Zodic skrev 2010-05-18 13:30:20 följande:
Hur mycket tänker/tänkte ni andra på riskerna kring en operation?Just att dö är det ju väldigt få som gör, även om det har hänt, men det är ju många som har en del komplikationer efteråt. Men när folk oroar sig över hur många öl man kan dricka osv så är väl det the least of your worries... jag förstår ju att man undrar hur livet efter ser ut, det gör jag med :)men när jag läser på
viktop.se's forumdel komplikationer efter operationen, tex tråden "nytt rekod i att ligga på sjukhus?" om janne som legat på sjukhus konstant sen sin operation 2008! och även de som svarar på tråden verkar ju haft en del komplikationer. hade jag läst den tråden innan jag gjorde opn hade jag varit något mer restriktiv. jag hade inte gått igenom operationen med bara 15 kg övervikt (vilket jag inte har heller, oavsett, men som exempel).Även om merparten har väldigt positiva erfarenheter, och faktum är att grav fetma har i längden mer komplikationer än många av komplikationerna som kan uppstå med en op.Hur tänker ni om detta? :)
Tänker som dig att fetma är en större risk i sig att man får kompliationer och dör av evtuella följdsjukdommar!
Än att dö av komplikationer på grund av operationen.
Så ljust den tråden du hänvisar till rektid på sjukhuset tycker tråden i sig och rubriken är helkorkad har sett den och läst delar av den men inte brytt mig mer.
Känns nästa mer som ts startat tråden för att berätta att hon lminsan legat inne på sjukhuset längst av GBP operade.
Men som sagt snnorilhtene att drabbas av något sådant är näst i tilll obefintlig.