• Yoshii

BF November,2010 DEL 2

kicki08 skrev 2010-10-20 05:24:23 följande:
    Hej å hå på morgonen.

Här sitter jag med värkar och försöker klocka. Får se vad som händer. Om det rinner ut i sanden eller sätter igång
    ÅH Spännande!!!!
  • Yoshii
    kicki08 skrev 2010-10-20 07:42:28 följande:
    har fortfarande värkar. Men oregelbundna som sjutton. har fått tömma tarmen typ 4 ggr och är dålig i magen :-/
    Hoppas det kör igång på allvar snart så det inte stannar av.
    Minns när jag fick Theo så var jag såhär oregelbunden en hel dag innan det satte igång på riktigt. Drygt....
    Usch vad jobbigt!!
    Hoppas det drar igång alldeles snart för man blir ju rätt slutkörd utav att bara gå och ha  ont..
  • Yoshii
    popcornplaya skrev 2010-10-20 12:47:16 följande:
    Herregud vad kallt det är ute idag och blåser ju storm. I alla fall här. Har hämtat sonen från dagis och jag trodde jag skulle frysa ihjäl när jag gick. Att jag aldrig lär mig att ta på mig mer kläder. Sen ska väll också sägas att det är ju inte överdrivet mkt varmare kläder/jackor som passar mig just nu.
    Hehe nej samma här.
    Jag använder min Sambos ena jacka för mina kan jag inte stänga.
    Men snart går det väl knappt att stänga den jackan heller, så bebis får gärna komma innan det hinner blir så där super kallt!!
  • Yoshii
    Frogster skrev 2010-10-20 15:24:15 följande:
    Ni är verkligen underbara! Hjärta
    Tack för er omtanke och pepping! Precis vad jag behöver just nu!

Jag förstår ärligt talat inte själv varför jag tar åt mig så väldigt mycket!
    Står jag framför spegeln här hemma så känns det ändå helt otroligt att se ut som jag gör redan nu! Okej jag han aldrig bli så jättestor men min kropp har ändå tagit det hela otroligt bra enligt mig!

Men ändå blir jag denna lilla fluglort av sådana kommentarer...

Tog denna bild för en stund sedan...
    Ska köra upp den framför näsan på hon som var elakast i truten och fråga varför hon har (enligt henne själv) massa gravidkilon kvar med tanke på att hennes grabb är nästan 1½ år nu....
    Och vart tyckte dom där personerna att du skulle gå ner i vikt någonstans? För jag kan då inte se det...
    Du ser fullt normal ut!!
    Jag blir glad om jag får se ut som du efter att lillskrutt har kommit ut!
  • Yoshii

Har precis druckit Fanta och det skulle jag tydligen inte ha gjort, för bebis i magen vaknade & lever loppan just nu. Det är inte direkt skönt med stöket & böket där inne & magen ser ut som The blobb ungefär

• Yoshii
    Party of five skrev 2010-10-20 17:11:23 följande:
    Enligt det här borde vi bara ligga och njuta nu då! Hittade det här på www.alltforforaldrar.se:

Förlossningen startar på en signal från barnet. När barnet är färdigt kommer förlossningen igång. Vad som kan motverka detta är stress eller att man har för mycket omkring sig – då motverkas oxytocinfrisättningen. Oxytocin är ett hormon som ger värkar.

När en förlossning startar är omöjligt att förutspå. Men enligt min erfarenhet kan kvinnan ibland själv känna in när förlossningen kommer att ske.

Vad som kan behövas för att en födsel skall sätta igång kan vara lugn och ro. Det är därför många förlossningar startar under nattetid – det är lugnare då. Stress motverkar som sagt oxytocinfrisättningen och bör därför undvikas. Massage, bad, sköna duschar skapar goda förutsättningar för att förlossningen ska starta eller ske snabbare eftersom det motverkar stress och oro. Fotmassage är skönt och avslappande. På foten och i ryggslutet finns akupressurpunkter som kan bidra till att skynda på. Massage i ryggslutet kan kännas skönt. Det är ofta skönt att duscha ryggslutet under förlossningen samtidigt som duschstrålen i ryggen kan effektivisera värkarna. Det är viktigt att kolhydratladda inför förlossningen, så passa på att göra det nu.

För att starta och/eller stimulera förlossningen kan en ”färdknäpp” (samlag) vara bra. Samlag frigör prostaglandin (hormon som hjälper till att starta/effektivisera värkarna). Prostaglandin finns i sperma eller frigörs vid orgasm. Det är också bra att kommunicera med barnet, förbereda er inför födelsen och planera inför en fin och fantastisk förlossning. Lita på att förlossningen kommer igång när det är dags. Lycka till!

Sofie Andrée, förlossningspedagog och Svarare på Allt för Föräldrar

När mina tidigare förlossningar har startat så har jag legat på soffan & tittat på tv & bara latat mig.
    Så detta kan stämma
  • Yoshii

Ja jag såg det nu jag med =) En liten Freja tror jag att hon fick?

GRATTIS Chanelll {#emotions_dlg.flower}

• Yoshii
    Helen C skrev 2010-10-20 17:37:31 följande:
    Va någon jag inte hade räknat med att få  barn nu. Så de måste ha gått undan för henne
    Nej inte än iaf... så nu blev det mycket spännande!

Så.... Vem får nästa gång då??

Jag har en kännsla av att jag får sitta här & babbla med mig själv i denna tråd, höggravid alldeles ensam :-P
  • Yoshii
    Rosen skrev 2010-10-20 17:46:04 följande:
    ja här gick det undan, haha. så sjukt men underbart!
    jag kommer nog oxå sitta här några veckor till så du blir inte ensam i alla fall
    Haha så bra för mig!!
  • Yoshii
    Kwackie skrev 2010-10-20 17:48:49 följande:
    nää då vissa av oss ska ju inte ha förrän i slutet av november... :-P

GRATTIS CHANNEL!!!
    Nä men du ser vad fort det gick för Chanelll.... Du hinner säkert få innan mig du med ska du se
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2