MammaDeborah skrev 2010-11-07 09:38:24 följande:
Hallå tjejer!
Låter som att det är några bebisar på g i tråden. Spännande!
Jag försöker få lillan att ta ordentligt tag när jag ammar. Det slutar jämt med att hon bara suger på bröstvårtan och det gör så hysteriskt ont! I natt åkte bröstpumpen fram och lillan fick äta från flaska. Det gick fint, faktiskt. Skönt för mig också att slippa amma en stund även om det inte är jättebehagligt att pumpa från ömma bröst heller.
Tänk, man tror att det ska vara piece of cake när det är femte barnet som ammas, men nu är det liksom hon som inte kan. Nåja, hoppas det ger med sig snart. Imorgon ska vi tillbaka till bb för viktkontroll och PKU-test. Får höra mig för om de har lite tips och råd.
Jag fick använda sån där vårtnapp (eller vad det heter) i början förra graviditeten. För att sonen skulle få bättre grepp. Men de sa till mig att inte använda den för länge, bara i början. Jag slutade använda den några dagar efter jag kom hem från BB. Tyckte det gick bra, men det var ett mickel med att amma och sonen var ofta ej nöjd. Så det blev pumpning för mig med och tillägg i nappflaska. Denna gången tänker jag använda bröstnapp lite längre... jag vill kunna amma, ej bara pumpa, för det tar ju sin lilla tid att först pumpa o ssen ge flaskan.