Inlägg från: Jumbopolly |Visa alla inlägg
  • Jumbopolly

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Jag har inte berättat för mina kollegor ännu men komer berätta senare.

Jag finner ingen anledning att hålla det hemligt.

Men just nu känner jag att de behöver itne veta för de märker ändå inget av det efterso jag är mamma ledig..

Tids nog får de veta å då kan de gott chockas lite =)

• Jumbopolly
    Maddisen80 skrev 2011-01-14 12:00:25 följande:
    vad äter man då när man går på sophia kuren  ? grattis till din viktminskning de är ju jättebra jobbat
    Det är en vlcd kur.
    Så när man går på själva kuren som ren bantningsbetod då skall man äta 3 påsar om dagen och INGEt annat än vatten..
    Men jag äter den inför op å då sa dietisten att jag skulle äta 5 påsar om dagen för att få i mig mer kalorier..
    MEN det är inte bra att göra det i längden för man får i sig för mycket vitaminer å mineraler fast i 3 veckor var det okej.

läs gärna på deras hemsida..

www.sophiakuren.se
  • Jumbopolly
    Maddisen80 skrev 2011-01-14 19:16:33 följande:
    kan man köpa dietpulver på sophiakuren fast man inte ska göra magsäckop ? För jag ser att den är laktosfri
    sophiakuren är en diet som inte har med OP att göra..

Den finns inte ens med som allternativ hos läkarna ännu men den är godkänd av livsmedelsverket och den tillverkas på en fabrik här i sverige som är godkänd av både livsmedelsverket OCH läkemedelsverket.
    Men det är en VLCD kur. Alltså man äter 3 påsar om dagen i 3-4 veckor tror jag det var..
    läs på deras hemsida...

www.sophiakuren.se

Där kan man även beställa produkten....
  • Jumbopolly

EN FRÅGA...

Varför skicka egen remiss? Varför inte gå till läkaren och be dem skicka en remiss??
    Bara undrar alltså...
    (visste inte ens att man kunde skicka en remiss själv)

• Jumbopolly
    trollbottom skrev 2011-01-15 14:07:21 följande:
    Hur tusan gör man för att överleva flytet när man redan efter 4 dagar ledsnat på det lilla utbud av smaker som finns. Jag håller på att bli tokig
    jag var trött på pulverdryckerna redan innan jag började *S*
    jag visste hur det var för jag har provat sådan diet 2 gånger tidigare..
    Men det är skit... började den 12 å blir knas.... å det värsta är att jag är så GRYMT sugen på fefferoni *S*
    har tom fuskat å tagit en fefferoni men inte idag.. har varit exemplarisk idag hmmm
  • Jumbopolly
    Maddisen80 skrev 2011-01-15 20:08:47 följande:
    Jag måste skriva egenremiss för ingen läkare vill skriva remiss åt mig fast jag är 1,67 cm väger 115 kg
    aha.. då vet jag.. =)
  • Jumbopolly

hmm har gått på flyt nu i 4 dagar å första 3 dygnen rasade jag ner 4 kilo direkt.. å vipps idag har jag gått upp 1 kilo av dessa. Vad beror det på??

Har druckit pulverdryckerna benhårt idag och druckit massor med vatten OCH motionerat för jag har varit å badat idag med min familj.

varför blir det så??????

• Jumbopolly
    METAMORPHOSIS skrev 2011-01-15 21:49:08 följande:
    Ska du ha mens?
    skulle haft mens för flera dagar sedan å vet inte riktigt varför den uteblivit, men misstänker att det kan bero på mina cerazette eller att det fortfarande är oregelbundet efter min graviditet..
    Hmm kan det göra att man går upp trotts att man varit supersträng mot sig själv???
    har iof haft känningar i magen (typ mensvärk) men det har jag ju haft av och till i typ 2 veckor nu jue hmm
  • Jumbopolly
    METAMORPHOSIS skrev 2011-01-15 22:38:24 följande:
    Man samlar på sig vätska under/innan mens, man kan gå upp allt mellan 1-3 kilo då. Men det går man ner då mensn är borta .
    Du har nog rätt..
    har faktiskt itne kissat så mycket senaste 2 dygnen samt inte bajsat nåt vilket iof inte är likt mig för sånt brukar ske minst en gång om dagen annars men men...
    Sedan nu inatt när ja skulle kissa så visst vad var det på g.. mens...
    å DET känns skönt då den är sen..
    Ville inte råka vara gravid IGEN inför op.. har varit det en gång så allt blev uppskjutet. Nu vill jag verkligen att den blir av...
  • Jumbopolly
    Päronsylt skrev 2011-01-15 23:21:25 följande:
    Det första som försvinner när man går på flytande är vätskan. Att du gått upp ett kilo kan jag inte förklara. Men jag vet att din kropp inte börjat förbränna av reserverna än. Det tar lite tid att få igång det. :)
    Väg dig inte för ofta, det är ganska knäckande när man står stilla i flera dagar fast man bara flyter.
    Gick själv ner fyra kilo dom första fyra dagarna sen tog det 1,5 vecka innan jag tappade 2 till. Och till slut efter tre heemska veckor hade jag bara tappat 7 kilo. :(
    Medasn flera stycken som skulle opereras samma vecka hade tappat över tio kilo.. Det var tufft. :)
    Positiva tankar. :)
    det var nog som METAMORPHOSIS sa.. mens på g...
    fast det är ju bra att veta att man kan stå stilla.
    Men när man stannar av så drastiskt så blir man lite fundersam just bara för att man enbart går på flytande föda och jag tappar tyvärr lusten att fortsätta då =( ser ingen vits med det just då.. fast nu MÅSTE jag ju fortsätta ändå eftersom jag vill bli opererad.. Men inatt vände det tillbaka och så..
    Sen vet jag att man inte skall väga sig för ofta.. När jag BANTAT då har jag inte vägt mig mer än en gång i veckan för att se ordentliga resultat....  nu har jag vägt mig varje dag bara för att få positiva tankar och orka härda ut för är det nåt jag avskyr så är det pulverdiet utan någon mat alls...
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)