Party of five skrev 2010-10-14 20:23:16 följande:
Alltså, det är så man nästan blir deprimerad! Steg just på vågen, och tänkte ju få slag!!! Halvt kg till så slår jag 100-strecket...

Vikten stod stilla veckorna 30-34, men nu har jag ökat 1 kg/veckan! Jag som tänkte att jag aldrig skulle väga tresiffrigt...

Det roliga är att min kompis hela tiden påpekar åt mig hur jag bara magrar och magrar i ansiktet och att jag strålar. Är inte fet heller, även om jag är tung. Så jag vet inte hur det här går ihop?! Alla som tippat tror jag väger något på 80. Heh, ids inte rätta till dem... Blir megabantning efter årsskiftet, vet ni det? Normalt har jag vägt kring 70.
Har någon av er brukat få ont/knip i magen (inte livmodern, utan på sidan av magen) nu under graviditeten? Jag fick sist i matbutiken så jag knappt kunde lyfta fötterna. Det stack så in i norden! Och just fick jag stiga upp från stolen och släpa mig att vila på sidan en stund för det satt igång och höll i ca 5 min. Ännu lite, men kunde iaf komma tillbaka till datorn. Och nu har jag som mensvärk i låren. Kan det vara luft? Eller är det förstoppning? Gör så ont, läkaren sist sa att det bara är kroppen som är utsliten, men hallå?! Det kommer någon enstaka gång som en attack bara.
Du skriver om ont i sidan av magen. Det har jag med, och neråt. Jag gissar på ligament som dras i extra mycket. Som när man ställt sig upp för snabbt, eller gått för snabbt.