• tebax

    Förbjud dessa jävla kamphundar!

    Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

    Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

    FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

    Ha det bra.

  • Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • magyarisch

    TS:
    Jag har mött både bra och dåliga "kamphundar".
    De bra sådana hade en jäkla uppfostran och brydde sig vare sig om hundar eller barn. Medans de "dåliga" hade knarkaren till ägaren, hundarna var förvirrade och ilskna.

    Jo, det har med ägarna att höra.

    Snarare du som behöver förbjudas! Synd att regeringen inte sett till det!

    Kamphundar (som det så "fint" heter) är verksamma inom många områden; äldreboenden, sök av människor o.s.v

    Men okej, ska vi förbjuda kamphundar så anser jag att man även kan:
    -Förbjuda sport där det blir våld efter varje match (fotboll, ishockey o.s.v) Det är mycket farligare och sker mer eller mindre varje vecka.
    -Knivar/Pistoler

    Kan bl.a rekomendera TS att gå in på google och söka på
    "Off the chain - the story of the pitbull" men med det egoistiska hatet du bär på så lär du väl inte orka ögna genom 3 sekunder ens..

  • trollkarl

    Helene70 hade inte mycket koll förutom sin egen lilla trygga bubbla av Rosa fluff ser jag ;)

  • Helene70
    trollkarl skrev 2011-01-21 20:32:18 följande:
    Helene70 hade inte mycket koll förutom sin egen lilla trygga bubbla av Rosa fluff ser jag ;)
    Du glömde skriva att jag förutom rosa strumpor och elefanter även har en åsikt.

    Jonglera du med dina spikskor så tar jag ett glas vin och lägger mig tillrätta i mitt fluffFlört
  • Pussakaninen

    Det märks att du, ts inte har någon kunnighet om hundar. Jag är väldigt hund kunnig. Tävlar Lydnad aktivt med min nuvarande hund. Jag har även tränat upp Sveriges första polishund av just rasen amstaff. Amsfatts är riktigt bra hundar, men de kräven en fast hand och en kunnig ägare som kan ta för sig. Vem som helst kan inte äga en amstaff och man ska passa sig vart man köper dem. Att åka till någon lägehet någonstans och köpa en bara sådär rekomenderas INTE och det skulle jag aldrig gjort!

    Amstaffs brukar faktiskt kallas för nanny, alltså barnvakt på engelska då de är så himmla bra runt barn. Sen att det finns hundar som attakerar, ja. men det finns det i alla raser, ta reda på lite jävla fakta. Kvällsposten mm skriver bara om dessa "kamphundar". Hade en kompis som har en amstaff, för 2 år sedan blev han attakerad utav en tax när de va ute och gick i en park. Amstaffen fick åka akut till vetterinären med stora kött sår på hals, ben, huvud mm. taxen hade inte ett enda sår/bett. Hon ringde till kvällsposten och bad dem skriva om händelsen. Men ikke. Dom var inte intresserade utav att skriva om en "utsatt kamphund"

    hennes hund skadades mycket allvarligt utav denna händelsen och han har inte blivit sig själv för 5 öre.

    Jag såg även ett program inatt om "pittbulls" i usa, ett omplacerings hem speciellt för amstffs. Dom skulle omplacera en hund till en familj som redan hade 2 hundar, en Dv. Pinscher & en pomeranian liknande sak. Omplacerings personalen tog med två hundar och åkte hem till familjen. Men det funkade inte för pinschern var så arg och gjorde utfall som jag aldrig sett. Den ena amstaffen blev så rädd så hon satt i en av skötarnas knä med huvudet ihopa krupet och skakade utav rädsla. familjen fick ingen hund i slutändan iallafall.

    Så kom inte och säg att "kamphundar" ska förbjudas, för då kan du lika bra förbjuda alla hundraser. Inskaffa  någon form utav hundkörkort istället. För jag stör mig som fan på alla dessa små hundar som folk bara köper och sen inte kan hantera. Folk varken ser eller hör om en liten hund står och skäller, om det därremot är en stor hund så är det jätte farlig, ush

  • trollkarl

    @ pussakaninen
    WORD! Kunde inte skrivit det bättre själv..
    Helt sant!

    @ helene70
    Glöm inte medicinen för vanföreställningarna..

  • figurehead
    Pussakaninen skrev 2011-01-21 21:25:35 följande:
    Det märks att du, ts inte har någon kunnighet om hundar. Jag är väldigt hund kunnig. Tävlar Lydnad aktivt med min nuvarande hund. Jag har även tränat upp Sveriges första polishund av just rasen amstaff. Amsfatts är riktigt bra hundar, men de kräven en fast hand och en kunnig ägare som kan ta för sig. Vem som helst kan inte äga en amstaff och man ska passa sig vart man köper dem. Att åka till någon lägehet någonstans och köpa en bara sådär rekomenderas INTE och det skulle jag aldrig gjort!

    Amstaffs brukar faktiskt kallas för nanny, alltså barnvakt på engelska då de är så himmla bra runt barn. Sen att det finns hundar som attakerar, ja. men det finns det i alla raser, ta reda på lite jävla fakta. Kvällsposten mm skriver bara om dessa "kamphundar". Hade en kompis som har en amstaff, för 2 år sedan blev han attakerad utav en tax när de va ute och gick i en park. Amstaffen fick åka akut till vetterinären med stora kött sår på hals, ben, huvud mm. taxen hade inte ett enda sår/bett. Hon ringde till kvällsposten och bad dem skriva om händelsen. Men ikke. Dom var inte intresserade utav att skriva om en "utsatt kamphund"

    hennes hund skadades mycket allvarligt utav denna händelsen och han har inte blivit sig själv för 5 öre.

    Jag såg även ett program inatt om "pittbulls" i usa, ett omplacerings hem speciellt för amstffs. Dom skulle omplacera en hund till en familj som redan hade 2 hundar, en Dv. Pinscher & en pomeranian liknande sak. Omplacerings personalen tog med två hundar och åkte hem till familjen. Men det funkade inte för pinschern var så arg och gjorde utfall som jag aldrig sett. Den ena amstaffen blev så rädd så hon satt i en av skötarnas knä med huvudet ihopa krupet och skakade utav rädsla. familjen fick ingen hund i slutändan iallafall.

    Så kom inte och säg att "kamphundar" ska förbjudas, för då kan du lika bra förbjuda alla hundraser. Inskaffa  någon form utav hundkörkort istället. För jag stör mig som fan på alla dessa små hundar som folk bara köper och sen inte kan hantera. Folk varken ser eller hör om en liten hund står och skäller, om det därremot är en stor hund så är det jätte farlig, ush
    Förslaget om förbud är inget annat än pinsamt rösfiskeri av okunniga politiker. Flera länder i Europa har tagit bort sina lagar om förbud pga att problemen bara flyttade sig till andra raser.
    Forgive me father, I have sinned
  • Anjellica
    Moa10 skrev 2010-05-10 17:15:32 följande:
    För er som tror att "kamphundar" är automatiskt elaka tycker jag att ni borde kolla hur det gör för att träna hundar för kamp (vilket jag tror är olagligt i sort sett överallt).

    Såg för några år sedan om djurpoliserna i olika delar i USA där hundslagsmål är ett stort problem. Kommer ej att beskriva hur det går till, då det finns mindre friska individer i samhället. Orsaken till att man väljer vissa raser är att deras käkar är starkare och de släpper sällan ett grepp, men djuret är en produkt av hur det har behandlats.

    Hundar (liksom barn) i fel händer kommer alltid att vara farliga men det gäller att inte döma hunden efter håret, utan efter ägaren. Alla raser bör få finnas men djuren ska användas till de som de är avlade för.

    Helt rätt! blev väldigt irriterad av att folk vill avliva o förbjuda vissa raser för att de anses vara "kamp"hundar,, är inte det jävligt fel? Finns många andra raser som gjort precis lika hemska saker som de så kallade "kamphundarna" men som aldrig nämns i tidningar eller på nätet och om det kommer i tidningen e det en sån liten artikel o ingen bild så att många missar den.
    Så i fel händer kan vilken hundras som helst bli aggressiv.
    Människor som lyckats träffa en arg amstaff säger helt plötsligt att alla amstaffar e farliga? Jävligt fel tänkande.. Jag har träffat en jävligt elak Pudel, är alla pudlar farliga då? Eller en häst bet mig i benet när jag var liten, är alla hästar farliga? Eller kanske bara den sorts hästen som är farlig?
    Så som du skrev: I fel händer kan vem som helst vara farlig!

  • Anjellica
    Pussakaninen skrev 2011-01-21 21:25:35 följande:
    Det märks att du, ts inte har någon kunnighet om hundar. Jag är väldigt hund kunnig. Tävlar Lydnad aktivt med min nuvarande hund. Jag har även tränat upp Sveriges första polishund av just rasen amstaff. Amsfatts är riktigt bra hundar, men de kräven en fast hand och en kunnig ägare som kan ta för sig. Vem som helst kan inte äga en amstaff och man ska passa sig vart man köper dem. Att åka till någon lägehet någonstans och köpa en bara sådär rekomenderas INTE och det skulle jag aldrig gjort!

    Amstaffs brukar faktiskt kallas för nanny, alltså barnvakt på engelska då de är så himmla bra runt barn. Sen att det finns hundar som attakerar, ja. men det finns det i alla raser, ta reda på lite jävla fakta. Kvällsposten mm skriver bara om dessa "kamphundar". Hade en kompis som har en amstaff, för 2 år sedan blev han attakerad utav en tax när de va ute och gick i en park. Amstaffen fick åka akut till vetterinären med stora kött sår på hals, ben, huvud mm. taxen hade inte ett enda sår/bett. Hon ringde till kvällsposten och bad dem skriva om händelsen. Men ikke. Dom var inte intresserade utav att skriva om en "utsatt kamphund"

    hennes hund skadades mycket allvarligt utav denna händelsen och han har inte blivit sig själv för 5 öre.

    Jag såg även ett program inatt om "pittbulls" i usa, ett omplacerings hem speciellt för amstffs. Dom skulle omplacera en hund till en familj som redan hade 2 hundar, en Dv. Pinscher & en pomeranian liknande sak. Omplacerings personalen tog med två hundar och åkte hem till familjen. Men det funkade inte för pinschern var så arg och gjorde utfall som jag aldrig sett. Den ena amstaffen blev så rädd så hon satt i en av skötarnas knä med huvudet ihopa krupet och skakade utav rädsla. familjen fick ingen hund i slutändan iallafall.

    Så kom inte och säg att "kamphundar" ska förbjudas, för då kan du lika bra förbjuda alla hundraser. Inskaffa  någon form utav hundkörkort istället. För jag stör mig som fan på alla dessa små hundar som folk bara köper och sen inte kan hantera. Folk varken ser eller hör om en liten hund står och skäller, om det därremot är en stor hund så är det jätte farlig, ush
    Helt Rätt!
  • EttElaktTroll

    Det är med hundar som med barn. Dom blir vad man gör dom till. Svårare än så är det inte.

Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!