• zookie

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

jag försöker bli förflyttad från kristianstad till calenderska hemma i götet jag får dock vänta längre men med tanke på att jag faktist inte har råd att resa så känns det bättre.  folk runt mig blev lite sura när jag sa det men det är inte deras problem...

• zookie
    BohusM skrev 2011-01-06 18:48:23 följande:
    Men du behöver inte betala det själv. Du får tillbaka pengarna via sjukresekontoret, du behöver bara lägga ut dom så länge. Sen skickar du in biljetterna och en reseräkning, du får även tillbaka för hotell om du har en tidig tid. Det får jag i alla fall.
    det vet jag men eftersom jag är arbetslös så finns inte dom pengarna, jag måste ju bli godkänd av calanderska med så det lär ju ta tid det med förstås..ska försöka fixa det hela på nåt vis.
  • zookie

Nu har jag hittat ett boende för 200 spänn per natt helat perfekt hoppas verkligen dom har rum:O)

• zookie

Nu har det fixat sig med boende och mina modifast har kommit , nu får jag nog droppa alla ursäkter och köra på tror jag.
    Nu är jag så jävla rädd alltså..
    Är det fel att göra OP om man älskar sig själv som man är men inser att man inte är hälsosam, är det fel att inte vilja bli SMAL utan bara bli sig själv igen??

• zookie
    MizzPiggy skrev 2011-01-07 00:50:30 följande:
    Zookie: nej! Såklart de inte är fel! Tvärtom tycker jag att de låter jävligt sunt !.
    Tänker själv i dom banorna, jag e inte byggt för att väga 60 kg fast BMI antyder det då jag inte är längre än 163!. Jag trivs som allra BÄST när jag väger 75 kg!!
    Då har jag lagom med rumpa o tuttar kvar men ändå en midja !
    Har vägt 70 en gång som vuxen, då var jag välldigt vältränad oxå , och det kan jag absolut tänka mig att gå ner till men inte ett gram mindre för jag var på gränsen att se sjuk ut när jag vägde 70!.
    Så jag tycker att lagom e fan bäst! Vem vill se ut som en planka? INTE jag iaf. Jag vill se ut som en riktigt kvinna ( allt detta e förståss i mina egna mått mätt och mina värderingar, Mao olika för alla...)
    Lycka till!
    Själv väntar jag på tid för bedömning...
    Tack:O) då är jag inte galen....Hoppas att allt går bra för dig..själv har jag nu inga ursäkter kvar fixat bra billigt boende och folk hjälper med med det mesta.
    Nu kör vi hela vägen :O)
  • zookie
    Jennick skrev 2011-01-07 09:46:42 följande:
    Vart ska du opereras nånstans, eftersom du har fixat boende? Får man inte ligga kvar tills man är redo att åka hem?
    jag ska opereras i kristanstad man ska komma en dag innan för att ta blodprover så det blir en natt men medans jag sover på sjukhuset en natt så måste min mamma som följer med och kör ha någonstnas att sova. Man åker hem dagen efter OP. :O)
  • zookie

Jag känner det är svårt att uppskatta hur mycket man verkligen hinner gå ner till sommaren och vilken storlek man kommer ha. Op den 3 Feb till juni är det sen 4 månader någon som kan uppskatta på ett ungefär??

• zookie
    PetraD skrev 2011-01-08 16:54:14 följande:
    jag gjorde min op 2/2 och vägde då 107kg
    4mån senare hade jag gått ner till 86kg
    så ca 20-25 kilo då. ?
  • zookie
    Lalalong skrev 2011-01-08 17:00:07 följande:
    Har inte varit opad i 4 månader ännu. Men vägde 135 innan flytet. Opererades 13/10 så snart 3 månader sen. Har gått ner 24 kg. Hoppas på i alla fall dryga 30 innan det gått 4 månader. 

Men det lär ju absolut på hur mycket man väger innan också.  
    jag ska väga 116 på OP dagen, kommer att träna i samband med viktnedgången efetr OP mer än nu då jag mesta gör zumba och håller mig inne pga det kassa vädret
  • zookie
    Arnsmamma skrev 2011-01-08 22:31:10 följande:
    hej
    tittar in lite då och då här kul följa er
    jag kan inte fatta att det är 9 månader sen jag opades . tiden har verkligen gått fort.
    opades 7 april -10 Aleris  har gått ner 55kg började resan på 128,1kg.
    var någon i tråden som undrade hur mycket man kan förvänta sig gå ner på 4 månader jag hadde gått ner 30 kg på 4a månader . så mellan 25´-30kg kan man nog räkna med

Fortimel är en näringsdryck som jag kan rekomendera . finns att köpa på aboteket. dietisten rekomenderade den . men man får dricka den väldigt sakta om man ska dricka den "påväg hem" jag somna i taxin när jag åkte från kristianstad till helsingborg.

detta med att huvudet inte hänger med är super svårt att beskriva. ibörjan märkte jag det riktigt men nu hänger jag inte med längre. ibörjan kunde man se och känna sig smalare men nu när jag är normalviktig känner jag mig tjock. inte fet och inte smal . supert svårt att beskriva. har 10 kg till jag vill bli av med . inte för hälsans skull utan för "sifftan" verka bra . hadde jag som fet sett mig själv nu hadde jag tyckt att jag är smal men det gör jag inte. undra när man ska bli nöjd .

lår-22cm per lår
    armar -15cm
    rumpa-32cm
    mage-47cm
    från st 56 till 38/40
    bh 100F  till 80 E (taxöron som rullas in i bhn)

Det går inte förstå jeans leggings är mitt tips och tunikor billigt och varar ett tag. köpte ett par jeans för en månad sen och dom är för stora nu. 500kr som bortkastat. först minskar man i kg sen drar kroppen ihop sig ialla fall för mig . sen köp kläder som siter super tajt för ni kommer komma i dom o det är super kul när man väl gör det:) men prova dom offta så ni inte "missar" kläderna i garderoben.

ska opereras den 3 feb på aleris i kristianstad. jag behöver nya kläder nu men känner det är så jäkla onödigt att lägga pengar på det nu, jag har alltid haft stora bröst och när jag äntligen gått ner ska jag banne mig söka för dom .

Känns så läskigt att gå ner så mycket så fort jag är jätterädd men jag litar på läkarna och att dom vet vad dom gör.
    ska ringa nu på månadag för att checka det sista med tider och sånt för jag ska ju dit dagen inna för blodprover. Hoppas du har haft bra erfarenhet av personalen i kristianstad.
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)