Inlägg från: Full av förhoppning |Visa alla inlägg
  • Full av förhoppning

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

112 och jag är 166,5... hade BMI 40,7 (de räknade att jag var 166cm)

becoming me
  • Full av förhoppning
    elektra1 skrev 2010-10-24 15:15:03 följande:
    ok, ja ungefär som mig då   väger ca 130 och är 170 cm, vet inte bmi.
    Hur långt tid har det tagit att gå ner så mycket?
    Kollade Bmi.se du hade 45 i Bmi

Jag opererades den 13 april... började flyta den 31 mars.
    Hon jag opererades med samtidigt har gått ner över 50 kg...fast hade mer att starta med och då går det oftast fortare
    Jag mår toppen... vill ner ca 8,5 kg till tror jag ... vet inte för där jag är nu är det smalaste jag någonsin varit i vuxen ålder
    becoming me
  • Full av förhoppning
    frökenKAJO skrev 2010-10-24 16:38:11 följande:
    Blä. Nu har jag suttit och tittat på gamla och nya foton och blir smått deprimerad över hur min kropp misshandlats av viktpendling genom åren. Jag är lycklig och tacksam över att ha fått chansen till en omstart tack vare gbp, och jag tänker INTE utsätta mig för samma resa en gång till.

För att summera lite så ser min vikthistoria ut så här- smal fram till första graviditet 1995, därefter fet för först gången. Tappade ca 20-25 kilo ungefär ett år efter grav, därefter hyfsat viktstabil, periodvis pendlande inom normalvikt (+/- 5-7 kilo) fram till nästa graviditet 2005 då det rasade iväg till sjuklig fetma.
    Vägde som mest 106 kilo men har inga foton från den tiden. Mittenbilden nedan togs en månad efter op och där väger jag ca 95 kilo.

Jag är lite tveksam till att lägga ut bilder alls, så jag har halshuggit mig och suddat konturerna för att försvåra identifiering. Hoppas det är okej...

Fin du är!!
    Ja det är mycket man låtit sin kropp gå igenom!
    Jag har aldrig varit smal så detta blir första gången och jag längtar tills jag är normalviktig

Elektra - ja jag orkar så mkt mer nu.... bara att kunna måla tånaglarna utan att få syrebrist gör sitt till
    Jag har börjat dansa afrodans och gympa och blir förvånad över hur "lätt" ansträningen är.... att jag från att aldrig ha tränat kan springa hela tiden när de andra gör det och hänga med i de fysiska utmaningarna

Och bara att kunna ha stuprörsjeans i stövlar gör det värt allt!!!
    becoming me
  • Full av förhoppning
    salsajenny skrev 2010-10-25 07:45:29 följande:
    Hej! Är ny här. =)

Försöker igen:

Jag har efter ett halvår sen beslutet äntligen fått en tid för bedömning, i Kalmar. (bor i ängelholm). I slutet av november.

Har snart 60 kilos övervikt och är frisk i övrigt, om man bortser från problem med rygg och knä. Har diabetes i släkten, nära. och hjärt-kärlsjukdomar, nära. (mormor, mostrar, morbror)

Är det nåt jag ska tänka på vid besöket? Nåt jag borde nämna eller borde undvika att säga? På vilka grunder kan de neka en en operation?

Är det nån här som gjort op i Kalmar?

Hemskt tacksam för svar....! Det är tack vare er i denna tråden jag relativt enkelt (om än under ganska lång tid) fick tips om egenremiss, betalningsförbindelse mm i våras. =)
    Det bör inte vara nåt direkt att tänka på... du bör ha ett BMI över 40 om du har ca 60 kg övervikt och har du inga obehandlade psykiska tillstånd eller sjukdomar eller outredd sömnapné eller outrett obehandlat högt blodtryck så ska det vara grönt.

Lycka till
    becoming me
  • Full av förhoppning

Grattis alla opererade och till alla op-tider!!! Ni som inte fått än.... håll ut, snart börjar livet för er med!!

Idag passerade jag minus 40 kilo och det firar jag med att känna mig riktigt skitsnygg för första gången i hela mitt liv och det är en jävla känsla kan jag säga!!!! Ska iväg på tjejmiddag nu och livet leker!!!!
    Kram på er!!!

becoming me
  • Full av förhoppning

hahahaha vilken jäkla kväll... jag har festat hela kvällen med Jonas från Bonde söker fru och blivit friad till av en dansk gubbe som var god för 7 miljoner i danska kronor Så kvällen blev intressant och underhållande minst sagt

becoming me
  • Full av förhoppning
    SaSeLa skrev 2010-11-28 20:30:27 följande:
    Läser HELA tiden att ni skriver om dumpning? Vad menas med det egentligen?? OP Datum: 6 december!!
    NÄr jag dumpar känns det ungefär som maginfluensa i hundranittio körs in i kroppen... jag mår fruktansvärt illa och kräker men det kommer inget.... skakar och frossar och måste ofta gå på toa....

Det är när du äter nåt för onyttigt eller för fort eller för mycket och det puttas ut för fort i tarmen som inte är så van att ta emot nåt med hög sockerhalt... då höjs blodsockernivån fort och högt och insulinet i kroppen går in för att plocka ner det och du får typ en insulinchock och mår pekka..... men det är olika hur dumping ter sig för olika personer..

Vissa mår bara lite illa, vissa blir trötta..... vissa ulkar och mår illa o vissa blkir bara lite matta och får hjärtklappning.
    Först höll mina dumpingar i sig i 2-3 timmar men numera är det ca 20-30 miinuter bara.
    becoming me
  • Full av förhoppning

Idag nådde jag normalvikt för första gången sen jag var 7 år gammal.... jag har idag ett BMI på 24,9 och väger 69,1 kg Har tappat 247cm fett och 42,9 kg sen den 31 mars då jag började flyta.
    Svårt att greppa

becoming me
  • Full av förhoppning
    JohannaL skrev 2010-12-01 12:12:44 följande:
    Ligger inne på sjukan för ev tarmvred, de vet inte än men har ap ont krampmässigt till och från i magen. Nån som känner igen det?
    håller tummarna att det inte är tarmvred och att du får hjälp fort!!
    becoming me
  • Full av förhoppning
    BohusM skrev 2010-12-01 17:43:07 följande:

ÅÅÅÅÅ vad roligt, G*R*A*T*T*I*S , det måste kännas helt underbart... Längtar dit jag med...

Kram

ja det känns otroligt...... skönt, konstigt, roligt, ofattbart. Har några kilon kvar jag vill gå ner men så många risker man har eliminerat nu!! Och så mycket kläder det finns att välja på
    becoming me
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)