra.

Och som tur e så går det allra mesta av häng att dölja med bra kläder, om man skulle tycka att det är ett problem.
    Ja det är sant ser mest fram emot att kunna HM,s kläder på mig  jag har aldrig varit en person som måste visa upp mig men självklart är det kul att vara fin.
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)