Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

Nea11 skrev 2010-06-01 20:55:32 följande:
    Tack så mycket:)
    Jag har ju följt er hela tiden så jag vet ju allt ni har skrivit och därmed lite om er:)
    Själv har jag precis flyttat till dalarna, någon mer som bor i närheten?
    Ja, jag bor i Dalarna men det är stort, vart har du flyttat?
  • Kinne79
    Scarlett10 skrev 2010-06-01 21:04:48 följande:
    Jag läser hela tiden men glömmer skriva, finns inte så mycket att skriva än men är också i v 15 nu, har känt något i magen ett par gånger de sista dagarna som är olikt allt tarmbubbel, kanske är det bebisen.. :) Vi vet ju sedan kubultraljudet att den är väldigt livlig där inne:)
    Vilken dag har du bf? Jag har 28 nov
  • Kinne79
    Nea11 skrev 2010-06-01 21:10:37 följande:
    Trulsa79: Leksand har jag flyttat till. Vart i dalarna bor du?

Har ultraljud 16 juni, på min födelsedag så det blir en bra present:)

Var in en gång v.7 efter en blödning och tittade och då såg man bara ett litet hjärta picka.
    Har inte känt av nåt än,så det ska bli såå spännande med RUL :)
    Bor i Avesta, så det är ju lite långt tyvärr.
  • Kinne79

Sebbe123- Samma som mig då!

Scarlett10- Enligt Bms snurra så har jag 26 nov, men enligt internetsidor har jag 28 nov. Får se vad ul säger.

kicki08- Jag väntar ju första barnet så min man är fortfarande på alerten Men däremot hade vi en del duster under hormonbehandlingarna, vi höll ju på länge och utan resultat och tyvärr tog man ibland ut frustrationen på varandra.

• Kinne79
    Scarlett10 skrev 2010-06-01 22:21:08 följande:
    Jaa. Ditt ultraljud var i juli va? Vi ska den 23 juni. Men på kub så var bf spot on iallafall, ska bli intressant att se om rul flyttar det :) inte många dagar iallafall för jag är rätt säker på min äl, kände den tydligt.
    Ja, jag är också säker på min äl, tog ägglossningsspruta. Så det borde diffa på 1-2 dagar max.
  • Kinne79
    Bisquit skrev 2010-06-02 11:47:14 följande:
    Och när hade ni tänkt gå?
    Min kompis nu hon gick två veckor innan bf och gick över tiden tio dagar.
    Jag funderar på att vara hemma en månad innan bf. Kanske lite slöseri för man lär väl gå över tiden, men jag har så jäkla lång resväg ( 15 mil enkel resa ) så det skulle vara skönt att slippa det sista tiden.
    Jag jobbar som lärare och har tänkt sluta jobba efter höstlovet. Så jag har sista arbetsdagen 29 okt, men får lön till 8 nov. Jag går alltså hem en månad innan Bf. 

Första året ska jag vara hemma utan att ta ut några dagar alls. Min man kommer att ta ca 3 månader + sem och komp vilket brukar bli 8 veckor på ett år + 10 pappadagarna.  Så vi kommer båda vara hemma tillsammans i ca 5 månader. 
  • Kinne79
    Frogster skrev 2010-06-02 12:30:37 följande:
    Halloj!

Nu var det några dagar sen igen...

Börjar med att säga: Välkomna! till de nya som kikat in! =)

Jag vet inte alls hur jag ska göra med jobbet...
    Har ju liksom nyss börjat och det är bara ett timvik. Jag är väldigt säker på att när jag bestämmer mig för att gå hem så är min anställning där slut! Tror inte jag kommer varken kunna eller vilja komma tillbaka sen.
    Vet inte hur länge det ens är lämpligt att vara kvar. Arbetet innebär rejält tunga lyft... Är det något man ska vara försiktig med sen längre fram? Eller är det bara att köra på så länge kroppen säger det är okej?

Hoppas det är bra med er allihop!
    Stort grattis till er som sett er fina lilla på rul! På måndag är det min tur och jag börjar faktiskt vara så smått nervös.....
    Lillgrodan har varit så lugn nu ett tag så jag har börjat noja mig. Säkert helt utan anledning! Men lättare sagt än gjort att sluta...
    Hade i alla fall en bra och tydlig "diskussion" nu på morgonen innan jag klev ur sängen! Första gången på säkert en vecka som det varit så tydligt. Kändes underbart och aningens lugnande =)
    Om jag var dig så skulle jag försöka få havandeskapspenning, det kan man få de sista 60 dagarna, men jag har för mig att man behöver söka ganska tidigt. 

Välkommen alla nya!
  • Kinne79
    yonasam skrev 2010-06-02 14:18:03 följande:

Hur räknar de ersättningen egentligen?
    Företaget jag arbetade på gick i konkurs (har alltid jobbat o tjänat bra) men så vart jag arbetslös i ca 4 månader och har nu en timanställning.
    Har alltif haft en hög lön innan men nu tjänar jag inte så bra :(
    Hur blir föräldrapenningen då? räknasden på förra årets inkomst eller på den nuvarande lönen?

Om du har skyddat din Sgi genom att vara inskriven på arbetsförmedlingen från dag 1 då du blev arbetslös, så tror jag att de kommer att räkna på din senaste heltidslön. Men jag är inte hundra, ring fk och fråga. 
  • Kinne79
    Bisquit skrev 2010-06-02 15:10:28 följande:
    fem månader tillsammans låter ju som en dröm, härligt trulsa!
    Eller mardröm

Alla månaderna kommer inte bli i rad. Utan det blir ca 5 veckor när bebis är född iom att jul/nyår kommer lägligt men då ska ju bebis komma på utsatt tid (28 nov), så jag misstänker att det kommer bli lite kortare tid eftersom bebisen förmodligen inte vill komma ut på Bf utan senare.  Sen har vi tänkt 2 veckor i mars, 3 månader över sommaren och några veckor på hösten. Men, vi gillar att planera, men vi gillar också att ändra oss.
  • Kinne79
    Jojo 85 skrev 2010-06-02 15:25:16 följande:
    Mitt jobb kollade inte med FK hur många dagar jag tog ut där.. utan det var hur många dagar jag tog från jobbet.. så det är nog samma för dej ska du se Flört Jag har tagit ut ca 4dagar/vecka tills Josefine blev 1.. nu har jag tagit ut 5.. fast eftersom jag väntar barn igen borde jag inte behöva det.. då ska man få behålla sin SGI iaf (om man blir gravid igen inom 6mån efter förra barnet fyllt 1 - tror jag det är).
    Nja, du får behålla samma Fp, men för att behålla din Sgi så tror jag att du måste ta ut 5 dagar i veckan. (Men jag kan ha fel)
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2