Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Jojo 85 skrev 2010-11-08 13:02:23 följande:
    Jo, jag vet.. o kan man inte äta paracetamol.. vad ska man då ta? Det framgår ju inte i undersökningen hur mycket paracetamol dom gravida kvinnorna tagit under graviditeten.. men sist var jag ju tvungen att ta så ofta man får i slutet pga min förvärkar.. jag vill ju inte skada barnet i mag om det n skulle vara en pojke
    Nej det verkarr väldigt luddigt dedär... Ngt måste man ju kunna ta! För värk har man ju även som gravid.
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn
    Frogster skrev 2010-11-08 14:23:53 följande:
    Jesper är fortfarande gul och han är 6 veckor nu Skrattande
    Fick jättebra råd av läkaren vid 1-månadskontrollen för hur jag ska få bort det... Sluta amma! Skrikandes

Lite trist är det ju när man inte riktigt vet om det är för mycket eller ej.... Jesper gick väldigt mycket upp och ner men när vi gick hem så gjorde vi det med orden: Så länge han är pigg och orkar äta och så ordentligt så är han inte för gul!
    VA??? På min bvc sa dom att det är bra att amma för gulsoten för det innehåller ämnen som får bort gulsotet!
  • frukarlssonn
    Bebis050810 skrev 2010-11-08 14:37:28 följande:
    Var o hämta posten precis! Gubbj. på arbetsförm. slutar fan aldrig att förvåna mig!! Nu har har skickat ut en anvisan på jobb som jag måste söka för annars meddelar han min a-kassa så de drar in min stämpling!
    Det är ett lärarjobb på flyktingförläggningen som ska vara inne till den 15 nov, alltså på min BF-dag!!!!
    Vikariatet börjar veckan därpå och fram till våren nångång.
    Han är fan sjuk i huvet på riktigt!!!! men jag måste ju söka annars ringer han min akassa.
    Herregud låter ju sjukt.
  • frukarlssonn
    NJsmamma skrev 2010-11-08 16:22:45 följande:
    Bebis: Herregud, jag förstår att du blir irriterad, är ju världens skämt.. men det värsta är väl att du får skicka iväg en ansökan så att inte gubben ringer din akassa, men vad trött man blir!

Har också både hört på nyheterna och läst idag om det här med paracetamol, men tar det inte så jätte allvarligt, det kanske är knäppt men känns lite som en skrämselpropaganda mot gravida.. vad tusan ska bli nästa grej??? Intressant att se hur dom gör på förlossningen, om mammorna inte kommer tilldelas alvedon etc längre..

Ni som har fått era små godingar redan, det här med amningsbh vad tusan ska man ha för storlek egentligen, hur mkt växer tuttarna?? Var ju ändå 6 år sedan för mig sist och känner att jag hal noll koll!!
    Jag har ju i vanliga fall b-kupa men får ha c-kupa på amnings bh nu.
  • frukarlssonn
    Love3 skrev 2010-11-08 16:34:46 följande:
    hihi nej usch, jag minns att jag försökte dölja dom för sambon för dom hade ju lixom bara "blossat" upp över natten, så det känndes rätt olustigt.
    Kunde knappt tro mina ögon när jag såg mig själv i spegeln den morgonen!!
    Haha ja jag minns när jag fått Olivia och första morgonen hemma, tittade mig själv i spegeln o trodde inte mina göon, de va verkligen som silikonpattar
  • frukarlssonn
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-08 18:10:44 följande:
    jag kör på amningsbh!

Innan grav hade jag 75B i storlek, på min amningsbh har jag 90D
    Shit ja vilken skillnad
  • frukarlssonn
    Annizsj skrev 2010-11-08 20:16:36 följande:
    Bara undrar! HUR gör man när man ska amma med en vanlig bh? Verkar himla omständigt. Jag har använt amningsbh i flera mån, de andra skaver ju bara å är för små. Men alla mina amningsbhar förutom en är för stora....ska nog köpa mig lite nya denna gång, detta blir ju tredje på 3,5 år så de är rätt slitna...
    Jag har ju bara bygel bh:ar i vanliga fall och dom kan jag inte amma med kan jag säga. Måste ha amnings bh. Ja de går väl men är otroligt obekvämt.
  • frukarlssonn
    Frogster skrev 2010-11-08 20:34:58 följande:
    Ja men det var ju logiskt... Haha
    Det måste jag kolla upp... Nu blidde det en sån där kul principsak som jag bara måste ha svar på! Skrattande
    Ja fråga ngn annan, tycker det låter mkt knepigt... i synnerhet då bvc-sköterskan just sa att amma är bra mot gulsot! Obestämd

Appropå fl så tog första förlossningen 5.5 timmar fr första värken. Andra förlossningen tog 2.5 timmar från första värken. I båda fallen gick vattnet va två timmar innan.
  • frukarlssonn
    Frogster skrev 2010-11-08 20:56:05 följande:

Hittat på www.growingpeople.se

"Man anser att det är något ämne i mammans bröstmjölk som hämmar barnets förmåga att göra bilirubinet vattenlösligt. Gulsoten försvinner nämligen snabbt hos många gula barn om man gör några dagars paus i amningen. Man vet dock ännu inte vilket ämne i bröstmjölken det rör sig om."

Oj, då va läkarn inte ute och cyklade Men va märkligt, varför sa bvc att det va bra mot gulsot? Kanske beror på vilken gradf av gulsot de har... men din pojk är väl inte jättegul utan bara sådär vanligt gul inom ramarna?
  • frukarlssonn
    Hedi skrev 2010-11-08 21:58:08 följande:
    Alltsa jag har sadär 5 till 6 min mellan värkarna och de börjar halla i sig i 40 sek. Jag vet inte hur länge tror ni man kan vara hemma. Jag kan andas igenom dem men de gör ända lite ont. Maste de vara närmare 1 minut innan man aker?
    Låter som du borde åka in snart Flört
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2