Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Tyvärr känner jag inte bebisen tydligt, men idag när jag satt på huk kände jag den {#lang_emotions_laughing} För första ggn denna graviditet kan jag säga att jag vet att det va bebisen! Kändes exakt som med Olivia, små små bubblor vid troskanten, ganska långt ner då *lycka* {#lang_emotions_sunny}

Hormonrand har jag inte fått än. Med Olivia fick jag ungefär i mitten på gravititeten.

Min mage är hård nu, ingen degig klump längre Jag ser enorm ut på kvällen

♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • frukarlssonn
    Bunny81 skrev 2010-05-13 17:44:10 följande:
    Chanelll: Kollade nu på mitt vul-kort från vecka 7. Där stod måttet 0,7 cm. Nu gjorde jag vul på ett annat ställe och nu i vecka 14 stod måttet 12 cm. Jag vet inte vad det skulle va för mått om det inte är bebisens mått?
    Ingen aning! Det är förvirrande för som sagt så stod fosterlängden på Olivias ul-bilder. Och de stämde med verkligheten. Men här stämmer det inte alls.

Men 0,7 cm i v7 låter ju rimligt! Ja va märkligt alltså... För på den senaste ulet va mitt foster 6.6 cm, men det stod 10 cm på bilden. Men på den som jag gjorde först stod det 15 cm, jag ska nog försöka komma ihåg att fråga när jag gör rul. Blir ju nyfiken {#lang_emotions_tongue_out}
  • frukarlssonn

Ja senaste ul.et som jag gjorde i v13.

• frukarlssonn
    paulina92 skrev 2010-05-13 19:32:15 följande:
    har ingen aning, fast ja tänkte på en sak, att man mäter ju fostrer från huvudet till ryggslutet. så om man räknar med benen är ju fostret längre. eller. haha
    Ja sant. Men min bm mätte endast huvud till rumpa så det kan ju inte va det {#lang_emotions_dreamer}
  • frukarlssonn
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-05-13 19:49:48 följande:
    PennyJenny: Jätte fin mage ! Jag är snart i Vecka 17 men ja känner inte bebis ETT dugg =(
    Jag har endast känt en enda gång och det va idag, så det va nog ren tur för jag satt på huk och då är det lättare om bebisen ligger "rätt". Den är ju ff ganska liten, eller iaf har den rätt mkt plats att plaska i Men man är ju så otålig, vill ju känna mer NU!

Idag gick jag förresten in i n15
  • frukarlssonn
    paulina92 skrev 2010-05-13 19:40:17 följande:
    ja juste, haha. står det på era bilder hur långt fostret är.de gör det inte på mina bilder 
    Det verkar helt olika vad som står och om det står! Jag fick kolla på pappret jag fick med mig hur långt fostret är, för det stämde som sagt inte med måttet på ul-bilden
  • frukarlssonn

Helen C: gud va läskigt! Det kunde jag se m Olivia en bit in på gravititetmn när jag satt ner hur hon frog en fot rätt över magen Men en grej som känns läskigt som jag erfarit en tre ggr är när jag vänder mig häftigt i sängen om jag sitter el halvligger, att ett ligament typ vrider sig el nåt, jag blev skiträdd första ggn för det bara kom och jag har aldrig haft så innan! Vet inte va det är men jag kan inte komma på annat än ligamenten. men skitläskigt kändes det!

• frukarlssonn

drog en fot ska det stå

• frukarlssonn

Min Engla, spännande, lycka till {#lang_emotions_laughing} Hade jag bott i krokarna hade jag def besökt butiken

Här får vi med boka rul själva. Men när jag bodde i Alingsås fick vi tiden av bm, men då gjorde man rul på bm-mottagningen. Det verkar rätt olika de där beroende på vart man bor.

Va mysigt att ni redan känner så mkt! Jag har känt pyttelite bubbel idag med, men inte mer. Hade aldrig vetat att det va bebis om jag inte vart gravid innan!

• frukarlssonn

Vi har förresten nu köpt en ny bil {#lang_emotions_laughing} Och sambon fick ett bud av paret som tittade på vår bil i onsdags. De la sig två tusen under vad sambon ville ha och han kommer godta budet. Han är ändå nöjd med priset och vill inte riskera att stå med två bilar Åååh va vi längtar nu. Han och pappa ska hämta bilen på måndag

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2