• Yoshii

BF November,2010 DEL 2

Nej det där bemötandet får mig bara att känna att man är till besvär när man kommer in och vill ha hjälp...

Usch vilket sett... Dom ska ju finnas där när man behöver hjälp oavsett man är påväg att föda eller bara vill prata!

• Yoshii
    MammaDeborah skrev 2010-10-27 19:02:57 följande:
    Tjejer, ni är toppen här inne, men jag vet inte om jag orkar sitta här och skriva just nu. Eller ens läsa. Många av er har mig på FB. Jag inser att östergötland är ett skit för mig just nu och jag kan inte göra ett dyft åt det.. Stor kram till alla som fått, och alla som är på g och så klart till alla er som har lite tid kvar men som längtar jättemycket! Ni är underbara!
    Skickar en STOR  kram till dig MammaD!!

Men vi finns här & på Fb om du vill prata... Om allt & ingenting

{#emotions_dlg.flower}
  • Yoshii

God morgon på er!
    I dag vankas det Mvc, det ska bli kul & se om magen vuxit något :-P
    Vilket jag inte tycker den behöver, men endå.

Sonen får stanna hemma i dag ifrån skolan, Har vaknat flera gånger nu av att han har sprungit på toa & han säger själv att magen strular lite.  Jag tror inte att han är magsjuk men vågar man chansa?

Jaja, är han bättre i morgon så får han gå.

• Yoshii

Hej svejs!

Har precis kommit hem igen efter Mvc besöket.
    Alla värden var super, bebis är inte fixerad men ruckbar.
    Hjärtljud- 135 / SF-34.

Ska bli spännande och se om det blir ett nytt mvc besök. Men det blir det väl....

• Yoshii
    Bebis050810 skrev 2010-10-28 11:37:44 följande:
    vi har ju BF samma dag och jag har 2 till besök inbokade hos min BM, den 8/11 och den 22/11. Den 8:de lär jag ju sitta där men den 22:dre hoppas jag verkligen inte!!!
    förut så har det varit ett besök runt det datumet man har BF men nu har de ändra det så det är veckan efter istället....
    Här i Kalmar län så får man lov att gå över till man är i vecka 42+0, det är lite väl länge tycker jag! då får man komma in för undersökning den dagen och ser allt bra ut då får man vänta ytterligare 2.3 dagar och har det inte hänt nåt då, dvs ingen bebis är född så blir det igångsättning.
    Jag tror nog att bebis kommer kring BF, jag har den känslan iaf...
    Helen C skrev 2010-10-28 11:20:32 följande:
    Kommit hem från förlossningen.
    Har ju trott lite sådär att jag läckt fostervatten så ville kolla upp de, men de va inget.... Va en del flytningar sa hon. Hon kände inte om jag va öppen eller så....

Har en del värk i både mage och rygg som känns lite.... Så vi får väl se vad som händer...
    Skönt att kolla upp sig så man slipper gå och grubbla och oroa sig! och smidigt när du har så nära. Här är det ju ett helt projekt när man ska åka så långt!
    Ja jag fick bara ett till datum & det är den 11/11 så jag lär ju få komma dit en gång till iaf.
    Min Bm sa till mig att om jag går in i v 41 så kallar dom mig till ett Ul & tar ställning till vad som skall hända efter det. Måste vara något nytt här för så gjorde dom inte när jag väntade L.

Jag tror också att våran bebis lär komma runt BF, har fått båda mina pojkar på deras bf datum, men jag hoppas på att  bebis vill komma lite tidigare iaf 
  • Yoshii
    Hedi skrev 2010-10-28 13:59:50 följande:
    Tycker ocksa det verkar konstigt att sa manga barn föds nu! Man kan ju undra vad det beror pa hm.
    En oändligt lång mörk & ruskigt kall vargavinter kanske haha
  • Yoshii
    Jojo 85 skrev 2010-10-28 14:11:06 följande:
    Love3 skrev 2010-10-28 14:08:31 följande:
    En oändligt lång mörk & ruskigt kall vargavinter kanske haha
    Haha.. ja det måste väl vara det! Bästa sättet att hålla sej varm är ju hud mot hud
    Hehe jajjamen! Hud mot hud & några tända ljus,
    Det är grejjer det....  
  • Yoshii

Nu har jag varit & gosat o pussat o sniffat bebis Dock inte min egen men min lilla kusin på 10v Hjärta

Lägntar inte ett dugg efter min egen bebis nu.....

• Yoshii
    popcornplaya skrev 2010-10-29 11:17:55 följande:
    Det blir en carena double swing. Den känns smidig, lagom stor och med bra utrymme i varukorgarna. Gillar när det är svängbara framhjul. Sen går den att fälla ihop med liggdelen monterad vilket är ett krav för mig. Och priset är ju ingen nackdel heller......

Nu har jag fått bäddat rent i sonens säng som blev nerkissad. Självklart hade jag glömt lägga dit plastad frote sen förra gången jag bytte sängkläder så kisset hade gått igenom lakanet och blött ner bäddmadrassen och sen även gått igenom den och blött ner resårmadrassen...... Lakanet och bäddmadrassen är i tvättmaskinen nu men vad ska man göra med den vanliga madrassen liksom?

Fick lagt på plastad frotte ovanpå det fuktiga nu och sen ett rent lakan så han kan sova middag sen men efter han sovit so får jag ta ur det så madrassen får torka upp ordentligt. Men känns ju sådär lagom fräscht egentligen att bara låta kisset torka. Men madrassen går ju liksom inte att köra i tvättmaskinen.......

Kommer ALDRIG mer glömma plastad frote i sängen i alla fall!!!!!!
    strö bikarbonat över den.

Eftersom bikarbonatet innehåller kristaller som är torrare än allt annat i sin omgivning, gör det att kristallerna absorberar fukten ur madrassen. Vänta 20 minuter och dammsug sedan. Vänd och gör likadant på motsatt sida – så har du gjort en hemma-kemtvätt!

Detta kopierade jag från renthus, när dom gjorde rent en madrass ifrån svett.. MYS

Men det borde ju hjälpa

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2