Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Nej sprattel tröttnar man aldrig på, jag blev hög på glädjekänslor när jag kände Olivia Men min kompis tyckte de va tufft för hennes son kickade henne så våldsamt i revbenen så hon än idag är öm där, och sonen är fem år! Men Olivia kicksade aldrig så direkt utan hon rörde sig mkt och liksom grejade därinne

♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-05-10 13:52:12 följande:
    mina sparkade inte heller så hårt, man fick ju rejäla men inte s¨de gjorde ont... Jag kan känna på kvällen efter man ätit att det e tungt att andas, allting blir helt plötsligt tungt efter maten, lite jobbigt=)
    Jag känner mig som i nionde månaden då Ja jag minns från förra graviditeten att jag kunde ha svårt o andas efter maten på kvällen. Det va nog ungefär strax innan halva graviditeten.
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-05-10 13:57:20 följande:
    man kan ju undra hur stor man kommer bli denna gången=) Men jobbigt när allting blir så tungt. Känns som bebisen trycker upp allting=)
    Ja det är det man funderar på! Det är ju en sån himla skillnad fr första ggn!
  • frukarlssonn

Rosen: va skönt att det är gjort nu! Jag kände en mamma som gjorde provet och hon va väldigt nervös efteråt så hon låg ner i tre dygn. Så du överdriver inte tycker jag, jag hade gjort likadant Eller ja, hon låg inte ner hela tiden men tog det extremt lugnt.

• frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-05-10 19:05:52 följande:
    skönt att höra att jag inte överdriver man e ju så nojig att nått ska hända. men jag ska ta o gå ut en liten stund nu på gården. orkar inte sitta inne hur många här inne har börjat känna rörelser i magen? jag har inte börjat känna än men lite skumt känns det ibland så det kommer väl snart
    Låter bra det

Ja jag hoppas det kommer lite bubbel/sprattel snart
  • frukarlssonn
    Bunny81 skrev 2010-05-10 21:28:51 följande:
    Var på ultraljud idag! Såg bebis hur tydligt som helst... Vilken enorm skillnad mot vecka 7! Bebis låg därinne och simmade runt och vevade med armarna... Bm sa att allt såg normalt och bra ut! Jag tänkte inte på att fråga hur lång bebis va, men efteråt när jag kom hem och tittade på det utskrivna kortet så stod det 12 cm. Kan det stämma tror ni? Vet inte riktigt vad det är för siffror. Är i vecka 13+1 nu...
    13 cm kan nog stämma, men då räknar de från huvud till rumpa. För min va 10 cm förra veckan och då va jag i 12+5. Grattis till lyckat ul Visst är det häftigt hur fort de utvecklas? När jag gjorde vul m dottern gjorde jag först i v7, se i v9 och jag fick en CHOCK! Helt sjukt va de växer fort! {#lang_emotions_laughing} Från en liten grå klump till en minigubbe på två veckor!
  • frukarlssonn
    Bunny81 skrev 2010-05-10 21:53:36 följande:
    12 cm stod det på fotot... Helt otroligt ja vad fort de utvecklas! Innan var det en liten böna och nu en minibebis! Kändes såå skönt att se att allt var ok därinne...
    Oj, sorry, 12 cm menade jag
  • frukarlssonn
    Hedi skrev 2010-05-11 10:26:54 följande:
    Tror att min var 6 cm i början av v13 och da var den ända tva dagar större än vad jag är beräknad. Sa 13 cm later väldigt langt! Det är inte sa att det är nagot annat som är 13 cm?
    Sist va Olivia ca 6 cm i v12 och på ett papper jag fick med mig nu står det  CRL 6.6 cm (vet ej vad det står för) men på ul bilden 10 cm så jag vet inte vad som menas med det {#lang_emotions_undecided}
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-05-11 11:07:23 följande:
    Kan inte annat än hålla med dig=) jag höll in min mage hela tiden och mina vänner hur orkar du=) Men man vänjer sig=)
    Det är ju bra att hålla in magen har jag hört, man får bättre hållning då Man behöver ju inte dra in den så man svettas Men gör man det till en vana tänker man inte på det Nä när tvåan är ute och färdigammad ska alla överflödskilon bort! Nu är det skönt att kunna puta med magen istället
  • frukarlssonn
    Jojo 85 skrev 2010-05-11 11:33:26 följande:
    åh, det där med att det står ett mått på UL bilden har jag läst om i någon annan tråd för ett tag sedan. Kommer inte ihåg vad dom sa det var.. men det är inte fostrets mått iaf.. ska försöka ta reda på vad det var.
    Ok, de jag fick sist på Olivia va måttet på fostret men nu gjorde jag ul på ett annat ställe så det betyder antagligen ngt annat. För 6.6 cm låter ju mer logiskt på mitt foster när jag va i v13
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2