Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Party of five skrev 2010-10-25 10:47:22 följande:
    MammaD: stackars dig... Ganska ohyggligt att de inte kan sätta igång dig ens, eftersom du ju måste orka EFTER förlossningen också! Du är ju snart vid bf dessutom... *kramar om*

Williams mamma: neeej men ååååh, vad han är söt!

Jag var idag på tillväxtul (v.38+1). Bebisen uppskattades väga 4040g. Enligt läkaren en normalstor baby?! Jag hade också mycket vatten och babyn är inte fixerad, så han sa att om vattnet går så måste jag ligga ner och komma in till BB med ambulans, så inte navelsträngen blir i kläm. Jag fick också en ny tid nästa måndag och läkaren sa att om jag då är mogen så spräcker de fosterhinnorna för att ha koll på förlossningen från första sekund... VILL INTE TALA OM DETTA PÅ FB!!
    Jaså okej. Jag frågade nämligen min bm om detta då jag också hört det du skriver, men min bm sa att jag får göra som jag vill men bebisen är så långt ner så jag behöver inte ligga ner, vilket jag inte gjorde nu hlr då vattnet gick, hon va bara ruckbar ända in i sista. Men kanske va det för att honb sjunkit ner såpass mkt som det inte behövdes, men jag satte mig ändå ner så fort vattnet gick o tog det lugnt.
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn
    MammaDeborah skrev 2010-10-25 20:41:02 följande:
    Jag skulle ju tro att om vattnet går på så vis att det börjar sippra så är det nog ingen större fara, då ligger ju uppenbarligen bebisen långt ner redan. Kommer det däremot en störtvåg så tyder det ju på att där fortfarande är gott om plats i bäckenet.
    Ja precis, jag läste de kommande inläggen och förstod Vi diskuterade detta i den andra tråden med och fattade det så med men jag blev förvirrad igen men nu vet jag till hundra procent hur det är

Ang dina förvä'rkar o allt, fy jag lider verkligen med dig! Det är ju rent förjävligt att ingen lyssnar på dig!!!

Taniko: fy va trist att han är sådär igen

Bebis: surt med hantverkare som inte gör ett bra jobb som de slutför med!

Här har första dagen gått bra. Ensam med två barn, wohoo Men ja, Freja sover ju bara och äter o skiter (ja gud va hon skiter alltså) Olivia har vart skitgrinig men det berodde nog på att hon va så trött sen gårdagen och hon sov knbappt middag idag så hon slocknade på en sekund ikväll. Grannen va här med sin yngsta son, hon är ensam hela veckan då resten av familjen åkte till Irland (hennes man är därifrån) så hon är sällskapssjuk och jag är alltid hemma och oxå sällskapssjuk Så hon kommer över lite då och då De är verkligen jättrevliga, har visserligen inte träffat mannen men sambon träffa han i lördags då Olivia fick va hos dem i tre timmar då sambon va tvungen att jobba. Han va tydligen jättetrevlig och jättegoa barn har dom med
  • frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-10-25 21:20:30 följande:
    Chanell: Agnes skiter oxå jäkligt mycket !! Men det är väl bra antar jag. fungerar magen
    Haha ja jag tolkar det som ngt positivt Men lite kul när man ska byta blöja, så tittar man bort så ligger det en ny liten hög bajs där igen
  • frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-10-25 21:25:54 följande:
    Det är ju det för mig oxå. Jag har ju två grabbar sen förut. så byta blöja på en tjej är jätte scary!! Herreguuud vilket projekt å göra rent. Är rädd å göra illa henne. Hur man kan torka mm. Tar väl ett tag å lära sig
    Haha ja en annan är ju van Men jag skulle nog känna så med en kille, har ju aldrig bytt... jo kanske ngn gång jag minns inte men det skulle kännas jättekonstigt o byta på en kille liksom!!
  • frukarlssonn
    Bebis050810 skrev 2010-10-25 21:32:05 följande:
    Nån som provat tens förresten??
    Jag testade nu på bb men det va för ryggen. Hann aldrig hämta ut tensen som sjukgymnasten fixat. Hae aldrig hunnit med o greja med den hlr tror jag på förlossningen... men många säger det är bra!
  • frukarlssonn
    Carolina13 skrev 2010-10-25 22:15:12 följande:
    Jag har en liten fråga =)
    jag har ätit järntabletter och folsyra länge under graviditeten, nu börjar tabletterna sina igen... men visst e det rekomenderat att man ska äta det även när man ammar ? Så det e någon idé att köpa på sig mer?
    Jag äter såna vitamin kvinna och det rek även vid amning. Järn vet jag ej men inget jag äter nu iaf.
  • frukarlssonn

Hmm ska nog fortsätta äta järntabletterna ett tag till då. Tappa ju lite blod fast värdena va bra sen. Men de kan ju inte skada att ta en tablett då och då kanske... värdena va ju inte på topp under graviditeten tänkte jag.

Kvackie: va spännande, hoppas det blir bebis snart då Skrattande

• frukarlssonn
    NoahLeah skrev 2010-10-26 09:08:41 följande:
    God morgon...haft en ljuvlig start på dagen....bråk o gap från sambon så både jag och sonen började gråta sen när vi kommer till förskolan så ser jag att det går maginfluensa. bara hoppas att han klarar sig då han absolut inte ville följa med hem o jag kan inte hindra han från att vara där pga min kräkfobi.
    Åh nej Det funkade väl så bra ett tag? Kram! Hoppas sonen slipper magsjukan!!

Rosen: gud va spännande, snart har du din guldklimp hos dig Solig

mammaD: hoppas som sagt du snartr slipper detta elände! Låter ju inte klokt att du ska behöva ha så ont och må som du gör Hoppas hoppas du snart har bebsi hos dig!!!!

Andra natten har gått bra här Olivia sover som en stock, än så länge iaf Flört Jag behöver inte ställa klockan på var 3 timma längre utan ammar fritt och har ammat ganska ofta inatt men sover samtidigt så jag överlever ganska bra Flört Men seriöst vilken skillnad på mjölkmängden såhär från start! Jag har sååå mycket nu om man jämför med Olivia precis i början då jag fick köra med ersättning o jag kände liksom att jag hade så lite! Nu rinner det jag bara tar av mig bh:n och dom fylls upp nästan direkt o jag hör hur hon nästan sätter i halsen pga av all mjölk som kommer ut! Nä'r jag ammade Olivia tog det några månader innan det verkligen satte fart på riktigt.
  • frukarlssonn
    popcornplaya skrev 2010-10-26 10:33:17 följande:
    Är så trött idag även om sonen inte vaknade fören halv 8. Men sover skit på nätterna. Behöver fortfarande inte springa och kissa mer än kanske en gång på natten men åh så ont jag har av fogarna så jag vaknar ju hela tiden pga det.

Idag var den stora dagen då med dagisfotografering, första för oss så det känns kul. Sonen blev så fin så i sina nya kläder och jag fixade håret på honom.

Imorgon ska jag på föräldragrupp också, det ska bli kul. Hoppas det är några roliga människor där nu också.

Men gud vilken söt och stilig kille Solig

Va kul med f-grupp!! Hoppas du träffar några trevliga mammor Glad
  • frukarlssonn
    Carolina13 skrev 2010-10-26 10:40:32 följande:
    Åh så fin liten pojke du har  popcorn!!!

I natt blev sammandragningarna mer en molande mensvärk fast väldigt lindrig... hoppas det går åt ett rätt håll nu...
    Bm besök idag, skriva förlossningsbrev, sammanfatta graviditeten och jag ska fråga om när mitt sista datum för bf är.. har hört så mkt olika att man i vissa fall får gå över 3 veckor... usch hemska tanke!!
    Så blev det för mig de tre sista dagarna Och det liksom molade långt nere i magen precis som vid mens.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2