Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Jojo 85 skrev 2010-11-21 10:38:50 följande:
    Chanell: haha, det är ju roligt att upptäcka ny höjder :)
    Distraktionen känner jag igen, hehe. Jag brukar få hålla lite koll på J o påminna henne om hennes små uppdrag ibland när man ser att hon börjar distraheras av annat. Men jag tror ändå att dom uppskattar att få hjälpa till o känna sej delaktiga.. Dom är ju trots allt i "kan själv" åldern o kommer väl vara det ett tag, hehe.

Rosen: den där hämtmatshistorien minns jag när det inträffat.. Visst skrev du här om den då?
    Kan tänka mej dina grannar undrar vad det är för fel på kvinnan!
    Vad gjorde ni m vagnen hon köpte?

Rosen o Williams: fy vilka svärmödrar ni har. Nu finns inte min kvar i livet, men hon hade inte varit annat en underbar o hjälpsam. Förstår inte varför dom ska kritisera så.. Växer barnen som dom ska så är ju allt bra!

Idag ska det vara fullmåne.. Kanske kommer det lite fler bebisar under närmaste dygnet :)
    Haha ja nu har Olivia kommit på att hon kan klättar upp i v-rumssoffan med så hon skulle upp och ner hela tiden Så rolligt att se hur envis hon är med, för hon är ju kort mot soffan men upp skulle hon, kämpade sig blå Och lyckades Tungan ute

Ja det är nog bra att de får hjälpa till och känna sig delaktiga

Min svärmor är tvärtom. Lägger sig aldrig i, nästan ber om ursäkt när hon ringer. Näe men alltså hopn är en sån där person som inte vill störa.
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn

Sunflower, ja jag läste det på fb, va drygt men snaaaart så!!

• frukarlssonn

Jojo: Olivia kan oxå gå ner från soffan själv men hon är så snabb i svängarna så jag är livrädd hon ska ramla ner :-/

Håller tummarna för dig!

• frukarlssonn

Ja det är inte lätt med nya vänner på äldre dar, speciellt inte om man har fler barn... tiden blir ju knapp på ett annat sätt då.

Jag startade en tråd här på fl när jag flyttade till Vänersborg. Det blev en lagom aktivitet där faktiskt så vi träffades lite då och då, bl a på öf och hos andra som ordnade fika, olika klädpartyn osv. Sen rann det yvärr ut i sanden mkt och umgicks lite med en tjej som jag fick kontakt via fl.

När jag fklyttade hit så startade jag en tråd igen men där blev det tyvärr ingen större aktivitet. Har dock kontakt med en tjej där som jag inte träffat än men pratat med på msn och hon bor alldeles här i krokarna så vi har sagt att vi ska träffas ngn dag då hon oxå är inflyttad i stan och känner inte mkt folk alls.

På öf har jag träffat grannen så vi träffas ofta och en mamma till men hon ska tyvärr flytta till Gbg nu

Snart ska vi iväg t hallen så Olivia får springa av sig och sambon kan hjärntvätta henne lite till med innebandy haha Sen ska jag bannemej till ica o köpa blåbärspaj m vaniljsås, blev så grymt sugen på det! Och ett avsnitt av desperate housewives

• frukarlssonn

Trulsa grattis!! Ska bli spännande o höra hur allt gått!

Taniko: fy sjutton för mjölkstockning

Annizsj: usch för o va sjuk! Verkligen ingen höjdare! Jag har vart lite risig här i veckan men bröt inte ut ordentligt tack o lov. När jag jobbade i aug blev jag vrålsjuk, slapp tack o lov feber iaf men fy sjutton jag hade så ont i halsen, luftrören och va så förkyld så jag minns inte när sist jag va så risig! Hemsk envis hosta fick jag med! Men så hade jag ju jobbat första passet med på över ett år så kroppen reagerade väl...

• frukarlssonn
    josefinene skrev 2010-11-22 10:27:26 följande:
    ps. det sägs att magen rumlar innan det är dags. Att man kan få symptom liknande magsjuka. Min dotter har ju varit hemma från dagis också sen i torsdags, så några magsjukebakterier ska vi väl ändå inte ha fått hem
    Tre dar innan fick jag så. Vaknade mitt i natten av att magen krampade o va tvungen att gå på toa. Det händer annars aldrig att jag behöver gå mitt i natten, fast då va jag helt normal i magen. På dagen eftrer däremot hade jag värsta ränneskitan! O detta va tre dar innan jag födde!

Taniko: nej tänk vilken lyx när man hade bara bebis, man kunde lägga sig närsom helst. Nu får man ju passa på när äldsta tar middagsluren! Ändå har jag svårt att somna för Freja ligger o bökar o har ljud för sig. Så bra trött är man. Men just nu har jag tur, Freja äter endats var 3 timma, och det är mer sällan än Olivia gjorde, hon ville ha tutte varje timma. Så jag har det ok juts nu iaf.
  • frukarlssonn

Bebis: va fin hon är

Vi samsover med Freja, eller ja, hon sover fastklistrad på mig Olivia sover i sin säng i vårt rum o det funkar kanon. Vi ska fixa iordning barnens rum inom en snar framtid, sen tids nog får båda flytta in där. Får se när det blir.

Jag har tagit med Freja ut. Blir ju så svårt annars. Men jag går inte in i affärer när det är för mkt folk t.ex. Undviker köpcentrum o sånt, men vi har ett köpcentrum här där det aldrig är trängsel för det ligger lite utanför stan. Lägger en filt över vagnen me, då är hon ganska skyddad.

Öf har jag vart m Freja med och kommer gå dit lite då och då eftersom Olivia inte går på dagis o behöver aktiveras. Sen kommer jag försöka gå på babycafé också då sambon är hemma på torsdagar, blir lite skönt för mig för då kan jag slappna av mer då Freja ligger endast i min famn så slipper jag jaga ett barn till Mamma kan koppla av lite Tungan ute Och sp hoppas jag på att träffa ngn annan mammaledig som man kan umgås me ibland.

• frukarlssonn
    Annizsj skrev 2010-11-22 12:05:16 följande:
    Bebis- åh va söt! Grattis igen! Spännande att höra din berättelse ! Ta hand om er nu! Chanell- kanske blir bebis denna vecka då? Annars går jag under
    Jag håller tummarna verkligen!! Inte kul nu den sista biten, speciellt när man har ont och dyl Fruktansvärt tufft!!
  • frukarlssonn
    NoahLeah skrev 2010-11-22 12:08:49 följande:
    Bebis: Grattis igen , hon är jättefin.

Vi samsover här eftersom Leah är vaken hela nätterna och bara vill tutta. Skulle sonen vakna så lägger sig sambon där inne på madrass och likaså om Leah är vaken länge, någon av oss måste ju få sova.

Chanell: Lyxigt att den äldsta sover på dagen, det har ju vår plutt slutat med tyvärr. Ringde fsk nu o det går tydligen halsfluss men han vill ju så gärna gå så vi får chansa, sjukdomar kommer det ju gå hela vinterhalvåret så det går inte undvika.
    Oj, ja det är jobbigt, ja jag får nog säga att det är lyx att Olivia sover middag än. Hade vart enormt jobbigt att inte få andas ut då iaf. Ska lägga mig nu och amma Freja och förhoppningsvis slumra in lite. Sambon jobbar sin sista halvdag idag. Han ska köpa med en pulka fr jobbet iadg, så ska vi ta ut Olivia sen Och så ska han in på Lindex o köpa overall en tjockare plus en tjock mössa t Freja så kan jag ta henne i selen för barnvagn i detta väder kan jag glömma.
  • frukarlssonn

Taniko: beklagar verkligen Hade också en kollega som hastigt gick bort i höstas. Jätteläskigt, passet innan va han där och sen nästa va han död

Ang inlägg på fb så strular det massor, jag har megaproblem funkar inte alls.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2