Inlägg från: sebbe123 |Visa alla inlägg
  • sebbe123

BF November,2010 DEL 2

Rosen skrev 2010-11-07 22:46:55 följande:
    saria: stort grattis

sebbe: vilken fin mage o vad stor den e! vad har du för sf-mått?

kicki: söööööööööt

jag har nackspärr till tusen, blir att ringa vc i morgon! 
    min plutt e 5 dagar gammal nu o det går ganska bra här hemma med honom. han bökar en del på nätterna men så länge han inte gallskriker så e jag nöjd han äter jättemycket på nätterna.
    sen vet jag inte vad det e men han bajsar grymt mycket, onormalt mycket. jag bytar bajsblöja ca 1-2 ggr i timmen på honom o han e alldeles röd i rumpan stackarn..... så fort jag sätter på en ny blöja så bajsar han o jag måste byta direkt när han bajsat ju....
    fortsätter han så här så kommer han fräta i sönder rumpan
    Jo jag brukar få höra att den är stor Skrattande 
    Sf måttet låg på 35 i torsdags och jag har ju en stund kvar också så den hinner nog växa en del till, gissar att bebis ligger lite över medel Flört
  • sebbe123

Mita75: Lycka till , nu händer det grejer, kul med lite mer bebisar i tråden.

Har haft en sådär morgon här, trötta och sura barn som skulle iväg till skolan.
    Dom har nog fått varit vakna lite för länge på kvällarna när det vart höstlov, så ikväll ska dom tidigt isäng iallafall.
    Själv så har man sovit sädär, har så hemskt ont iryggen och höfterna på natten, ska nog försöka mig på en tupplur sen.

• sebbe123

Hedi: Spännande då har du snart bebis hos dig, mysBaby

Har en hyperaktiv bebis i magen ikväll, hoppas han lugnar sig snart annars blir det svårt att sova.
    Börjar verkligen tröttna på att vara gravid nu, och jag som har bf sist av oss alla här borde väl inte klaga redan kanske, men nu tycker jag man har ont mest överallt och allt känns bara tungt och jobbigt fy vill inte nått mer nu

• sebbe123

Grattis till tjejen Helen massa kramar{#emotions_dlg.flower}

Undrar hur det gått för Hedi, kanske hon också snusar bebis?

• sebbe123

sunflower: Jisses vilken dag du har haft, tur att allt var bra med bebis iallafall
    Men tråkigt å inte veta när det blir klart i lägenheten, förstår ju att du kanske vill få ordning på allt innan bebis kikar ut.

• sebbe123

Mita grattis till bebisen {#emotions_dlg.flower}

Har verkligen sovit dåligt inatt, råkade somna när jag la sonen igår vid halv nio sen vakna ja tolv och kunde ju inte somna om såklart så vid tre somna jag en stund till och sen allt kisseri på det, får nog bli en tupplur sen igen.
    Skönt att det är torsdag då kommer gubben hem Glad så nu går det bra för bebis att kika ut i helgen, blir ju lite lättare om det skulle dra igång när han är hemma vill verkligen inte att det ska börja när han är i norge på jobb, har ju ingen som kan skjutsa mig till Fl då så det kan bli lite krångligt.
    Hoppas att bebis är lydig Drömmer

• sebbe123

popcorn: Förstår att det måste komma som en chock och det är klart att du måste få sörja, man  förväntar sig ju såklar ett friskt barn.
    Men när chocken har lagt sig så är jag säker på att ni kommer att kunna glädjas åt er lilla tös.
    Hoppas också att du snart blir frisk från din lunginflammation. massa kramar.

• sebbe123

Carolina: spännande kanske blir en  liten bebis idag då, lycka till{#emotions_dlg.flower}

Har inte varit inne och skrivit på ett tag nu känns det som, men läser gör jag varje dag iallafall Flört

Har haft lite mensvärk liknande sen igår kväll, så det har int blivit mycket sömn inatt, ska försöka vila lite sen.
    Tycker det är så förvirrande denna gång när man har massa förvärkar och ont lite var stans, dom andra gångerna har jag inte haft tillstymelse till förkänningar utan då har det dragit igång direkt.
    Men denna gång verkar det vara annorlunda, blir så förvirrad, man vet liksom inte vad kroppen håller på med.

Känns ju nästan som jag gått in på övertid nu också, födde min förra son i v 37+0 och alla har nog väntat sig att denna ska komma lika men så blev det inte för då skulle jag ha fött i lördags Tungan ute
    Tycker det är ett väldigt tjat när man stöter på folk ute "Men gud så STOR du är nu är det väl dags snart"
    " Nja bf är ju 3:e dec så det kan ju va ett tag kvar" börjar bi väldigt trött på dessa kommentarer nu, får ju också ofta höra att "Är det inte två där inne då"  och "Nej" det är det inte.
    Blä nu vill jag bara ha ut bebis så allt kan bli lite normalt igen.

• sebbe123

Åååå man blir så avis nu när det händer så mycket här i tråden.
    Vill också ha ont, give me pain!!!!!

Ska till Bm på onsdag och funderade på om hon kanske kan göra en koll och se om det börjar hända nånting, eller kanske göra en hinnsvepning.
    Magen har ju sjunkigt iallafall och känner mycket tryck neråt, sen har jag mycket mensvärk liknande sen igår, så man kan ju inte låta bli att hoppas att det inte dröjer allt för länge nu Drömmer

• sebbe123

God morgon på er

idag är det dax för Bm besök, tänkte jag skulle kolla med henne om hon ville ta en titt och se om det har börjat hända nånting där nere, man börjar bli väldigt otålig nu, tycker att man går och känner efter helatiden eller hoppas på att vattnet ska gå Flört

Grattis till taniko {#emotions_dlg.flower}

• sebbe123
    Carolina13 skrev 2010-11-17 22:56:23 följande:

Nu e jag tillbaka här.. eller för en liten stund i alla fall... ni får ursäkta men jag orkar inte läsa igenom allt, men efter 3 dagars frånvaro så =) SÄg till om jag missat massa bebisar!!!

Som de flesta redan vet kom Theodor Harry Simon till världen i måndags kl 14.58 efter att vattnet gått kl 06.30 på morgonen.. gick snabbt men inte smärtfritt =) Åkte in till bb vid 10.. Fick väldigt fort kort tid mellan värkarna, redan vid 9 va det 4 min mellan... så blev en intensiv men snabb förlossning! 3710g och 51 cm... Kort kommer senare!

Får berätta mer när jag e lite piggare, att få igång amningen ger en sömnbrist!

Men vi mår fint och e hemma från bb.. stannade två nätter för att få igång amningen med mera...

Hoppas på mkt bebisar snart..
    kram på er

Skönt att allt har gått bra och ni är hemma, grattis igen {#emotions_dlg.flower}
  • sebbe123

Trulsa: grattis till tjejen {#emotions_dlg.flower}

Ikväll sover barna hos farmor, hon ville ha dem där i förebyggande syfte, ifall det skulle sätta igång.
    Så nu får jag nog se till att klämma ut bebis snart, annars kan det ju bli lite drygt att barna ska vara där hur länge som helst Tungan ute
    Så nu är det fritt fram för bebis.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2