Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
Ibland undrar jag om jag drömmer ;) en uuuunderbar dröm :D
Grönsaksdipp är ju en av mina favoriter. Jag kan äta hårt godis, alltså typ haribo nappar går fetbort. Popcorn kan jag äta i määängder. Känner ingen mättnadskänsla/stopp alls, kan lätt äta en skål själv framför en bra film. Fruktsallad lät ju också gott... det gör man ju alldeles för sällan.
Ni som är "bukplastikade" - när räknas man som viktstabil? Det står att man ska vara viktstabil under ett halvår, hur mycket får det egentligen ändras då?
Mitt mål att gå ned 6 kg innan jul går nog inge vidare, förbannade förkylning som kom i vägen för min träning. Men idag är jag tillräckligt frisk för att ta upp träningen, så det kanske inte slår på mer än 2 kg ändå. Tänk vad djupt rotat detta beteende är, nu när viktnedgången börjar sacka lite så börjar jag direkt att sätta upp viktmål, räkna kalorier, dra in på fet ost osv. Helt galet. Det var väl så man inte mer skulle göra va?
Istället ska man väl tänka att 0,5-1 kg i veckan är en bra och hälsosam viktnedgång och att träningen är till för att göra mig stark istället för att bara förbränna.
Jag är så trött på mina gamla vanor och begreppsbildningar, det är mycket svårare att ändra ett beteende i "motgång" än vad jag trodde. Jag har dock bestämt mig för att ha denna vecka som en liten ego-vecka, mest för att slippa vara nervös över antagningsbeskedet till universitetet som lär komma senast fredan. Bara äta riktigt god nyttig mat och skita i att den är lite dyrare, och så ska jag passa på att prova kläder i märken som jag aldrig har kunnat haft när jag ändå ska kolla in julklappar.
Vero Moda och Gina Tricot - räknas de som normala i storlekarna? Om man jämför med Lindex?
bra dag idag!
Har fått beskedet att jag är antagen på psykologprogrammet i Lund med start i januari, och dessutom fick jag 3ggr mer än beräknat tillbaka på skatten. Gissa vem som som ska shoppa i helgen?
Detta väger upp att jag gått upp ett kg denna vecka (vätska, är helt svullen...) och att viktnedgången är allmänt seg.
Trollpackan: Jag kan äta allt utom glass, nötter, mjölkchoklad, grädde, normalfet creme f, njalla, vanlig yoghurt och fil (funkar med laktosfri), flingor typ musli, kellogs osv. Sen kan jag inte äta så mkt av pasta eller ris, jag blir väldigt fort mätt på det.