Inlägg från: Annizsj |Visa alla inlägg
  • Annizsj

BF November,2010 DEL 2

Paris2006 skrev 2010-07-21 13:59:11 följande:
    Annizsj - tack för välkomnadet
    Jag har mått väldigt dåligt, vilket har varit en stor skillnad från förra graviditeten. I dag går jag in i vecka 25 och är ännu 0,5 kg under min inskrivningsvikt. Trött har jag varit och 0 sexlust (då jag läser ni skrivit om det ,-) ) Meen man offrar väl sig för husfriden Nä skämt å sido - har nog börjat må bättre nu - men misstänker nog att jag snart får börja äta järntabletter. Å de e ju alltid kul för magen, not..

Vad som ändå skiljer som mest tycker jag är att denna gång så flyger bara tiden i väg. Med Tilde så läste jag mycket, skrev ner vecka för vecka hur jag mådde, fotade magen varje vecka osv osv. INGEN tid för sånt nu. Dels har man en tre-åring som klättrar på väggarna, dels heltidsjobb och dels husbygge. Dessutom har vi en stor hund som kräver sin beskärda del.. Mest saknar jag att kunna slänga mig på soffan när den andan faller på.. Men inte vill jag klaga heller - längtar verkligen efter det lilla pyret!
    DÅ kanske det kommer en pojke denna gång? Mådde pest å pina med båda mina pojkar. Nu är det helt annorlunda. Mår som en drottning om man jämför Hade jag inte kännt bebisen så mkt som jag nu gör hade man ju undrat om man verkligen är gravid.. Hahah!
    O tiden rusar iväg. Fattar inte att det bara är 4 mån kvar nu. Nyss så stod jag där med det där testet å undrade hur detta kunde vara möjligt??? (ja det kom som en liten chock) Räknar faktiskt att även detta barn anländer tidigare. Men gärna att den kommer i nov!  

Har ni också mkt 3-års trots? Ibland blir man bara helt totalt slut av dessa humörsvängningar som de har. Ena stunden så söt o go, sedan som en riktig huligan. Lillebror får ta endel, längtar tills han kan göra igen.

Blivande mannen är iväg å fiskar å grillar. Är själv helt slut efter att gått upp 5 imorse å jobbat. Läggningen ikväll var lagom jobbig när Milo sprang in å störde hela tiden.....suck...men men de somnade till slut: SKa hälla upp chips i skålen nu å lägga mig i soffan å se om det är nåt vettigt på tv!
    Ha en fin kväll alla vackra mammor/blivande mammor 
    Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • Annizsj
    Helen C skrev 2010-07-21 20:54:31 följande:

Välkommen paris2006-

Är inne en snabbis och kollar till er. Ska kolla på tv "livet på BB" som börjar nu kl 21.00 på 5.an....

Imorgon åker vi hem från Malmö så då återrgår de till de vanliga igen

Tack för tipset! Får pASSA på att titta på sånt när mannen inte är hemma Inte hans favvoprogram sånt där...helt förståligt!
  • Annizsj

Ja det är skönt att vara själv vissa kvällar. Imorgon blir jag också själv.....

Tycker programmet är sådär. Blir bara rädd å tänker att sådär var väl inte jag? SIst var det ju så smidigt, hoppas att det går fort denna gång också.....

Lider med den där 20-åringen som ska föda nu...usch! 

• Annizsj

Vi som inte är förstföderskor behöver nog inte oroa oss för att det ska bli som för den rödhåriga. Men jag ser ändå inte fram emot den där smärtan. Vill bara ha upp min skrynkliga bebis på magen onde vem sjutton det är. Är det en liten pojke eller en liten tjej??? Hur kommer den se ut?

• Annizsj

Som tur är så vet vi att det inte riktigt ser ut sådär i Sverige. Jag är så impad av deras lugn på förlossningen. Man märker knappt att det finns andra som också föder barn. Det är så lugnt å stilla, riktiga proffs. Iaf så är det så på Ryhov här i Jönköping. De är helt underbara! 

Idag är man ledig. Måste in till stan och köpa ngt som jag kan ha på mig på bröllopet på lördag. Det är ett "litet" bröllop på bara 75 pers. Ska bli intressant

Fullt ös här redan. Lilleman har kommit på hur man stänger av tv:n  så storebror är inte glad. Viggo har blivit en riktig busunge. Springer å busar å skrattar helt tiden. Han rymmer hela tiden, så man är på ständig vakt här hemma haha! 

• Annizsj
    Jojo 85 skrev 2010-07-22 10:34:46 följande:
    Hej!
    Som sagt hinner jag inte med att läsa så mycket.. ser att vissa har krämpor, usch så jobbigt! Ja har litegrann, men inget att klaga över.. har mått riktigt bra senaste tiden ändå.

Har ni börjat tänka på hur man ska klä sin lilla vinterbebis.. jag har en tjock åkpåse (som en liten sovsäck).. men funderar på om man kan ha denna i.. blir det vargavinter i år igen så är det kanske ett måste.. shop.hm.com/se/shoppingwindow?dept=BARN_NEWBO...# (den vita åkpåsen/overallen). Behöver ju något som funkar i babyskyddet oxå.
    Hej där! HUr går det med vagninköpet? Hittar du ngt? Vi har precis sålt vårat åbäkte till syskonvagn, e baby travel. Köp inte en sådan Dagen efter hittade jag den perfekta..en emmaljunga. Men såklart hade en tjej ringt innan....blä va besviken jag blev. Den var helt perfekt !Men men, Milo är ändå för tung för de flesta syskonvagnarna så egentligen behöver vi en ny först i nov. Men nu är jag livrädd att vi ska börja nalla av pengarna som ska gå till vagnen. har gömt de så sambon inte kan hitta dem  

Vi har en åkpåse den räcket gått å väl. En overall skulle vi visst få av grannen, hennes tjej är född i dc, perfekt. Sedan får vi se hur kall vintern blir. Ibland kanske bara täcke+overall behövs. Hoppas verligen att vi slipper en till megalång vinter, kommer bli segt att gå hemma då...

Snart dags för lunch, sedan måste jag in till stan med barnen...ingen lust egentligen ledig idag å vill bara ta det lugnt... 
  • Annizsj
    Marinero skrev 2010-07-22 18:26:45 följande:
    Vi ska förresten få en FLICKA till Solig

Det va svårt att hålla tillbaka en tår!
    Grattis va kul Känns som om alla här ska få flickor. HUr mår du nu och hur har du mått? (fortsätter att spekulera även om jag inte blir klokare för det, får vänta tills i nov innan vi vet
  • Annizsj

Haha hur tror du jag känner då? Tur att vi gjorde oss av med katten, nu är det bara jag o tre killar men ärligt talat så är jag pojkmamma o det skulle kännas skitmärkligt med en tjej. Har väldigt svårt art tro att det är ngt annat än en en liten kille.

• Annizsj

Bebis050810- vi vet inte kön o kommer inte ta reda på det heller. Skulle ångra oss vi med. Det tar liksom bort halva stämningen. Tänk när vi rår upp vår bebis o äntligen får se, det är julafton det Sedan tycker jag det är rätt fånigt att behövs ta reda på kön sv praktiska skäl. Det är väl bara att köpa det man vill, rosa blått vitt rött. Sedan när msn vet lovar jag att ens släkt vänner kommer med kläder. Men självklart förstår jag nyfikenheten, vore konstigt annars. Jag är så nyfiken så jag dör! fyra mån kvar o det ska man väl klara av?

• Annizsj

Då har man gjort ett kap på Blocket. 2000 kr för en Emmaljuna syskonvagn med alla tillbehör. har inte sett den på riktigt men har ju tittat en del nu och det är precis en sådan jag vill ha. Vi kan inte hämta den själva så det blev lite telefonsamtal hit och dit. Fick prata med en "släkting" som jag aldrig träffat som bor där den finns. HImla sjysst att han kan hämta den iaf. Skönt att vi kom undan så billigt. Nu har man 1000 kr tillgodo för den gamla vi sålde i helgen!
    Kan verkligen rekommendera blocket. De pengarna man slapp lägga för en sprillans ny kan man lägga på ngt annat viktigt.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2