• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • Päron1986
    EttElaktTroll skrev 2011-02-21 13:32:48 följande:
    Det är med hundar som med barn. Dom blir vad man gör dom till. Svårare än så är det inte.
    i 9 av 10 fall.
  • delirium

Har det visat sig någon skillnad i hundattacker i de länder där man förbjudit kamphundar? 

• figurehead
    delirium skrev 2011-02-23 11:21:50 följande:
    Har det visat sig någon skillnad i hundattacker i de länder där man förbjudit kamphundar? 
    Nej, de ligger kvar i samma antal.

Därför har Holland och Italien tagit bort sina rasförbud.
    Gott weiss ich will kein engel sein
  • delirium
    figurehead skrev 2011-02-23 12:39:42 följande:
    Nej, de ligger kvar i samma antal.

Därför har Holland och Italien tagit bort sina rasförbud.
    ah okej, intressant. 
    Men hur går förbuden till rent praktiskt? 
    Om man har en staff fast man inte får, blir den avlivad? Borde folk inte kunna ljuga och säga att det är någon blandras? 
  • figurehead
    delirium skrev 2011-02-23 12:43:01 följande:
    ah okej, intressant. 
    Men hur går förbuden till rent praktiskt? 
    Om man har en staff fast man inte får, blir den avlivad? Borde folk inte kunna ljuga och säga att det är någon blandras? 
    Jag kan inte exakt hur det funkar,

men som jag förstått det, så omhändertas hunden om du inte kan bevisa  att den är av en annan ras eller tom blandras. Och avlivas av veterinär.

Ett team inom BBC som jobbade med att spränga en hundkampsliga förde själva in en kamptränad Pitbull från Finland till England via Irland. Hunden var registerad som en Boxer Labbe blandis.

De var ute och gick med hunden i Liverpool utan att polis eller någon annan sa någonting. APBT har varit förbjuden i Storbritannien sedan 1991.
    Gott weiss ich will kein engel sein
  • Helene70
    trollkarl skrev 2011-01-21 22:09:19 följande:
    @ pussakaninen
    WORD! Kunde inte skrivit det bättre själv..
    Helt sant!

@ helene70
    Glöm inte medicinen för vanföreställningarna..
    Varför åtgärda något så positivt som rosa fluff och elefanter?

Återigen så håller jag med TS!
  • trollkarl

@helene70

Läskunnig är du inte? Läser inte fakta? Har inte hund eller hundvana? Du agerar som en bitter cynisk tragisk människa som måste ha nåt att gnälla på för att glömma sin tragiska tillvaro.

• Helene70
    trollkarl skrev 2011-02-24 09:33:48 följande:
    @helene70

Läskunnig är du inte? Läser inte fakta? Har inte hund eller hundvana? Du agerar som en bitter cynisk tragisk människa som måste ha nåt att gnälla på för att glömma sin tragiska tillvaro.
    Oj vad det tog skruvFlört

Varför är du så arg? Detta har ingenting med dig att göra utan jag skriver min åsikt precis som du gör vilket inte är något konstigt när man går in i ett diskussionsforum.

Du kan väl inte förvänta dig att alla nickar och håller med dig bara för att du blir arg och ledsen? 
  • CarolinW

Det som irriterar mig är personer som inte kan ngt om hundraser! Att säga att vissa hundar är kamphundar när dem inte är det visar brist på kunskap. Själv har jag en rottweiler som oftast tas för kamphund vilket är så fel då det är en brukshund. Men ja, dem har starka käkar vilket ofta blir fel när dem går till angrepp av ngn anledning!

• Katty

Förbjud hellre människor som inte är kapabla till att ta hand om eller uppfostra djur, rätten att köpa djur.

Det är aldrig någonsin hundens fel att ägaren uppfostrar den till en idiot. Jag känner flera med pitbulls som är sjukt mycket mer familjära och gosiga än andra hundar, och varför skulle inte en labbe, golden eller tom en chihuahua inte kunna bete sig precis lika illa eller värre?

Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!