• Rosen

BF November,2010 DEL 2

popcornplaya skrev 2010-06-11 13:03:44 följande:
    FlowerSmurfen: Välkommen hit Skrattande BF listan kan du lägga i tråden som är länkad i ts.

Jag sitter här och knaprar riskakor. Fick världens illamående anfall. Trodde att det skulle vara avklarat nu, har inte mått illa på flera veckor. Jaja tur man hade riskakor och festis hemma.
    Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
    välkommen flowersmurfen!

haha har du fått noja på varma mackor?
    än så länge har jag inte fått nån nojja på nåt speciellt, har ni andra det?
  • Rosen
    Marinero skrev 2010-06-11 13:19:57 följande:
    Så va de för mig med! Inte en enda känning på att fl va på g, utan helt plötsligt börjar det komma vatten, mer o mer o tillslut kissade jag vatten. Värkarna blev grymt intensiva direkt o när vi hade en liten bit kvar till sjukhuset va de 30 sek  emella, sambon va rätt nervös där ocj körde inte direkt lagligt

Det verkar som att går vattnet först går allt mkt snabbare!

Undrar om risken är stor att vattnet går först även med andra barnet om den gick med första?
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
    hur lång tid tog din förlossning? låter som den gick supersnabbt
  • Rosen

wow jag känner lite rörelser just nu i magen

• Rosen
    popcornplaya skrev 2010-06-11 13:55:19 följande:
    Vad mysigt Skrattande Bara att njuta.
    Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
    ja det kom inte så mycket, varade bara nån minut
  • Rosen
    ThiCha skrev 2010-06-11 14:20:11 följande:
    Ja, dom har inte ens frågat mej om bedövning för det har inte hunnits med. Lite lustgas är det ända men den tog inte alls lika bra nu sist som första gången...

Har funderat på lika, att låta mina föräldrar vara här när det känns dags men det kan ju dra ut på tiden. Ja går till vecka 38 med mina barn så det är svårt att veta när det är dags, dom kan ju få bo här nästan någon vecka. Fast man känner ju när det börjar närma sej ändå..

Ska nog ta o kolla med mamma hur hon jobbar, bäst att planera lite känns det som..
    så får man stängsla till djuren ordentligt =) hehehe
    jag trodde inte dom fråga om man ville ha bedövning, det har dom inte gjort med mig någon av gångerna. jag har tyckt det har varit så konstigt så till slut när jag hade så ont så fick jag själv be om nån bedövning.
    har dom frågat er andra i fall ni vill ha nån bedövning på förlossningen`?
  • Rosen
    Bebis050810 skrev 2010-06-11 15:12:35 följande:
    ja i november så är ju djuren inne som tur är! men då går väl roboten sönder istället kan jag tro.... men då får våra anställda ta hand om den saken!

Lustgasen är kanon! love it!!

När jag ringde förlossningen senast ggn, när vi nästan va framme och sa att NU kommer vi!! bebis är på väg ut!! då mötte de mig med en rullstol på parkeringen.... hur tänker de? Skönt att sätta sig i en rullstol med ett huvud mellan bena så det va bara för dem att rusa upp efter en säng!! när jag väl kom inomhus och stod o väntade på förl.personalen, med byxorna halvt nere fick jag se en höggravid tjej som antagligen varit inne på nån kontroll, hon satt där o korridoren, det måste varit en hemsk syn, och roligt, för henne att se mig komma in där, helt slut med byxor nere, massor av värkar och en bebis på väg ut!! undra hur hon kände inför sin kommande förlossning Guld i mun
    (¯`°•.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.•°´¯)
    haha hon blev nog avskräckt krävde kanske kejsarsnitt
  • Rosen
    yonasam skrev 2010-06-11 16:53:12 följande:

Hello tjejer,

Försöker läsa ikapp mig :)

Igår kände pappa spark första gången :)
    Nu känner jag riktiga sparkar, härligt!

härligt!!
  • Rosen
    Marinero skrev 2010-06-11 18:45:33 följande:
    Ja dom fråga faktiskt mig. Nu va det ju precis på gränsen så jag hann ta eda men dom frågade mig. Först sa jag ja, men eftersom jag redan va fullt öppen och passerat de jobbigaste sju centimetrarna så tog jag den inte. Det är jag glad för då jag fick lite problem med krystandet. Hade lustgas dock, gapade efter gasen så fort jag kom in på förlossningen. Men vilken tid de tog, dom bara sa ja vi väntar på bm, men de tog ju sån jäkla tid! Tillslut sa jag till sambon att han skuklle ut o skälla på dom att jag SKA ha gas NU
    nu på nästa förlossning ska jag be om allt som går att få
  • Rosen
    Marinero skrev 2010-06-11 19:13:14 följande:
    Ja jag med, eller jag är iaf beredd på det! Om inte annat så ska gasen fram! Jag vill va full
    haha jag med
    jag har i o för sig bara testat petidin o lustgas o lite akupunktur men jag vill ändå ha ALLT som går att få hahahah
    Tyrabu skrev 2010-06-11 19:14:43 följande:
    Ny här :) Klämmer mej in :)
    välkommen
  • Rosen
    Helen C skrev 2010-06-11 19:56:55 följande:
    Gjorde Den Kinesiska kalendern för könet och den stämde=) Roligt och testa lite
    jag gjorde oxå det o det stämde oxå
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2