Arnsmamma skrev 2011-01-08 22:31:10 följande:
hej
tittar in lite då och då här kul följa er 

jag kan inte fatta att det är 9 månader sen jag opades . tiden har verkligen gått fort. 
opades 7 april -10 Aleris  har gått ner 55kg började resan på 128,1kg.
var någon i tråden som undrade hur mycket man kan förvänta sig gå ner på 4 månader jag hadde gått ner 30 kg på 4a månader . så mellan 25´-30kg kan man nog räkna med 

Fortimel är en näringsdryck som jag kan rekomendera . finns att köpa på aboteket. dietisten rekomenderade den . men man får dricka den väldigt sakta om man ska dricka den "påväg hem" jag somna i taxin när jag åkte från kristianstad till helsingborg. 
detta med att huvudet inte hänger med är super svårt att beskriva. ibörjan märkte jag det riktigt men nu hänger jag inte med längre. ibörjan kunde man se och känna sig smalare men nu när jag är normalviktig känner jag mig tjock. inte fet och inte smal . supert svårt att beskriva. har 10 kg till jag vill bli av med . inte för hälsans skull utan för "sifftan" verka bra . hadde jag som fet sett mig själv nu hadde jag tyckt att jag är smal men det gör jag inte. undra när man ska bli nöjd . 
lår-22cm per lår
armar -15cm
rumpa-32cm
mage-47cm
från st 56 till 38/40
bh 100F  till 80 E (taxöron som rullas in i bhn) 

Det går inte förstå jeans leggings är mitt tips och tunikor billigt och varar ett tag. köpte ett par jeans för en månad sen och dom är för stora nu. 500kr som bortkastat. först minskar man i kg sen drar kroppen ihop sig ialla fall för mig . sen köp kläder som siter super tajt för ni kommer komma i dom o det är super kul när man väl gör det:) men prova dom offta så ni inte "missar" kläderna i garderoben. 

ska opereras den 3 feb på aleris i kristianstad. jag behöver nya kläder nu men känner det är så jäkla onödigt att lägga pengar på det nu, jag har alltid haft stora bröst och när jag äntligen gått ner ska jag banne mig söka för dom .
Känns så läskigt att gå ner så mycket så fort jag är jätterädd men jag litar på läkarna och att dom vet vad dom gör.
ska ringa nu på månadag för att checka det sista med tider och sånt för jag ska ju dit dagen inna för blodprover. Hoppas du har haft bra erfarenhet av personalen i kristianstad.