Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-17 21:39:47 följande:
    För mig gick den på BF+14 (efter en hinnsvepning på överburenheteskontrollen)
    Värkarna satte igång på morgonen BF+16, och på kvällen där är han född
    Ja okej
    Olivia 090610 ~ bf 101112
  • frukarlssonn

Jag har haft väldigt märkligt onda sd sen igår när vi va på ikea! Och inatt kände jag flera ggr, har inte haft så mkt sd hittills i graviditeten... idag ska jag till bm, ska bli spännande o se om hon sjunkit längre ner eller nåt. Nu k'nner jag dock inga sd.

• frukarlssonn

Ja sex borde man ju testa... men det får bli efter Gbg isåfall haha. Vågar inte innan Flört Ska nämligen dit lör-sön och hälsa på mina föräldrar innan de flyttar ut ur mitt barndomshem Glad Sen kommer de bo närmre oss, tack och lov! Önskar min bror m familj också gjorde det.

• frukarlssonn

Vart hos bm och allt såg bra ut

Ursäkta, att jag tjatar om fb här nu igen, men den där incidenten igår ledde ju till löjliga kommentarer och nu hade en av de inblandade skrivit hur trååååkigt o jobbigt det är att läsa om folk bla bla, ja han skrev de på ett sätt som att jag FATTADE de va rikttat mot mig, så jag svarade sakligt på det, och då lägegr sig hans morsa i allt och skriver: sluta gnäll du är inte sjuk du är gravid Eeeeh, va? Moget eller hur? Och frugan sitter o skriver som status hur besviken hon är på vissa vänskap som vart spel för gallerian bla bla. Vi är inte ens NÄRA vänner till dessa! Fy fan vilka barnfasoner! Seriöst! Hahaha jag garvar!!!!

Och vet ni va de roliga är? Jag läste igenom mina statusar och de va fan inget gnäll nånstans, så jag vette fan varför jag tog åt mig av detta kom jag på. Men antagligen för att när jag skrivit en status, så har en vän frågat om min rygg etc så har dom alltid lagt sig i! Ja inte mitt fel!

Nu fick jag iaf värktabletter utskrivet men de blev inte citodon som dom här människorna tjatar om utan de vill ens inte skriva ut utan de va tack vare min bm som jag lyckades få ett recept!

Suck nä nu lägger jag dessa icke betydande människorna bakom mig.

• frukarlssonn
    MammaDeborah skrev 2010-10-18 12:52:09 följande:
    På tal om FB, jag var inte riktigt inne i svängen när flera av er bytte FB-namn med varandra. Ni får gärna lägga till mig, ni som vill :) Jag håller min FB ganska privat men nu har vi ju alla börjat lära känna varandra rätt bra här inne, eller hur? :) Tror man kan söka på Deborah Nyman.
    Lagt till dig

Popcorn: exakt! Så är det ju! Jag är bara lite chockad över hela den här uppståndelsen och dessa påhopp på mig Det trista är att jag alltid gillat denna kille, som fö är god vän till min sambo, det är så jag lärt känna dem! Och vi har umgåts lite sporadiskt så mkt vi kunnat för det har ju vart lite avstånd mellan oss. Så jag fattar inte hur det kunde bli så fel alltihop... Men precis bara lägga det bakom sig o fortsätta fokusera på sig själv! Jag är bara så förudnrad över folk som betér sig såhär, som själva vart gravida och som inte tål höra ett minsta gnäll! Vilken tur jag inte ingår i den familjen då iaf!
  • frukarlssonn
    MammaDeborah skrev 2010-10-18 13:02:10 följande:
    Världen är full av idioter, så är det bara :) Jag är cynisk precis som maken
    Haha rätt
  • frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-10-18 13:03:00 följande:
    åhhh kan oxå bli så irriterad på vissa på fb som tror sig veta allt o sen sitter dom o gnäller över saker på sin egen fb men har sedan mage att gnälla på att andra gnäller. blir tokig på sånt.
    jag e ju inte typen heller som kan ryta ifrån så jag går oftast o retar mig i tysthet. jag har ett par personer på min fb som kan skriva retfulla kommentarer på ens statusar o så.
    fattar inte varför vissa bara e ute efter att tjaffsa...
    Precis. Och så skriver personen: det är fler än du Lisa som skriver sitt livs historia här på fb. Jag bara, eeeh, livs historia??????? Haha mitt livs historia får inte plats på fb. Dom i sin tur sitter o skriver om ALLT de hitta på me sin fam, va deras barn kan göra, hur lyckliga de är sov. Jag unnar dem det men ge fan i o svara på mina statusar om jag irriterar så mkt.
  • frukarlssonn
    Kwackie skrev 2010-10-18 13:48:00 följande:
    jag hade en bekant som jämt ska häva sig själv o hennes graviditet - vilket till sist gjorde mig väldigt sur för när  jag väl skrev ngt om min egen gravititet (då jag är 10veckor före henne) och hon skrev en egotrippad kommentar på min status raderade jag denna o hon blev så sur att hon tog bort mig som fb-vän.... stört löjligt!

jag missade oxå fb-utbytningarna, om ni vill e det bara o lägga till mig, sök på Annica Siljeström
    Lagt till dig med
  • frukarlssonn
    NJsmamma skrev 2010-10-18 13:55:59 följande:
    Håller tummarna stennhårt, nu får det sätta igång.. hoppas du kan få en stunds vila innan barnen ska hämtas..
    Har också så fruktansvärt ont i bäckenet, värsta klumpiga sälen som ska försöka vända mig om i sängen på nätterna, så länge jag ligger still så är det ju helt okej.. men att behöva vända sig ett antal ggr och detta j-la kisse springet på nätterna blir jag tokig på
    Igår var en riktigt härlig höstdag här, med strålande sol, vi bor precis vid en sjö så jag sambon och dottern gjorde varm choklad och köpte med oss rykande färska kanelbullar och gick ner till vattnet på en promenad och fika i solen, underbart härligt.. men det fick man ju lida för sen, jädrar vad ryggen värkt.
    Idag är det ju mindre trevligt väder, vill bara krypa under täcker igen..
    Många utav er som har sex, härligt om det funkar, om än lite klupigt kan jag tänka mig *fniss* Får ta igen det där sen efter förlossningen istället tror jag

Frogster: Det här med att gå ner i vikt av att amma är ju faktiskt det många gör och är absolut inget konstigt.. så amma på i lugn och ro och bekymra dig inte för vad andra tycker och tänker

Chanelll: Dessa dårar till folk blir man galen på ibland, varför ska dom ens kommentera om dom stör sig?? Det finns folk till allt, försök att ignorera det, kanske inte så lätt men man blir bara mer upprörd och det ska du inte behöva vara nu Vissa människor är tyvärr så att dom vet bäst om ALLT, vi är för tusan en hög underbara höggravida tjejer som får gnälla hur mkt vi vill och duger inte det så låt bli att läsa eller kommentera tycker man!! Det ÄR jobbigt att vara gravid speciellt så här på slutet då man bara väntar och längtar efter att det ska sätta igång..
    Precis klart vi får gnälla Flört

Nä från och med nu så ignorerar jag dom. Har som sagt skrivt till dem det är fritt fram att radera mig.
  • frukarlssonn

Carolina: va skönt att allt såg bra ut! Nu kan du andas ut Glad

ja ang fb så va jag motståndare till det tills jag en dag va väldigt uttråkad och ville gå in o kika, men då va man ju tvungen o bli medlem. Så det blev jag, och där låg redan en vänförfrågan sen ett bra tag tillbaka från en abr.kamrat som jag inte brytt mig om men godkände den då och vips så hade jag 20 vänner där Och jag va fast Tungan ute

Jag uppdaterar oxå status ganska ofta och tycker det är kul att läsa andras statusar o kommentera ibland Men såklart är man ju inte intresserad av alla och tror inte alla är intresserade av mig Flört Varav denna idiotiska diskussion som uppstog mellan mig och två "vänner". Jaja smällar man får ta. Men jag har insett att jag inte är ensam om att få dumma kommentarer på fb så jag ska lägga det bakom mig nu.

Nu har jag fått hem mina värktabletter som läkarn skrev ut, Dexofen heter det. har ju som sagt ingen värk men om de kan få mig att kunna röra på mig lättare så är jag tacksam Glad

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2