Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

Ok, synd att ingen vet något. Men visst är det ändå ett ok pris för en liggvagn? 1800kr.

Bisquit- Vet inte vad jag ska säga. Hade blivit sur men mest ledsen tror jag om min man gjort något liknande. (Både som gravid och ogravid)

Annizsj- Spännande, hoppas att allt ser bra ut. Vill ni veta kön?

• Kinne79

Har ju lov nu och det blir en heldel mer stillasittande än vanligt, vilket jag tror är orsaken till att jag har ont i axlar och nacke (plus att brösten känns som att dom väger hur mycket som helst)

Har ni några tips på vad ska jag göra för att lindra det, är ju omöjligt att röra sig lika mycket som på jobbet.

• Kinne79

popcornplaya- Kan du inte få bli sjukskriven om du har så ont?

• Kinne79

Hedi- Nej, vad tråkigt, men skönt att du redan slutat blöda. Hoppas att allt är stabiliserat snart så att du får åka hem.

Helen- Märker inget i fötterna men mina fingrar börjar svälla nu i värmen, måste väl ta av mig ringarna snart antar jag, vill verkligen inte är rädd att jag inte kommer få ha dom förren en tid efter bebisen är född och det känns lite trist, men det hör väl till antar jag.

Tycker så synd om er alla som har krämpor. Jag känner ju ingen skillnad alls, förutom att jag blir lättare andfådd. Men lite beror det nog på att ni inte väntar första barnet, det ska ju tydligen bli värre andra gången förmodligen för att kroppen inte läkt ordentligt, det ska ju ta typ  8 år. Så jag njuter nu och är redan förberedd på att nästa gång kommer bli ett litet helvete.

• Kinne79
    Kavi81 skrev 2010-06-29 21:22:58 följande:
    Vad roligt att jag kunde inge lite hopp Glad!  Hoppas nu bara att både PennyJenny och jag själv får ett lyckligt slut även denna gång! Tvärtemot vad man tror är chanserna ganska stora att man går ganska många veckor trots att läget varit så kritiskt så tidigt, det är iaf vad alla 100-tals barnmorskor och läkare som jag träffat sagt till mig. Så vi håller tummarna för PennyJenny!
    Håller tummar och tår både för JennyPenny och dig. {#emotions_dlg.flower}
  • Kinne79
    popcornplaya skrev 2010-06-30 11:32:11 följande:
    Jag har inget jobb så det problemet har jag ju inte. Men att ta hand om hemmet och en 2 åring hela dagarna är nog nästan värre än ett jobb. Kan man bli sjukskriven från det? Tungan ute
    Tänkte mest att om du blir sjukskriven så får ju din man vara hemma och ta hand om sonen, då får du ju avlastning.

Är du hemma med fp eller a-kassa? Nyfiken eftersom jag själv vill vara hemma länge.
  • Kinne79
    Idag har jag varit på ett gemensamt hälso och träningsmöte. Hälsodelen kunde ju kvitta, var samma som hälsosamtalet jag hade i v.8 men träningsdelen var bra, vi fick tips på en massa övningar som jag nu ska försöka göra.

Jag vill gå på allt som erbjuds då jag inte har så mycket vänner här i stan (är inflyttad) men folk är ju så förbaskat slutna så det är ju skitsvårt att lära känna folk. Men jag hoppas verkligen på föräldragruppen. Är det någon av er som redan börjat gå på den? Hur är det?
  • Kinne79

Hedi - Har provat det innan, men då hade jag ju inget barn på g så det kanske går lättare nu. Ska slänga ut en tråd imorgon.

Chanell- Har en kompis som flyttade hit när hon väntade sitt andra barn och hon fick gå ändå, just för att hon sa att hon ville träffa lite folk, är värt att fråga iallafall. För här är det också bara första gången man får gå egentligen.

• Kinne79
    Annizsj skrev 2010-07-01 16:22:29 följande:
    Williams mamma- aha, då har ni en anledning till att det är som det är. Våran 3- åring är helt nappgalen, heljobbigt. Ge dem till jultomten, kattungarna på Skansen är inget som funkar. Vi kommer nog vara tvungna att köra den hårda vägen- slänga dem
    Se det från den ljusa sidan. Hade han varit tumgalen hade det inte gått att slänga tummen.
  • Kinne79
    sebbe123 skrev 2010-07-01 23:58:41 följande:
    Åååå nu börjar nervositeten närma sig rul imorgon kl 10.30, ska bli så spännande och som man har längtat, fick ju dessutom inte tid fölrräns i v19 så det har vart jobbigt å vänta.
    Är väl inte så orolig att bebis inte lever, då den har gjort sig hörd flera gånger om dan den senaste veckan, men nervös över att nått kan vara fel.
    Nej bara och hoppas på det bästa och försöka sova lite nu, om det går Drömmer
    Lycka till! Själv måste jag vänta hela helgen. På måndag är det min tur. Visst är vi på samma dag du och jag? 18+5 idag? Vill ni ta reda på kön?
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2