Inlägg från: MammaDeborah |Visa alla inlägg
  • MammaDeborah

BF November,2010 DEL 2

Helen C skrev 2010-09-12 14:38:00 följande:

Vi fixar vikten sen tjejer. Nu har vi inte så länge kvar.

Magbild vecka 33 idag
    Vilken kula du har!! :) Superfin! Min mage är så låg denna gång. Det har den aldrig varit innan. Men nu börjar jag känna av lite illamående och halsbränna så den börjar väl nå upp till magsäcken
  • MammaDeborah

På onsdag ska jag dit. Tycker tyvärr inte alls om henne. Hon tycker att jag mest är gnällig så nu får hon väl vatten på sin kvarn :-/

• MammaDeborah
    kicki08 skrev 2010-09-13 08:10:45 följande:
    Såg att ni pratade sex. Nu i slutet känner man sig ju inte direkt supersexig. Känns som jag blitt större och bredare överallt liksom. och att jag bara är otymlig i sängen. Det är ju oundvikligt att det sätter sig på psyket. Känner man sig inte ett dugg sexig och bara äcklig så blir inte sexet bra. det blir bara obekvämt och konstigt....
    Tyvärr är ju min sambo exakt lika het på gröten som alltid annars. Även om han är väldigt förstående och lyssnar på mig och accepterar när jag inte vill. Men man känner sig nästan lite elak mot stackarn... när man vet hur gärna han vill   Men ja, helt borta är ju inte sexlusten men inte på långa vägar lika ofta.Spännande med TUL. Hoppas att allt går bra. Du får berätta sen
    Nja, sexig känner man sig kanske inte, men jag har samma lust nu som annars *ler* Vårt största bekymmer är att vi alltid är så trötta på kvällen... Och ofta är det så att när den ena är pigg är den andra trött och vice versa.
    Däremot blir det ju inte så "avancerat". Vi har lite problem att hitta positioner som funkar för båda. Jag är ju som en flodhäst för sjutton!! *s* Och kombinationen foglossning är inte heller så charmig... Men men... vi försöker då och då i alla fall. Sen vet jag att jag blir helt avtrubbad när jag ammar som mest plus att det ju är ett antal veckor med avslag som omöjliggör sex.

Har ni funderat nåt på framtiden? Jag är ju rätt nöjd med antalet barn och mannen likaså (han är ju dessutom 43 år). Men jag är inte redo att steriliseras och inte mannen heller. Ovanpå det är jag superkänslig för hormoner och har än så länge inte hittat nåt preventivmedel som inte gör mig konstant deppig eller med värsta humörsvängningarna. Använda kondom när man lever ihop stadigt och är gift och allt känns ju inte så kul. Vad sjutton gör man?? Jag tycker att mannen kan "klippa" men han vill inte bli opererad. Jag är så pass ung och osäker så jag hade aldrig fått beviljat en sterilisering..
  • MammaDeborah
    Helen C skrev 2010-09-13 09:35:59 följande:
    Har ni läst aftonbladet...?? Gör de. En pojke på 2 år som  blevmisshandlad av sin styvpappa och dog.. Så jävla hemskt....

Sovit som en kratta...
    BM idag kl 16...

Williams mamma- Lyck till=)
    Jo, vi bor ju i Linköping så det har skrivits mycket om detta fall i tidningen här. Mycket mycket tragiskt!

Hoppas du kan vila lite idag. Jobbar du eller är du ledig nu? Jag ska till bm på onsdag.
  • MammaDeborah
    Helen C skrev 2010-09-13 09:42:43 följande:
    mmm riktigt tragiskt... Jag e ledig så kan vila under dagen. Tack
    Skönt! :) Då är det bara att ta tillfället i akt! :) Seså, upp på soffan! Jag ska käka smörgås och dricka lite kaffe nu!
  • MammaDeborah

Popcorn>> Testa att ta två panodil och vila lite. Går det inte över så ring och prata med förlossningen. Oftast är det inget men man kan slappna av bättre sen.
    Kram!

• MammaDeborah
    popcornplaya skrev 2010-09-13 10:41:00 följande:
    Nu har dom slutat efter att ha tagit det lugnt ett tag. Är väll bara kroppen som protesterar lite när man antränger sig lite för mkt kanske. Får väll lyssna på kroppen lite bättre ibland, men det känns som man behöver passa på att göra ungefär 1000 saker dom 3 timmarna som sonen är på dagis.

I helgen städade vi igenom vårat förråd och slängde en massa skit men passade även på att dra fram vaggan också. Så nu står den i vårat sovrum. Har tvättat upp överdraget til madrassen och luftat madrassen och ska bara tvätta sängkläderna som vi köpt så ska jag bädda den också. Är så mysigt att se den stå bäddad och klar när man går och lägger sig på kvällen och så kan man drömma om vem som snart ska ligga däri. Bäddade iordning rätt tidigt med sonen också.
    Jag är också jättekänslig och minsta lilla stress ger mig sammandragningar. Jag kände inget sånt med första barnet, men från och med andra barnet har det varit så ständigt... Skitjobbigt.. jag vet aldrig riktigt när jag ska ta det på allvar och inte.. När jag bara får en massa SD på kvällen brukar jag inte bry mig så mycket om det för det är ganska typiskt mig, men när de kommer precis hela dagen blir jag mer orolig.. Jag försöker ta det så lugnt det går. Har förlängt min studietid för att slippa känna samma stress och gör saker och ting i min egen takt här hemma.

Mysigt med bäddad vagga. Jag väntar ett bra tag till. Känns som att det mest hinner bli dammigt annars *s*

Nu ska jag sy väldigt söta vikingakläder till små malmöbarn :) Sitter och myser åt tanken på vad jag kan sy åt lillan i magen. Det blir en hel garderob
  • MammaDeborah
    Marinero skrev 2010-09-13 11:12:54 följande:
    Popcorn: jag får onda sammandragningar när jag går för fort men de släpper när jag tar det lugnare. Gör de obehagligt ont så ring försäkerhets skull, men om de försvinner och inte återkommer med jämna mellanrum och känns obehagliga så bör det inte va ngn fara. Men känner du dig orolig så ring och hör.

Nu har vi vart hos bm. Sf-mått 31 och hj-ljud 130-140. Bebisen låg med huvudet neråt Vet ej hur länge hon legat så, om det va en slump eller om hon lagt sig tillrätta men jag har haft en väldigt svidande och stickande känsla i nästan två dygn så kanske vill hon ligga så nu? men bm sa att hon ff kan vända på sig så vi får se
    Min bebis ligger nog också med huvudet nedåt och alla mina har stannat så (men ingen har fixerat sig!) men hon svänger runt en hel del ändå. Rumpan dyker upp på bägge sidor och mitt uppe. Men jag tror inte huvudet har varit uppe och vänt vid revbenen på några veckor nu. Jag tror banne mig att hon är den mest rörliga av alla fem! Helt vild är hon! Maken satt länge och hade handen på magen igår kväll i soffan och jag såg hur det ryckte i hans mungipor ibland när hon sprallade som mest :) När vi sen gick och la oss frågade han mig om hon hade somnat nu. Joo, jag tror det, sa jag... men icke, i nästa sekund knökade och bökade hon för fullt! *s*
    Marinero skrev 2010-09-13 11:15:04 följande:
    Ang preventivmedel så blir det minipiller. Vi vill inte ha så tätt som nu va vi känner i nuläget, OM det skulle bli en till.
    Inte ens minipiller kan jag ha :( Spiral har jag inte vågat testa än... Det är ju en hel del pengar för hormonspiral och eftersom jag hittills inte har klarat nåt med hormoner så vågar jag inte.. Kopparspiral är uteslutet eftersom jag har haft ett utomkveds för 7 år sen och det sägs öka risken lite. Dessutom blir jag emellanåt väldigt dålig av mina rikliga menstruationer och kopparspiral kan ju ofta ge ännu större blödningar och jag hade nog varit jättedålig var fjärde vecka isf... Jag får nog fortsätta bearbeta mannen till att "klippa". Han har ju lite mer åldern inne. Jag är 27, han 43. Han är mest negativ till att de ska skära i hans kropp... och jag säger inte att jag inte förstår honom, för det gör jag.. men hur sjutton ska man göra? Säkra perioder litar jag inte på, kondom är kasst, pessar vet jag inte om jag gillar/litar på. Nåväl... får väl se när amningen trappas ner, då måste vi bestämma oss..
  • MammaDeborah
    kicki08 skrev 2010-09-13 11:32:40 följande:
    Jag har en ganska molande ont nere vid blygbenet typ. Ovansidan... hur ska jag förklara. Under magen vid blygbenet typ. Det sticker och molar och gör ont helat iden i stort sett. Någon som känner igen det?
    Är det något man behöver vara orolig över? Känner inte igen det sedan tidigare.....
    Så har jag haft det lite då och då... Ibland har det berott på att jag behöver göra tvåan, ibland är det foglossning och ibland vet jag inte alls vad det beror på... Men jo, ont där har jag haft... inte skönt alls... Fixering på gång?
  • MammaDeborah
    Helen C skrev 2010-09-13 11:24:45 följande:
    idag e en jobbig dag. Gråter för jag inte vill vara gravid längre. Orkar inte mer...E så trött på de här...

Chanelll- Kul att hon ligger neråt nu och jag tror oxå hon ligger så nu=)

Jag kommer äta minipiller sen...

BM idag kl 16 så får vi se hur hon ligger
    Jag tror att vi alla har såna dagar... och det är inte det minsta kul! Stor kram till dig!!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2