• Jossofräs

Skit ARG!

Alltså är det fler än jag som har hummör så det skriker om det?
    Jag är så jävla förbannad, hela tiden, på alla och för minsta lilla!! Det är jätte jobbigt för jag är inte alls sån som är sur och lättirriterad annars och var inte det sist jag var gravid heller men nu är det precis som att jag har rabies eller nåt.

Hoppas det går över med tiden, än så länge verkar det bara bli värre för varje dag och jag är bara i vecka 4+3... Tycker synd om min karl för det går ju inte att behärska sig heller.

Är ni fler morrhoppor där ute, och har ni några knep?

• Svar på tråden Skit ARG!
  • JJL

Min första graviditet var jag fruktansvärt arg hela tiden och betedde mig ibland riktigt elakt mot mannen min. De flesta andra kunde jag behärksa mig inför.

43 veckor av ilska var det.

Jag var livrädd att det skulle bli likadant denna gång, men denna graviditeten känner jag mig istället som en prinsessa!

• Sylvia30maj

Det är så skönt att vi är flera med samma problem, för det är inte jättevanligt med så här starka hormoner.
    Det som gör mig glad av att läsa några av era berättelser, är att ni har mått bra i tidigare graviditeter! Detta är ju min första och jag/vi vill inte ha fler barn om det ska vara så här i 9 månader till.
    Ang storyn om kusinen, vad bra att hon kunde kontrollera sig efter "bomben". Det är lite det som är mitt största problem, att jag inte kan kontrollera mig. Jag blir blixtarg och är inte närvarande med min vanliga hjärna och får utbrott, sen kan det ta minuter, timmar, dagar, veckor och i början av grav så hade jag faktiskt ca 3 ihållande månader, innan jag kommer tillbaka till mig själv!! Jag kliver ut ur en dimma efteråt, och får tänka efter på vad jag har gjort och sagt, vad jag eg tycker och tänker och sen bara börja be om förlåtelse och förklara att det "inte var jag" utan mina hormoner. Men jag tror ändå att folk har ändrat uppfattning om mig, för alltid. Känns så jobbigt. Vad ska man göra? Har undvikit folk så gått det går, men man måste ju handla, transportera sig, sen blir man ganska deppig av att bara sitta inlåst hemma...

• Thösen

Jag kan tala om att jag är som sju svåra år när jag är nygravid! Ryter och skriker och sparkar på väggar m mera. Resulterar oftast i väldigt ont i foten och gråtattacker! Detta gav dock med sig efter v.10, menfram tills dess var inte sambon så glad på mig

• Jossofräs

Själv hivade jag nyligen dammsugaren iväggen vilket innebar att det blev ett stort hål en den fina och målade vägg som sambon nyligen satt upp -.-

Allt detta utlöstes genom att jag snubblade på dammsugaren, det var dammsugarens jävla fel

• Zirkon
    JossBergendahl skrev 2010-05-03 13:06:28 följande:
    Själv hivade jag nyligen dammsugaren iväggen vilket innebar att det blev ett stort hål en den fina och målade vägg som sambon nyligen satt upp -.- Allt detta utlöstes genom att jag snubblade på dammsugaren, det var dammsugarens jävla fel
    usch fan va irriterande -.- dammsuga som e så kul! o spec när de går åt helvete <,<
  • 2 blir 3

Även jag är rysligt illsk av mej! Skäller, skriker, gnäller och surar ihop av ett ögonkast  eller en nick vid fel tillfälle...
    Min stackars sambo får stå ut han, och av någon anledning kan jag inte med att be om ursäkt heller fast jag vet att jag är störd, jag vill inte skylla på hormonerna redan i v. 6, så sticker han väl snart :/

• hanna1988

jag är likadan!!! jag blir vansinnig på allt, tex om ngn inte har fällt ner toalocket, ställt skorna jämte skohyllan eller inte direkt förstår vad jag menar..fick värsta utbrottet igår ¨på dammsugarn för att den jäkla på sen var full igen, jag bytte ju nyss..hahhaha..var likadant förra gången =)

• Krake

Yess, så var jag första tiden också. Det gick över efter några veckor. Jag hanterade det genom att säga till snubben och mig själv  "jag är inte mig själv nu pga graviditeten, håll ut, det går över."

• Jossofräs

Ja det är inte kul när man inte känner igen sig själv..
    Av någon underlig anledning så går det i alla fall inte ut över min snart 1 åriga dotter åtminstone! Det är mest karl, andra idioter och grejjer som får sig en känga mest hela tiden..

Var ruskigt förbannad på barnmorskan idag också, jag bor i en liten by så vi har bara en här och hon har bara 1 timmes telefontid måndag till torsdag så jag har sedan i fredags verkligen väntat på att kunna ringa och boka tid för inskrivning. Så är människan SJUKSKRIVEN! Jag var skitarg! Hon hänvisade till vårdcentralen som sa att det skulle komma in en vikarie imorgon så jag får ringa imorn igen -.-

• Sylvia30maj

Hej igen!

Jag låg och tänkte på en grej i natt. Har ni vanligtvis starka pms också? Eller problem när ni äter p-piller?
    Jag har ganska jobbiga pms, men inte varje månad, men det är lite samma känsla som jag har nu. Att jag går in i mig själv på nåt sätt, det är inte fel på mig, det är fel på världen och alla andra...
    Och p-piller blir jag knäpp av, gråter för ingenting och det är som att jag har pms hela tiden...
    Jag är ju jätteorolig att det ska bli samma sak med nästa graviditet, så jag försöker se mönster. Många säger ju att alla graviditeter är olika, även för samma kvinna. Men nånting säger mig att jag är väldigt känslig för hormoner och det kommer inte att ändras till nästa gång=( Jag vet inte om min sambo skulle orka med detta en gång till, helt ärligt.
    Jag är jättetacksam för svar, korta som långa=)
    Kram på er!

Svar på tråden Skit ARG!