JossBergendahl skrev 2010-05-07 11:06:19 följande:
Jag har ingen pms över huvudtaget i övrigt, varken med eller utan p-piller, jag hade heller ingen pms alls när jag väntade dottern så för mig kommer allt detta som en chock! Ska jag vara ärlig så har jag innan trott att folk som skyller på att dom är otrevliga för att dom är gravida har överdrivit och skyllt på det för att få uppföra sig hur man vill för hur svårt är det att kontrollera hummöret lite.Jag ångrar att jag någonsin tänkt så och ber om ursäkt för det! Nu förstår jag hur det ligger till.
Hmmm, undrar varför det blir som det blir...!
Jag tycker att det är skönt att du är ärlig, det är inte många som är. Man vet att folk tycker det, att man är knäpp, men de törs inte säga det eller fråga om det. Jag har just blivit bitch-förklarad av min sambos vänner. Kul. De tycker bara synd om HONOM!!! Som får ta en tiondel av allt de få timmarna som vi ses per dag. Jag brottas ju med detta dygnet runt, försöker hantera det gigantiska åskmoln som har flyttat in i min hjärna. Jag är vanligtvis väldigt ödmjuk och det gör mig så ont hur jag kan bete mig nu.
Skulle vara så skönt att höra någon säga att de tycker lite synd om mig, att det måste vara jobbigt att vara jag när man blivit så förändrad. Att det inte kan vara kul att säga och göra elaka saker som man eg inte står för, men måste för att det är en massa hormoner som tagit över min hjärna!
Ju närmare förlossningen jag kommer, desto bättre blir det. Det sägs att man får mer förlossningshormoner istället som gör en lugnare. Men jag kan minsann få mina utbrott fortf, mejade ner en stackars tjej härom dan. Jag tyckte att hon skulle flytta på sig eftersom hon gick på "min" sida, det tycker jag iofs fortfarande, men vanligtvis så skulle jag kanske inte bara ha gått rakt över henne med mina 85 kg mot hennes kanske 45...!
Den enda som förtstått mig i denna grav är min bm, och faktiskt fk! Fick igenom min sjukskrivning pga hormonerna och hur det påverkar mig och mitt liv utan bråk, och då hör man hela tiden storys om vissa som inte får igenom för foglossning mm.
Jag har en liten kille i magen iaf. Betyder det att han har mycket testosteron då? Att han kommer att bli väldigt manlig=)?