Inlägg från: Maddie72 |Visa alla inlägg
  • Maddie72

BF November,2010 DEL 2

Träff med BM idag.
    Hjärtljud 134
    Sf-mått 34
    vikt 92 kg (!!!)
    Hb 117(ökat)
    Bltr 120/70. Bebis huvud neråt och ruckbart.

En bra dag!
  • Maddie72
    Party of five skrev 2010-10-14 20:23:16 följande:
    Alltså, det är så man nästan blir deprimerad! Steg just på vågen, och tänkte ju få slag!!! Halvt kg till så slår jag 100-strecket... Förvånad Vikten stod stilla veckorna 30-34, men nu har jag ökat 1 kg/veckan! Jag som tänkte att jag aldrig skulle väga tresiffrigt... Gråter Det roliga är att min kompis hela tiden påpekar åt mig hur jag bara magrar och magrar i ansiktet och att jag strålar. Är inte fet heller, även om jag är tung. Så jag vet inte hur det här går ihop?! Alla som tippat tror jag väger något på 80. Heh, ids inte rätta till dem... Blir megabantning efter årsskiftet, vet ni det? Normalt har jag vägt kring 70.

Har någon av er brukat få ont/knip i magen (inte livmodern, utan på sidan av magen) nu under graviditeten? Jag fick sist i matbutiken så jag knappt kunde lyfta fötterna. Det stack så in i norden! Och just fick jag stiga upp från stolen och släpa mig att vila på sidan en stund för det satt igång och höll i ca 5 min. Ännu lite, men kunde iaf komma tillbaka till datorn. Och nu har jag som mensvärk i låren. Kan det vara luft? Eller är det förstoppning? Gör så ont, läkaren sist sa att det bara är kroppen som är utsliten, men hallå?! Det kommer någon enstaka gång som en attack bara.
    Du skriver om ont i sidan av magen. Det har jag med, och neråt. Jag gissar på ligament som dras i extra mycket. Som när man ställt sig upp för snabbt, eller gått för snabbt.
  • Maddie72
    MammaDeborah skrev 2010-10-15 08:12:39 följande:
    Och jag har fortfarande aldrig ägt någon *s* Kanske skulle sy en... Har varit inne på att sy och fylla med vete så att man kan mikra den också om man vill ha något varmt :)
    Jag sydde en förra graviditeten. Det behövdes så mkt kuddar annars. Det var lite kruxigt att amma och då blev det ännu ett orosmoment då lillen inte låg bra och kuddar gled isär. Så en amningskudde rekommenderar jag. Jag stoppade min med småbitar av tyger så den skulle bli stabil.
  • Maddie72
    NoahLeah skrev 2010-10-15 10:03:03 följande:
    Suck, hur ska man roa en genomförkyld men energisk unge när man själv är helt däckad och ont i hela kroppen?
    Ja det är inte lätt det där. Film i soffan för två?
  • Maddie72
    popcornplaya skrev 2010-10-15 10:01:41 följande:
    Önskar att jag också vart lite händig och kunde sytt en själv, hade blivit bra mkt billigare. Men jag hittade i alla fall en som verkade bra för 389kr, ändå överkomligt pris.
    Jo men det är ändå ett bra pris. Du kommer bli så nöjd.
  • Maddie72
    NoahLeah skrev 2010-10-15 10:07:25 följande:
    Han vill inte kolla på film utan är bara allmänt rastlös tyvärr.
    Ja då är det ju inte lätt. Oj, avundas dig inte. Sover han nåt på dagen? Du får väl stå ut och hitta på nåt pyssel tills dess, baka ihop? och se fram mot den eventuella sovstunden då du kan slappa. Hoppas det går bra!
  • Maddie72
    Bebis050810 skrev 2010-10-16 20:16:00 följande:
    trulsa- ja med både åkpåse och fårskinn blir det nog för varmt, men det beror ju på vad det är för åkpåse du har, en vinteråkpåse som är fleecefodrad tex, då är det nog för varmt! men sen till våren när du tar bort åkpåsen så är fårskinnet perfekt med ett täcke över. Nu innan du börjar använda det i vagnen kan ju bebis mysa på fårskinnet inomhus
    Jag såg att de sänkt priset på fårskinn på Ikea nu, så kanske köper ett, jag har tänkt på det länge, 229 kr, ok pris.

Undra om de har plockat fram jul o adventspyntet på Ikea i Kalmar? nån sa ju att de gjort det på annat ikeavaruhus. Helen el. maddie ni kanske vet?
    Ingen aning om jul och adventspyssel finns framme i Kalmar. Har inte varit på IKEA på nån vecka. Helen vet säkert. =)
  • Maddie72
    Grattis till bebisarna Williams mama och Chanell !! Underbart. Ler hela jag!

Hinner för övrigt inte med allt ni skriver, men jag är här och försöker läsa allt. Är mkt trött och vill men orkar inte kommentera. Är med er alla!!

Själv suttit och funderat mkt idag. Undrar vilken dag man själv ska föda? Kommer jag kunnan föda vaginalt denna gång? Hur kommer det gå? Kommer allt vara bra med bebis? Hur kommer bebis se ut? Likna brorsan? Kommer lillfisan vara stor, lagom, liten? Kommar jag bryta ihop där denna gång?

Åhhh denna oro... jag blir tokig. Samtidigt som jag vill att den dagen ska vara här nu, så tror jag att jag behöver denna tid som är kvar till 15 november för att förbereda mig mer mentalt. Jag har för fullt upp med annat för att kunna göra det. Men jag boar för fullt ska ni veta och sitter inte ner många minuter per dag. =) Städar, fixar, sorterar, röjer, slänger, målar hyllor, spjälsäng, syr bebiskläder, inreder sovrum osv... jag är helt tokig just nu.

Men som sagt, jag är helt uppåt väggarna konstig. Inget tålamod med sonen och jag känner mig som en helt omöjlig mamma.  Orkar inte med nån motgång och sitter mest och gråter om kvällarna.

Ha det gott go vänner! Natti natti!
  • Maddie72
    Fast i bombdrama idag... hmmm inte kul. Vi åt på MAX. Tänkte bara ta en snabbrunda innan vi skulle träffa revisorn i stan. Parkerade och lämnade alla papper i bilen, gick in och åt. Märkte att det hände nåt utanför. Avspärrning..., polisbilar?? Till slut kom den in en polis och bad oss alla lämna lokalen omgående. Vi stod utanför avspärrningen och kollade ett tag. Tänkte, varför skulle vi ta Max idag? hehe Jag fick ta bussen hem. Tycker synd om dem som inte kunde lämna sina lokaler, som F-kassan o dyl. Hoppas de har fått komma hem.  
    Den som hotat var en förvirrad 20-25 åring tydligen, känd av polisen sedan tidigare. Fasttagen nu i allafall. De ska undersöka "paketet" nu ikväll och sedan se om det är fritt fram för allmänheten igen... Undrar när vi får vår bil??

I alla fall en jobbig dag då jag stått och gått mycket. Sammandragningar till tusen. Suck!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2