• Rosen

BF November,2010 DEL 2

popcornplaya skrev 2010-06-12 11:57:01 följande:
    Vet inte när jag hade ägglossning så det blir lite svårt att kolla den kinesiska kalendern Obestämd

Med sonen hade jag bara lustgas och bara när jag krystade. Tror jag kommer försöka med bara lustgas den här gången också men då ska jag banne mig ha den direkt när jag kommer in. Älskade den och skulle inte släppt den för allt i världen.
    Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
    prova att ta bf datumen och gå tillbax 38 veckor så får du ägglossningen då,
    så har jag gjort när jag räknade ut mina pojkar nu. o det stämmer faktiskt
  • Rosen
    Misan S skrev 2010-06-11 21:09:03 följande:

Kan man hänga på här? Bf 29 november.

välkommen
  • Rosen

usch måste bara få beklaga mig lite....
    nu i veckan har jag kännt mig ganska sliten i kroppen o har mer o mer ont i ryggen. det går inte över heller efter en stund som det gjort innan. jag börjar oroa mig lite över hur jag ska orka jobba ända till slutet jag har ingen sjukpenning så jag kan inte vara sjukskriven heller...
    halsbränna har jag haft sen igår oxå o den vill inte heller gå över

• Rosen

va mysigt att ni känner rörelser. själv känner jag ingenting o är snart i vecka 22 har känt av bebisen någon enstaka gång för en vecka sen kanske. men nu borde jag ju snart känna den varje dag tycker jag.

• Rosen

ang pris för ulbilder så betalade vi 10 kr per bild här i malmö. det var lagom tycker jag

• Rosen
    hej tjejer!
    har inte skrivit här på ett par dagar nu o det skrivs massor utav er här så hoppas ni inte glömmer bort mig
    jag jobbar för fullt o på kvällarna har jag varit rätt så slut att jag inte orkat skriva nåt här.
    jag mår bra annars fast fortfarande inga rörelser i magen o det börjar kännas lite frustrerande att inte känna nåt när alla andra som är mindre gångna än mig känner jättemycket hoppas jag börjar känna snart. har känt nåt enstaka nån gång men annars inget. veckorna går ju nu o nu borde jag ju känna av honom. han e ju rätt så stor nu ju. jag ger det en vecka till sen ringer jag bm så jag får lyssna på hjärtat.
  • Rosen
    kicki08 skrev 2010-06-17 09:49:11 följande:

Usch... jag känner mig på så dåligt humör.. har varit det i flera dagar nu. Kanske beror på att jag inte sovit något knappt på tre dagar pga Theo strulat.

Känner mig så irirterad på stora sonen som är 7 år hela tiden. Han håller på att river väggarna härhemma. Hoppar, studsar i soffan. för en massa jäkla oljud och är totalt rastlös och kan inte alls roa sig själv.
    Total trots är han i oxå. När jag säger åt honom något så bara tittar han på mig, rycker på axlarna och totalt skiter i vad jag säger. i BÄSTA fall! Oftast får jag något kaxigt tillbaka.
    orka!!!! *suck*
    Känner mig som världens kassaste mamma just nu. vi har bråkat hela veckan känns det som.

min son blir 7 år nu snart o han e oxå i en dryg period, sur o gnällig o tror han vet allt... blir tokig på honom typ varje dag.
    som tur e så e han ute alltid o leker med sina kompisar så han aktiverar sig mycket
  • Rosen
    Sassa82 skrev 2010-06-17 21:42:47 följande:
    Va på RUL idag och tack och lov allt såg bra ut och mycket riktigt hade jag moderkakan i framkant därav att jag inte känner rörelser så ofta. Började ju känna säker förra veckan ibland och då skulle va alltså va i v. 17 då.  Blev tillbaka flyttat från 18+3 till 17+3 fast rätt väntat så va det med dottern också.

Sen fick vi veta att det troligen är en lite lillasyster där inne
    åh grattis till en liten tjej va roligt.

måste bara fråga er som haft moderkakan i framvägg innan: när man väl börjar känna av rörelserna o när bebisen e lite större, känner man då lika tydligt som när moderkakan skulle varit i bakvägg eller känner man alltid av rörelserna lite diffust o nätt?
    jag vill ju känna riktiga sparkar
  • Rosen
    Jojo 85 skrev 2010-06-17 22:02:05 följande:
    Idag har jag iaf varit på läkarbesök. Hos samma läkare som gjorde VUL på mej i typ v.36 när jag väntade josefine. Hon är lite speciell men väldigt rar Det blir som sagt tätare kontroller mot slutet o tillväxt UL i v.32. Hon var snäll o gav mej ett tjuvkik på bebisen  med sin UL apparat Hon mätte huvudet o enl det är jag 7 dagar kortare gången. Alltså v.16+2 ist för 17+2.. får se vad RUL säger efter midsommar oxå.Ja, är det så bråttom så måste man nog söva. Ryggbedövning tar ju tid att bara sätta.. när man sövs går det undan värre.
    Bisquit skrev 2010-06-17 14:28:19 följande:
    Hmm, försökte handla bebiskläder på lunchen. Men jag vet inte. Känner mig bara stressad och nästan panikslagen när jag ska göra det.... Men jag kan inte komma på varför?
    har alltid tyckt att det är roligt att gå och "nypa" i kläder i butiker. Men nu när det gäller mig själv så känns det så.... Ja jag vet inte. Stressad bara.

Någon mer som känner likadant eller är det bara jag som är knäpp?
    Ja, eller inte stressad så , men ändå någon slags ångest.. vet inte varför.. jag måste verkligen känna "Åh, det jär bara MÅSTE jag ha" haha.
    Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
    va snällt av henne att göra ett ul såg hon inte könet? *nyfiken*
  • Rosen
    tessiej skrev 2010-06-18 06:54:32 följande:
    Du kommer känna riktiga sparkar. Jag hade moderkakan i framvägg med dottern och jag kände riktiga sparkar. Det tar bara lite längre tid innan man känner det. Dock vet jag inte om sparkarna känns likadant när man har moderkakan i bakvägg eftersom jag aldrig haft så (om jag inte har det nu vill säga). På tisdag är det dags för RUL. Jag längtar!
    va skönt att jag kommer känna riktiga sparkar det hade ju varit jättetrist annars att vara gravid om man inte känner nåt alls i magen under hela tiden
    Helen C skrev 2010-06-18 10:30:07 följande:
    God morgon tjejer....
    Redan fredag och pojkarna ska till sin pappa vid 4 idag.... Ska bli lite skönt att få vila upp sig till torsdag då jag hämtar dom en dag tidigare än vanligt. Sen är de midsommar..... Tiden går fort....

Idag sparkade tösen rätt högt upp som man inte e svan vid, så hon låg väl på annat vis idag. Men nu känner jag av henne långt ner igen=) Bra dom har mycke utrymme nu, för snart finns de inte så mycke plats....

När fixerade sig era barn?????
    Mina fixerade sig båda i vecka 32....
    min första fixerade sig i vecka 32 tror jag det var. min andra fixerade sig i vecka 37 eller 38.
    min bm sa det var vanligt att andra barnet fixerar sig senare än första.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2