Päronsylt skrev 2011-01-15 23:21:25 följande:
Det första som försvinner när man går på flytande är vätskan. Att du gått upp ett kilo kan jag inte förklara. Men jag vet att din kropp inte börjat förbränna av reserverna än. Det tar lite tid att få igång det. :)
Väg dig inte för ofta, det är ganska knäckande när man står stilla i flera dagar fast man bara flyter. 
Gick själv ner fyra kilo dom första fyra dagarna sen tog det 1,5 vecka innan jag tappade 2 till. Och till slut efter tre heemska veckor hade jag bara tappat 7 kilo. :(
Medasn flera stycken som skulle opereras samma vecka hade tappat över tio kilo.. Det var tufft. :)
Positiva tankar. :)
det var nog som METAMORPHOSIS sa.. mens på g...
fast det är ju bra att veta att man kan stå stilla.
Men när man stannar av så drastiskt så blir man lite fundersam just bara för att man enbart går på flytande föda och jag tappar tyvärr lusten att fortsätta då =( ser ingen vits med det just då.. fast nu MÅSTE jag ju fortsätta ändå eftersom jag vill bli opererad.. Men inatt vände det tillbaka och så..
Sen vet jag att man inte skall väga sig för ofta.. När jag BANTAT då har jag inte vägt mig mer än en gång i veckan för att se ordentliga resultat....  nu har jag vägt mig varje dag bara för att få positiva tankar och orka härda ut för är det nåt jag avskyr så är det pulverdiet utan någon mat alls...