Inlägg från: MammaDeborah |Visa alla inlägg
  • MammaDeborah

BF November,2010 DEL 2

NoahLeah skrev 2010-09-17 15:21:37 följande:
    Tummar hållna.

Förresten, såg nu att du bor i Linköping, min gamla hemstad. Spenderar mycket tid där då hela familjen o de flesta vänner bor kvar där. Sambon och jag (om vi nu fortfarande är tillsammans då) ska flytta ner inom minst 2 år.
    Trevligt :) Du får höra av dig när du är i Linköping nästa gång så går vi och tar en fika tycker jag Hade varit trevligt! Kram
  • MammaDeborah

Så små huvuden! Alla utom ett av mina barn har haft 37cm i huvudomfång. En hade 36cm omfång.. Jag måste ha ett rejält bäcken :-P Men gudarna ska veta att det har gjort ont!

Jag känner mig mer och mer nervös för förlossningen... Igår kväll hade jag väldigt mycket förvärkar, men det gav med sig när jag slumrade lite på soffan..
    Lillan verkar ha sjunkit ner lite i bäckenet eftersom jag har väldigt ont i ryggslutet. Mannen fick massera mig lite igår och jag sa att det där kan han allt få göra om inne på förlossningen också. Det var jätteskönt!! :) Jag tror min lilla flicka kommer den 30/10. Bara en känsla jag har och det skulle innebära att det bara är 6 veckor kvar... huuu...läskigt!!! Är beräknad till 4/11. De fyra tidigare har kommit bf+2, bf+2, bf-5 och bf-8.

Den 23/10 ska jag skriva högskoleprov så hon får inte komma innan dess

Om en knapp timme ska vi på husvisning. Håll tummarna för att det kan vara nåt!!

• MammaDeborah
    Annizsj skrev 2010-09-19 17:41:28 följande:
    Det har varit ganska lugnt i tråden idag. Jag har så tråkigt på jobbet så det är därför jag skriver så mkt Är jag hemma så skriver jag endast när barnen somnat....

En fråga! Ni som ska ha era små i nov, vilken storlek köper ni overall i? Tycker det är jättesvårt!
    Jag hade förmodligen köpt en 56 om det inte vore för ett jag hittade en väldigt söt 62:a begagnad. Men 56 eller 62 kör nog många med. Allt lär ju se stort ut om man inte får en väldigt lång bebis, samtidigt kan det ju kvitta när den ska användas ute under en kanske kall vinter. Tänk som så att vintern är lång från november till vår så köp du overall som bebis kan växa i. Vad gör det om den är stor i början?

Usch, mina förvärkar börjar inte bli nådiga... De gör oooooont!! :(
    Och lillan trycker på så in i norden.. Ändå tror jag inte att de har så mycket verkan. Det har de sällan på mig. Jag har väldigt långa öppningsfaser men sen går det så in i norden snabbt på slutet. Sist tog det fem minuter från 7cm till född... huuu.. det är fort... men i gengäld så är den värsta smärtan över ganska snabbt.
  • MammaDeborah
    Annizsj skrev 2010-09-19 13:45:27 följande:
    Så ni väntar också en tjej? Känns som om alla här väntar en tjejis Hur är könen fördelade i eran familj?
    Varannan, från början till slut. Flicka 12, pojke 9, flicka 7, pojke 5, flicka 3 och pojke 1 Skrattande Helt oekonomiskt med andra ord
  • MammaDeborah
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-19 18:32:17 följande:
    jag har så ont i min ichias nerv nu så ja kan knappt sitta, ligga, gå eller stå... AJJJ!!
    Usch och fy, ischias är fruktansvärt!! Hade massor med bekymmer med ischias förra graviditeten. Är så glad att slippa det denna gång.

Nu hör jag att bolibompa är slut så nu åker busfröna i säng!! :)
  • MammaDeborah

Tja, jag har ju sagt redan tidigare vilket block jag känner starkast för men vilket parti det blev håller jag nog utanför forumet. Det räcker fint att vi har våra bebisar som gemensam faktor, det andra kan kvitta :)

• MammaDeborah

Jag somnade som en stock i makens knä på soffan igår mitt under valvakan *s* Han somnade också Somnade fort om i sängen sen. Helt slut!!
    Men nu ska det skjutsas till dagis och sen ska jag och min store pojk till logopeden.
    Men först, resa mig och borsta tänder.. Känner mig svimfärdig av trötthet.....:-/

• MammaDeborah

Min mage känns ganska lagom nu. Det är visst en och annan som inte riktigt tror att jag är gravid *hmmm...* men nog sjutton syns det. Ser ut som att jag har stoppat en badboll under tröjan *s* Har inte gått upp så många kg så jag ser nästan smalare ut nu än innan. Glad för det är jag och förmodligen min viktfixerade bm också....

Imorgon ska jag och mannen på UL och se om moderkakan har flyttat sig.. Jag är så himla nervös!!!! Hoppas att bm på UL kan göra en liten tillväxtkontroll också. Jag är så himla nyfiken på hur stor bebisen är och hur stor den beräknas vara vid födseln. Min man har fått pyttebarn och mina fyra har legat på  runt 4kg.

Vi håller på att buda på ett hus nu. Snälla, håll en tumme! Vi måste dock lyckas få sålt vårt egna också, men det skulle kännas så kul att få börja på nytt någonstans :) Det här huset har många möjligheter även om det är ett och annat som behöver ordnas.

• MammaDeborah
    Annizsj skrev 2010-09-21 11:25:13 följande:
    Varför misstänker de/ni att moderkakan har flyttat på sig? Nyfiken då jag börjat fundera på om det kan vara så för mig med. Känner så ofantligt mkt av bebisen. Alltså alla rörelser, känner allt..blir snart galen för det är obehagligt också. Men men, klart man är glad att man iaf känner bebisen!

Har knappt några SD...nån gång om jag stressar mkt. Än så länge känns allt lugnt, börjar trycka lite neråt ibland. Så liten är väl pg neråt iaf!

usch, 7:15 imorse kom  ett gäng grabbar som ska byta ut våran värmepanna. De har stökat hela dagen. Tur at grabbarna gick till dagis kl 9. SKa snart bege mig till skolan. har precis tryckt i mig ett maximål.....hum.....Har ju inget vatten hemma så det var läge att köpa skräpkmat  
    Vi har ingen aning, men jag har eventuellt föreliggande moderkaka, så det är därför jag ska på kontroll! Om den inte har flyttat sig (vilket den oftast gör) så blir det kejsarsnitt till min stora skräck..

En moderkaka i bakvägg stannar i bakvägg och samma med framvägg. Den flyttar sig inte från sida till sida om vi säger så. Med tredje barnet hade jag moderkakan i framvägg och kände inte henne förrän efter vecka 20, men sen kände jag henne lika mycket som med vem som helst av barnen.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2