Bebis050810 skrev 2010-10-28 11:37:44 följande:
vi har ju BF samma dag och jag har 2 till besök inbokade hos min BM, den 8/11 och den 22/11. Den 8:de lär jag ju sitta där men den 22:dre hoppas jag verkligen inte!!!
förut så har det varit ett besök runt det datumet man har BF men nu har de ändra det så det är veckan efter istället....
Här i Kalmar län så får man lov att gå över till man är i vecka 42+0, det är lite väl länge tycker jag! då får man komma in för undersökning den dagen och ser allt bra ut då får man vänta ytterligare 2.3 dagar och har det inte hänt nåt då, dvs ingen bebis är född så blir det igångsättning.
Jag tror nog att bebis kommer kring BF, jag har den känslan iaf...
Helen C skrev 2010-10-28 11:20:32 följande:
Kommit hem från förlossningen.
Har ju trott lite sådär att jag läckt fostervatten så ville kolla upp de, men de va inget.... Va en del flytningar sa hon. Hon kände inte om jag va öppen eller så....
Har en del värk i både mage och rygg som känns lite.... Så vi får väl se vad som händer...
Skönt att kolla upp sig så man slipper gå och grubbla och oroa sig! och smidigt när du har så nära. Här är det ju ett helt projekt när man ska åka så långt!
Ja jag fick bara ett till datum & det är den 11/11 så jag lär ju få komma dit en gång till iaf.
Min Bm sa till mig att om jag går in i v 41 så kallar dom mig till ett Ul & tar ställning till vad som skall hända efter det. Måste vara något nytt här för så gjorde dom inte när jag väntade L.
Jag tror också att våran bebis lär komma runt BF, har fått båda mina pojkar på deras bf datum, men jag hoppas på att bebis vill komma lite tidigare iaf