Inlägg från: Maddie72 |Visa alla inlägg
  • Maddie72

BF November,2010 DEL 2

Jag förstår verkligen inte vad jag gör uppe vareviga kvälll sent sent. Jag är ju så trött på morgonen när sonen tassar in till oss. Behöver ju all vila och sömn som finns för att orka om förlossning sätter igång. Men man börjar se på film eller sitter och fundrar på hur saker och ting kommer bli, oroar sig, boar kanske...

Nån som är som jag?

• Maddie72
    MammaDeborah skrev 2010-11-07 09:38:24 följande:
    Hallå tjejer!

Låter som att det är några bebisar på g i tråden. Spännande!

Jag försöker få lillan att ta ordentligt tag när jag ammar. Det slutar jämt med att hon bara suger på bröstvårtan och det gör så hysteriskt ont! I natt åkte bröstpumpen fram och lillan fick äta från flaska. Det gick fint, faktiskt. Skönt för mig också att slippa amma en stund även om det inte är jättebehagligt att pumpa från ömma bröst heller.

Tänk, man tror att det ska vara piece of cake när det är femte barnet som ammas, men nu är det liksom hon som inte kan. Nåja, hoppas det ger med sig snart. Imorgon ska vi tillbaka till bb för viktkontroll och PKU-test. Får höra mig för om de har lite tips och råd.
    Jag fick använda sån där vårtnapp (eller vad det heter)  i början förra graviditeten. För att sonen skulle få bättre grepp. Men de sa till mig att inte använda den för länge, bara i början. Jag slutade använda den några dagar efter jag kom hem från BB. Tyckte det gick bra, men det var ett mickel med att amma och sonen var ofta ej nöjd. Så det blev pumpning för mig med och tillägg i nappflaska. Denna gången tänker jag använda bröstnapp lite längre... jag vill kunna amma, ej bara pumpa, för det tar ju sin lilla tid att först pumpa o ssen ge flaskan.
  • Maddie72
    MammaDeborah skrev 2010-11-07 11:37:27 följande:
    Ja, jag är ju rädd att vi ska bli för begränsade med nappen men samtidigt gör det så himla ont nu :-/ det gick iofs rätt bra att sluta med den efter första barnet. Får väl testa helt enkelt... Jag brukar få vänta tills hon är så arg så hon skriker för det är bara då hon gapar tillräckligt...
    Vad jag förstår så råder de en att inte använda sån napp för länge, eftersom att det lätt leder till mjölkstockning och nåt annat som jag inte kommer ihåg. Ni som har använt sån napp länge... vad är era erfarenheter när det gäller det?
  • Maddie72
    Bebis050810 skrev 2010-11-07 10:29:03 följande:
    Fy vad jag mår kasst!! illamånde och magen är helt ur balans, körig o konstig. Blev väl för mkt av det goda igår + att det är nära BF nu och magen är ju redan full. Får äta minimalt idag.

Har iaf bäddat vagnen nu på morgonen
    Tummentema, jag älskar tummen!
    Superfint i vagnen Bebis. Jag bäddade i spjälsängen igår. Åhhh så fint det blev. Jag har vågat mig på att köpa lite mer tjejigt nu. Rosa!!  Ler för mig själv. Tänk om de 4 svar jag fått om att det är en tjej på TUL, visar sig ändå vara en pojk. hihi
  • Maddie72
    Saraia skrev 2010-11-07 17:05:02 följande:
    haha, jag brukar sitta o lyssna på barn-cd i bilen en lång stund efter att jag lämnat kidsen på dagis/skola innan jag upptäcker att jag nynnar på barnsånger!

Vi fick förresten vår lilla Livia i tisd morse 2/11 - hoppas alla här får snart - det är ju såååå underbart att snusa bebbe!
    Grattis till flickan. Härligt!!
  • Maddie72
    Helen C skrev 2010-11-07 19:33:04 följande:
    haha kan inte påverrka så mycke just nu.... De moler på rätt så ok i svanken. sammandragningarna kommer och går, men inte riktigt ont än... Fortfarande blodstrimmor när jag torkar mig, men vi får se... Jag vågar faktiskt inte tro något....
    Jag håller tummarna att det är nåt på G. Du uppdaterar på FB om du åker in va??  Skrattande
  • Maddie72
    sebbe123 skrev 2010-11-07 20:29:28 följande:

Uppdaterar med en lite suddig bild, magen börjar sjunka nu iallafall.
    V 37( 36+1) , hoppas verkligen att bebis kunde komma som storebror gjorde han föddes i v37+0 och då är det ju inte så länge kvar, men sån tur har man väl inte Drömmer

Grattis till sarais {#emotions_dlg.flower}

Åhhh härligt med magbild. Fiiiint!

Påminner mig om att jag inte tagit bild på ett tag och att den är enorm.
  • Maddie72
    sunflower79 skrev 2010-11-08 11:31:50 följande:
    hedi; spännande! kanske är på G nu då =) ja de där förvärkarna gör att man svettas till ordentligt tycker jag!

jo jag har ju ett tag kvar så det känns helt ok.. däremot blev jag framflyttad från 19 nov vid RUL vilket hela tiden känts konstigt för jag är helt säker på när jag hade ÄL.. men men vi får se =)
    Det där med att bli framflyttad vid RUL... så var det för mig med. Men vet ju ändå när man har ägglossningen osv. Men jag fick till svar att spermier, spec tjejspermier kan klara sig i 6 dagar så det där med senaste mensens första dag fungerar inte i längden. Så det var just så långt som jag blev framflyttad. Men min beräknade förlossningsdag var den 9:e sååå jag hoppas att bebisen kommer då ungerfär.. hmmm det är i morgon! Glad
  • Maddie72

Helen - Många grattiskramar här i tråden med. Äntligen var det din tur. Är så glad för din skull!  KRAM

• Maddie72

Hej Är på BB. Lilla Elsa är här. Igår kväll (2010-11-10) 23.03 föddes hon 3720 g och 51 cm lång. Det blev vanlig förlossning. Hon är helt ljuvlig. Jag är så lycklig och ff i lite chocktillstånd. Fattar inte att det är över. Skriver mer och läser ikapp senare. Kram på er alla.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2