Inlägg från: Annizsj |Visa alla inlägg
  • Annizsj

BF November,2010 DEL 2

kICKI-ja det är en stor skillnad på att vara gravid med nr ett å nu. Ibland käns det ju som om ingen kommer ihåg eller tänker på att man är på smällen. Om det är för att jag mår så bra eller om det är ngt annat vet jag inte. Det är rätt så jobbigt att inte alla nära visar den där jätteglädjen denna gång. Antar att de är oroliga för det ekonomiska....Men men, sedan när barnen väl är fött blir det ju helt annorlunda. Blev kanske helsnurrigt nu....?

• Annizsj

kicki08_ Skönt att du har fått sova. Man blir ju en sån bättre mamma då. Gud, jag har inte sovit mkt. När jag kom vid halvtolv från jobbet sov alla som stockar och sov hela natten...det har barnen gjort under ca en vecka nu, jätteskönt. Själv så var jag tvungen att äta (nalla på dagens matlåda som svärmor gjort)...sedan blev jag väckt vid 5:20....sen ropade sonen å jag lade mig där---sedan ringde kl blä!! å jag missade bussen, fick ta bilen.....
    Ska iaf bli himla skönt att komma hem i skaplig tid idag. Har ju jobbat kväll tre dagar nu. Det märks på barnen. De vill att jag ska vara hemma hos dem ju....

Här har de ändrat sedan jag väntade Viggo. Nu är det inte besök hos BM förrens i v.25....förr var det i v.20.

• Annizsj

kICKI- sÅHÄR tidigt är det nog din BM du ringer om du undrar ngt. Men skulle du behöva åka in akut är det förlossningen. Japp, det är i v.24 fostret kallas för barn.

• Annizsj
    Hedi skrev 2010-07-08 10:57:18 följande:
    Kicki: Jag bor ju inte i Sverige men det borde väl vara fran v24 som Chanell säger eftersom att man kan rädda barnet fran och med da.

Williams: Härligt!

Chanell: Hoppas att det gar igenom!
    Idag går det ju att rädda barnen tidigare än så. SÅ egentligen är det konstigt att de inte kallas för barn innan v.24..men visst, efter v.24går de ofast att räddas. Var orolig sist jag väntade Viggo. har ju fått barn tidigt så jag vet hur det kan vara. Fick gå på extra kontroller å så. Men han stannade faktiskt tills 9 dagar innan bf. Denna gång behöver jag inte gå extra, bara ta blodprover varje gång för lite annat. Men nu vet de vad de har att förbereda sig på. jag är en sådan som förlorar mkt blod och moderkakan sitter som berg...
  • Annizsj

Det är klart att chanserna att barnet överlever om de föds innan v.23+0 är små och riskerna att de får skador för livet är stora. Men det går! Men nu ska vi inte ens tänka i de barnorna

Min mage är helt konstig....Känner mig helt gasig. Men hemma är det helt ok. Men på jobbet är det skitjobbigt. Någon mer med detta problem?

• Annizsj
    Jojo 85 skrev 2010-07-08 13:04:04 följande:
    Jag har varit gasig hela graviditeten.. HELA TIDEN går jag runt o småfiser el pruttar okontrollerat. Det är jätte jobbigt när man är bland folk, i affären lr så. Oftast är ju ändå Josefine med.. så då kan jag låtsas som ingenting eftersom det lika gärna kunde varit hennes prutt, haha.
    Ja, det är jättejobbigt. Hemma kan man ju slappna av så då är det inte lika farligt. Men nu på jobbet är det hemskt. Känns som om man ska sprängas och båda prutt å bebis ska flyga ut..hahahah!
  • Annizsj
    Sassa82 skrev 2010-07-08 14:50:09 följande:
    Har du ingen annan som tar över när din chef är på semester. Man ska ha ansökt om det 60 eller 30 dagar innan man vill gå HP annars får man inte. Jag lämnade in "chefens" papper idag och dom andra förra veckan. Min chef är också på semester men då jag jobbar på komunal förskola så finns det alltid en annan chef som kan hjäpla till.
    Så du är förskollärare? Är det inte så att det är jättesvårt att få HP då? Pluggar till det nu, men blir ju aldrig klar hahah!
  • Annizsj
    Helen C skrev 2010-07-08 15:13:44 följande:
    Hej tjejer...
    Mår toppen idag. Varit och kollat på nya lgh, mätt och donat, beställt ny soffa och matta, beställt förlosvningsringar då sambon min friade i tisdags vid sjön, så mysigt, tvättat bilen och handlat, jag e helt slut nu. Fötterna svullnar som sjutton och jag kan fan inte ha några skor snart....

Har ju oxå köpt dom första bebis plaggen till lilltösen, jag vågade haha.... Vill gärna vänta, men idag kunde vi inte hålla oss
    Grattis! Va härligt! Inte fötterna då.....
    Fasiken, börjar bli stor nu. Magen är som vanligt stenhård å gasig som bara den.....skönt att man ska bege sig hemåt snart..... Längtar efter mina pojkar!!!!
  • Annizsj

Kul med bebiskläder. Här blir det inga inköp innan den lill* anländer. har garderoberna fulla o lådor, påsar i all oändlighet. Sålde lite som jag inte var så förtjust i, men har mkt kvar. Får väl bli lite rosa om det nu skulle ploppa ut en liten tös Men jag börjar tro att vi bara kan få pojkar haha!

• Annizsj
    Hedi skrev 2010-07-08 15:36:38 följande:
    Jag har nästan bara "tjejkläder" har fatt sa mkt av en vän till familjen som arbetar för ett stort klädmärke. Far allt nytt och allt gratis väldigt praktiskt . Sa jag blir nog tvungen till att inhandla lite mer pojkkläder, fast kan tänka att jag kanske kommer fa en del av den varan ocksa.
    Va smidigt med gratiskläder Var nyss inne å tittade på din Ul.bild (inte meningen att snoka, är uttråkad på jobbet Herregud va tydligt man såg könet.... Såg ni det under själva undersökningen också?
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2