• zookie

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Jag har ångest och är skit skraj nu är 2011 här och det är på rikitgt en månad flyger förbi...någon med råd?

• zookie

ja då börjar jag flyta som det heter när jag vaknar sen blir det modifast hallon till frukost:O) kanske en lång tid att gå på pulver men vill itne få ett nej för att man inte gått ner som man ska.

• zookie
    lilla agnis skrev 2011-01-02 13:06:59 följande:
    Jag får också ångestattacker ibland (opas den 19:e jan), men jag försöker tänka på hur länge och mycket jag velat detta och hur mycket bättre det är för min hälsa, att jag kommer få mer ork och energi och känna mig nöjdare med mig själv etc. Man vet vad man har men inte vad man får-men jag vill inte ha det jag har längre!  Sedan hjälper det nog lite att jag inte är speciellt nervös för själva operationen i sig. Ett mindre moment att älta så att säga. Du är inte ensam med andra ord!
    skönt att höra, jag har börjat flyta idag ,kanske lite tidigt men jag vill inte misslyckas med att gå ner till den vikt jag ska ha väger 119 nu ska väga 116 till OP dagen.
  • zookie

Det är vattnet jag dricker mellan modifast målen som gör mig hungrig.
    Någon som vet om man får dricka light drycker?

• zookie

åhhh jag behöver verkligen hjälp nu om jag ska lyckas flyta 5 veckor känns övermäktigt på nåt vis..åt två knäckemackor nu på kvällen....skiiiiiiiiiiit vad jobbigt det ska vara då.Skrikandes Gråter

• zookie
    Jejja78 skrev 2011-01-03 00:38:27 följande:
    Zookie : måste bara fråga varför du ska flyta så länge ? Det är ju ren tortyr !! Flöt i 4 veckor och tyckte det var länge
    ja du alltså jag är bara rädd för att jag inte ska hinna ner liksom väger 119 nu ska väga 116 på OP dagen. men jag hatar verkligen tanken att inte FÅ äta på nästan 5 veckor när det kanske räcker 4-3 veckor ska tala med dom i kristianstad om detta.
  • zookie
    BohusM skrev 2011-01-03 01:34:18 följande:
    Det går fort, i alla fall för mig... Vägde 118 på invägningrn och skulle gå ner till 110. Va semester i Thailand i nov, gick ner 3 kilo där så nu på 2 veckors flyt (jättelite fusk på julafton) så väger jag 109,3. jippiey....
    jag ska ju träna med så då bör det väl röra på sig .
    Jag tror jag klarar det , men jag vill ringa dom för säkerhets skull:O)
  • zookie

usch vad dåligt det går med mitt flyt kan liksom inte få mig själv att gå på¨ren kur, måste köpa tabletter på apoteket då min laktosintolernas visa sig som bara den nu..fan jag trodde det skulle gå bra.
    står dock still i vikt vilket i sig är bra riktigt duktig på att portionera och välja det nyttigaset alternativet gör mig lite stolt.

• zookie
    Tjohalia skrev 2011-01-04 18:49:38 följande:
    Jag har fått operationsdatum idag! helt chockad, jag trodde bara jag skulle prata med kirurgen och få ett ja eller nej till op, men nu är allt klart inför op, dom har tagit EKG och jag har träffat narkosläkaren och en sjuksköterska, jag har fått med mig näringsdryck hem! Och jag fick i princip välja datum själv, första lediga tiden var om 4 veckor och som jag grämmer mig att jag inte kunde ta den. Fast å andra sidan får jag lite tid att ställa in mig på detta nu och planera kring lite praktiska saker. Jag valde att opas den 12:e april, detta för att jag går skola 110 mil hemifrån, en distansutbildning som innebär en hel del närvaro på skolan, men från veckan före min operation och framåt räknat så behöver jag inte åka dit på 8 veckor så jag tänkte att det passar nog bäst då. Tyvärr har dom sommaruppehåll med operationer när terminen är slut, det var ju min förhoppning innan. Men det blir nog bra så här med.
    Grattis :O)
  • zookie

Jag börjar ifrågasätta ,mig själv nu vet inte om jag vill detta tillräckligt mycket...eller så är det pms och barnlängtan som gör att jag tvivlar .....jäkla hormonerSkrikandes

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)