Inlägg från: Jumbopolly |Visa alla inlägg
  • Jumbopolly

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

METAMORPHOSIS skrev 2011-01-23 12:05:59 följande:
    Ja, hon kan VABBA ditt barn, medans du är sjukskriven. Min mamma har VABBAT min dotter vid ett par tillfällen.
    ja hon kan VABBA men hon kan inte VABBA när hon går på föräldrapeng va?? hon fick ju ingen ersättning nr hon var sjukskriven så hon tänkte gå föräldraledig och låta henes mamma vabba men tror inte det funkar :S.. är inte säker...
  • Jumbopolly
    METAMORPHOSIS skrev 2011-01-23 12:17:08 följande:
    Nej, hennes mamma kan inte VABBA om hon tar ut FP själv.
    Nej det var det jag misstänkte.. men det var så hon funderade på om man kunde göra...
    Att någon annan kan VABBA medans jag är sjukskriven däremot DET visste jag... och tur är väl det =) (att man kan göra så alltså)
  • Jumbopolly

Har ni ordnat ett "forum" på FB nu??? vill åxå vara med om jag får alltså. Heter Stina Svensson

• Jumbopolly
    OsynligtSmåkryp skrev 2011-01-23 15:07:50 följande:
    Idag kom dom magiska siffrorna upp på vågen, tvåsiffrigt!
    Har inte vgt så här "lite" på säkert elva år, så det är stort för mig!

Opererades i sept-09 och har nu gått ned strax över 68 kilo totalt, varav 56 kilo efter operation!
    Har varit gravid men fick en liten tös för 13 dagar sedan, så därför har mitt stora mål tagit lite längre tid att uppnå, men det gick snabbt efter förlossningen, 16 kilo har jag gått ned sedan hon föddes och mer ska det absolut bli nu när jag är rörlig igen och kan återuppta promenader och så småningom min crosstrainer också...och så ska jag våga mig till gymmet sedan också.
    GRATTIS kul att höra =)
  • Jumbopolly
    Zunrose skrev 2011-01-23 15:17:19 följande:
    okay ja får ringa dem o höra men i värsta fall ska man väl klara av att bära sitt barn efter 2 v iallafall kommer ihåg efter kejsarsnittet att ja klarade bära vissa saker rätt snabbt ...
    ja 2 veckor tror jag bara att jag blir sjukskriven sen får jag bära honom hej vilt igen.. min pojk väger lite över 8 kilo och är van att bli buren en HEL DEL... suck.. har skitont i axlar å rygg av det men så har jag fattat det hela iaf..
  • Jumbopolly
    Zunrose skrev 2011-01-23 15:24:57 följande:
    okay ja man kommer ju sakna att bära sitt smått:) min tjej väger 7 kg o säkert hunnit upp till 10 kg innan op om de går så långt att ja får de är bara på inskickad remiss väntar på remissbekräftelse!

hur långt har du kommit är du på flyt??
    om 10 dagar opereras jag.. LÄNGTAR SÅÅÅÅÅÅÅÅ.... tills jag får äta broccolisoppa :D
  • Jumbopolly
    METAMORPHOSIS skrev 2011-01-23 16:00:42 följande:
    Det finns hur många som helst med ditt namn ju . Skicka en förfrågan till mig ist . Anne Bokvist Moijé
    har skickat en förfrågan =)
  • Jumbopolly
    trollbottom skrev 2011-01-23 22:27:09 följande:
    Åh, jag skulle verkligen behöva något att tugga på som river lite i halsen. Är sugen på chips bara av den anledningen men funderar på om man får fuska med en morot. Är det okej att tugga i sig en morot fast man går på flyt?
    Känner samma som du.. fast inte bara nåt som river i halsen vill ha nåt HÅRT att tugga på... tuggummi sa min dietist men det är inte det mjuka tuggandet och inet sockersmaken heller utan nåt hårt.. tog fefferoni den gången.. igår tog jag en liten rå lökbit men DET gör jag INTE om...... GUD DEN gav matlust utan dess like.. det gör inte fefferoni men lök gjorde det..
    men snart snart är det op å sen BROCCOLISOPPA MUMS *S*
  • Jumbopolly

Måste också pass apå att ställa en dum fråga...
    Får man ha piercing i tungan kvar närman opas????
    Inte föra tt jag har någon piercing i tungan men mycket intressant fråga med tanke på att ett hål i tungan växer igen på bara några timmar så det är inte säkert man kan sätta i något smycke sedan igen... någon som vet????

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)