Marinero skrev 2010-09-13 11:12:54 följande:
Popcorn: jag får onda sammandragningar när jag går för fort men de släpper när jag tar det lugnare. Gör de obehagligt ont så ring försäkerhets skull, men om de försvinner och inte återkommer med jämna mellanrum och känns obehagliga så bör det inte va ngn fara. Men känner du dig orolig så ring och hör.
Nu har vi vart hos bm. Sf-mått 31 och hj-ljud 130-140. Bebisen låg med huvudet neråt

Vet ej hur länge hon legat så, om det va en slump eller om hon lagt sig tillrätta men jag har haft en väldigt svidande och stickande känsla i nästan två dygn så kanske vill hon ligga så nu? men bm sa att hon ff kan vända på sig så vi får se

Min bebis ligger nog också med huvudet nedåt och alla mina har stannat så (men ingen har fixerat sig!) men hon svänger runt en hel del ändå. Rumpan dyker upp på bägge sidor och mitt uppe. Men jag tror inte huvudet har varit uppe och vänt vid revbenen på några veckor nu. Jag tror banne mig att hon är den mest rörliga av alla fem! Helt vild är hon! Maken satt länge och hade handen på magen igår kväll i soffan och jag såg hur det ryckte i hans mungipor ibland när hon sprallade som mest :) När vi sen gick och la oss frågade han mig om hon hade somnat nu. Joo, jag tror det, sa jag... men icke, i nästa sekund knökade och bökade hon för fullt! *s*
Marinero skrev 2010-09-13 11:15:04 följande:
Ang preventivmedel så blir det minipiller. Vi vill inte ha så tätt som nu va vi känner i nuläget, OM det skulle bli en till.
Inte ens minipiller kan jag ha :( Spiral har jag inte vågat testa än... Det är ju en hel del pengar för hormonspiral och eftersom jag hittills inte har klarat nåt med hormoner så vågar jag inte.. Kopparspiral är uteslutet eftersom jag har haft ett utomkveds för 7 år sen och det sägs öka risken lite. Dessutom blir jag emellanåt väldigt dålig av mina rikliga menstruationer och kopparspiral kan ju ofta ge ännu större blödningar och jag hade nog varit jättedålig var fjärde vecka isf... Jag får nog fortsätta bearbeta mannen till att "klippa". Han har ju lite mer åldern inne. Jag är 27, han 43. Han är mest negativ till att de ska skära i hans kropp... och jag säger inte att jag inte förstår honom, för det gör jag.. men hur sjutton ska man göra? Säkra perioder litar jag inte på, kondom är kasst, pessar vet jag inte om jag gillar/litar på. Nåväl... får väl se när amningen trappas ner, då måste vi bestämma oss..