Inlägg från: Malleballebuse |Visa alla inlägg
  • Malleballebuse

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Anna 73: vi ska opereras samma dag och jag började mitt flyt idag.
    Kom hem från semester igår och tyckte att det var lika bra att ta tjuren vid hornen

Kajo: fick du ingen efter operationsbok att läsa i ?
    Jag har en där det står mycket bra fakta om mat och träning både före och efter op.
    Den ska jag ha med mig på alla återbesök sedan.
    Du får gärna låna den och kolla i om du vill.

Ps. jag gick bara upp 1kg under en veckas all inclusive. Ganska nöjd!

• Malleballebuse

Hemska tanke att inte kunna ha bh på sig när man är på sjukan, då jag går nästan hellre utan trosor

Inne på dag två med flytet och det går kanoners.
    Känns nästan som om jag har kommit in i ketos redan, ingen hunger eller ångest över att vara i närheten av mat.
    Vilket är en himla tur eftersom jag jobbar med mat hela dagarna.
    Trött och grinig på gubben är jag dock men tyvärr så är det inte svältens fel utan självklart hans fel (som vanligt om ni frågar mig )

Tar med mig jättebindan eftersom jag också har hör att det är väldigt vanligt att man får sin mens just vid operationen.
    Man vill ju inte lämna droppspår efter sig.

• Malleballebuse

Anna 73a: det fixar du galant!
    Jag är inne på min tredje dag och har redan kommit in i ketos vilket gör det hela så mycket lättare.
    Jag har också bestämt mig för att fuska en gång under de här veckorna och det ett par dagar innan operationen då vi ska gå ut med jobbet.
    Då får det bli fisksoppa utan fisk.
    Men visst tusan är det kämpigt och jobbigt men klart att vi fixar det här.

• Malleballebuse

Mli79: grattis och välkommen ut på den rätta sidan

Kajo: du skulle ha smusslat undan morfinen till mig, jag blir glad, hög och lycklig på allt som har morfin i sig.
    Tur att jag inte träffar på det allt för ofta

• Malleballebuse

Funderar lite på det här med lugnande innan op.
    Är det mera regel än undantag att man tar det?
    Jag känner nog att jag vill vara klar i knoppen och har aldrig tagit lugnande innan operationer förr.
    Morfin efter däremot vill jag alldeles säkert ha och jag har ju turen att må bra av morfin.

• Malleballebuse

Jag har vanlig spiral + att jag anses vara steril ( har dock fått ett barn trots det).
    Den ska bytas om 2,5år men hade jag inte gjort den här operationen så hade jag valt att sterilisera mig nu tycker jag att maken kan göra det istället.

• Malleballebuse

Själv testade jag en yttepytte liten bit av makens hembakade pizza och tänk den gick ner som smort.
    NEJ!!!!!!
    Attans vad har jag gjort jag är ju bara inne på föreoperationsflytet.
    Kajo: vad sägs om en promanad som straff?

• Malleballebuse

Glaadis: vad härligt att du mår så bra

• Malleballebuse

Visst var det väl så att i flytet före op så var det ok att dricka en cider eller två
    Smarrigt var det!

Jag kommer att vara toppen nöjd om jag går ner 0,5-1kg i månaden.
    Vill inte utsätta min kropp för mer stress än nödvändigt och gärna inte tappa allt för mycket hår.
    Sen är det kanske inte det allra lättaste att styra sin viktnedgång i början, men jag ska göra så gott jag kan.

• Malleballebuse

Cidern gör sin rätt

Jag menade såklart i veckan-

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)