• PetraD

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Angeliqan skrev 2011-01-02 19:58:14 följande:
    Jag har inte fått op tid än.. Ska på gruppmötet den 14/1 och det enskilda mötet 24/1. Är det då man får op-tiden kanske??

Nutrilett har jag testat för massa år sen men tyckte inte att den var särskilt mättande.. Modifast gick min mamma på i omgångar på 90-talet och då tog jag en påse av henne emellanåt och jag minns att jag tyckte de var goda..... Eller ja iaf vanilj och choklad, tomat minns jag att jag inte gillade..

Vad bra att man får dicka lightdrycker.. Då kan man ju dricka coca cola light och göra glass av shaken på helgerna när de andra äter massa annat gott

Nu är det inte många dagar kvar för dig BohusM
    lycka till
    ag var på gruppmöte också den 14/1 (enskilt samtidigt)
  • PetraD
    erajka skrev 2011-01-02 20:17:36 följande:
    nu har jag BARA 3.7 kg kvar till normalvikt, herregud. Nästan så man inte kan förstå att det är sant
    underbart. stort grattis
    duktig du varit
  • PetraD
    sabinaa skrev 2011-01-04 08:57:52 följande:
    Ni som flöt 2 veckor innan op. Minns ni hur mycket ni gick ner? Och om ni vill avslöja startvikten hade det också varit kanon.

Jag läste nämligen i en blogg om en tjej som bara gått ner 3 kilo på 2 veckors flyt och kirurgen var väldigt misstänksam mot henne och ville knappt opa henne. Hon svor att hon flytit i 2 veckor. Jag är jättenojig. Jag har gått ner 4,4 kilo på 6 dagar. Jag fuskade tyvärr lite på nyår. Men jag äter nästan max bara 800 kcal.

I söndags hade jag svårt att få ner skiten. Jag drack 3 drinkar under dagen och fick knappt i mig hälften. Jag fixade då en kycklinsallad till mig själv. Då låg jag på 670 kcal för hela dagen.

Usch, vad nervös jag är för att bli nekad.
    jag flöt en gång för några år sedan, var inte innan op. men spelar väl ingen roll.., flöt i två veckor och gick ner ca 9kg
  • PetraD
    Lalalong skrev 2011-01-04 13:11:25 följande:
    Ja, om inte annat så ska dom väl blekna efterhand hoppas jag, så man kanske bara sen känner alla ärren!

Härligt att läka så fint!

Det går bra! Har lite svårt att äta 7 gånger om dagen, så jag har rationaliserat ner det till 6 måltider. Jag mår bra och har bra värden, så det verkar inte göra något.
    Har gått ner 23,5 kg nu och trots att det bara är ungefär 1/3 av allt jag vill gå ner så känner jag redan stor skillnad i mående och i ork!! Jag har inte haft ont i svanken när jag stått och gått länge på ett tag nu och det är en stor befrielse!

Jag känner mig också snyggare än på länge!! Jag började resan med strl 52/54 i överdelar och leggings och 54/56 i jeans. Nu kan jag ha nästan allt i XL på H&M (Inte BiB utan vanliga kläder...) och t.om lite i L, i överdelar. XL på Gina Tricot funkar också, vilket är helt underbart!! Sifferstorlekar på vanliga avdelningar går ju oftast upp till 44/46 bara och det kan jag inte ha, men är det XL så vågar jag mig på att testa och oftast går det faktiskt på på just H&M och Gina.
    Samma med leggings då, kan ha XL och L där. I Jeans och andra byxor har jag strl 50... Fast på Lindex köpte jag ett par i 48 och dom har töjt sig, så jag borde tagit 46 istället. Även om just dom byxorna var stora i storlek så är det en jäkla känsla att gå i ett par byxor i strl 46 när jag hade 54 för 2 månader sen

Allt detta gör att självförtroendet är på topp!!!
    I morgon drar jag och en kompis till Oslo på kryssning och vi ska ut och klubba för första gången på evigheter. Jag kommer vara snyggare än på länge och kommer dansa mer än på länge och det ska bli så jäkla roligt.
    LIvet leker helt enkelt. Varför gjorde man inte detta tidigare???  
    härligt. vilka framsteg. stort grattis
  • PetraD
    Angeliqan skrev 2011-01-04 15:58:20 följande:
    Tack!!!

Ah, det måste vara ett magiskt datum
    japp, det måste det vara. hoppas du får samma op-datum som mig också (2/2)
  • PetraD
    trollbottom skrev 2011-01-04 17:04:54 följande:
    Tjohoooo nu har jag fått op.datum. 2 februari smäller det. Jag som skulle flyta fyra veckor innan kommer inte hinna det nu eftersom jag fick brevet idag och jag har inte beställt något. Panikbeställde från modifast idag så det blir att börja så fort de kommer.

Sjukt härligt, jag trodde jag skulle få vänta iaf två månader till
    härligt. grattis
    samma fina datum jag hade förra året
  • PetraD
    Min lycka skrev 2011-01-04 22:24:15 följande:
    ni som e opade....finns de någe nu efter open som ni hade velat/önskat veta innan open?
    på sätt och vis.. jag trodde ju att alla dumpar, jag kan nu äta allt utan att dumpa.. det jag hade scårt med innan var ju begränsningar vad jag stoppar i mig... skulle behövt tänka mer och träna mer innan på det med begränsningarna...
  • PetraD

det prat om att chocka kroppen lite med flyt, om man står stilla; då måste man väl nästan dela upp "portionerna" ännu mer. för blir ju ofta ganska mycket...

Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)