Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Rosen: fy såg inte kul med finnarna, hoppas det inte blir lika illa igen!!

Taniko: usch inte kul med uvi! Jag hade lite käningar av det tror jag efter fl men det försvann av sig själv.

Trulsa: va härligt att Idun gått upp Krya på dig, inte kul när man har såna dar då man har ont lite här o var, och trött är man till råga på allt!

Idag log Freja för första ggn! Herregud har glömt hur lycklig man blir!! Smälter ju! Hjärta Jag har noterat att hon dragit lite på munnen i flera dar, precis som Olivia gjorde och sen helt plötsligt va det bara ett leende där

Armen har blivit mkt bättre bara under dagen! Kan böja den mer nu, och på em tog jag på barnen kläder o gick ut o skotta snö, gick jättebra! Olivia fick tulta omkring i snön och Freja låg i vagnen o sov, ja hon skrek några ggr men jag skakade på vagnen så somnade hon om!

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • frukarlssonn

Rosen: jo man väntar ju på dedär klockrena leendet även om man ser att det är på g Olivia va tidigare med leendet, ca tre veckor. Men så är hon än idag så lättflirtad, log jämt och skrattar hela tiden, är sådan till naturen!

Trulsa: va skönt att du inte är trött! Jag kände mig som en zombie de första veckorna när jag fick Olivia samtidigt som man gick på ngn sparlåga... Nu är jag inte så trött förutom på morgonen när Olivia vaknar. Men sen somnar jag som en stock på kvällarna och somnar om så fort jag gett tutten t Freja på natten. Vi är nog skapta så att vi ska orka med småbarnsåren, iaf den första även om vi får sova lite färre timmar

Undrar hur det går för Annizsj.... har hon åkt in tro? Har inte sett henne varken här el på fb de senaste timmarna.

• frukarlssonn

Jag ammar ca fem-tio minuter men ibland så kan Freja fastna vid tutten och äta längre. Annars är hon glupsk och tämmer bröstet fort!  Olivia åt aldrig så fort. Men sen hade jag maningsnapp med henne o då tar det längre tid. När jag slutade med den gick det mkt snabbare.

• frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-11-26 22:44:24 följande:
    ja just leendet har izak o hampuz varit tidigare med, 2 veckor var båda. o nu e nicco 3 veckor. så vi får se när han ger mig det stora leendet
    han kan verkligen inte ligga själv alls... så fort man lägger ner honom så gråter han... nu ligger han o gråter bredvid mig på soffan så jag får ta honom
    Freja är faktiskt lättare just med det där att ligga själv. Det är oftast på kvällarna hon vill ligga bara på bröstet, på dagarna kan hon ligga mer själv, men ibland får jag bära runt på henne då med. Men Olivia totalvägrade helt o hållet! Henne fick jag bära i sele dagarna i ända.
  • frukarlssonn

Herregud detta snöande alltså, hur länge ska det fortsätta egentligen? Nu har det snöat fem dygn i sträck Vi har så sjukt mkt snö alltså!

• frukarlssonn
    Hedi skrev 2010-11-27 17:07:06 följande:
    va länge ni far sova Ludwig äter iaf minst var tredje timme!
    Samma här!
  • frukarlssonn
    NoahLeah skrev 2010-11-27 19:55:39 följande:
    Ni som har döttrar..ska man tvätta bort det vita "klegget" mellan blygdläpparna??
    Jag pillar inte för mkt utan tar vatten och olja på en tvättlapp och gör rent varje morgon. Jag frågade nämligen detta på bvc hur man ska göra rent snippan men hon sa att det räcker att bara hälla lite vatten (typ med handen) men det gör man ju inte om man inte badar dom varje kväll eller håller dem i handfatet el nåt. Alltså inte pilla allt för mkt.
  • frukarlssonn
    NoahLeah skrev 2010-11-27 20:09:48 följande:
    Ok, då tvättar jag bara det som lossnar. Är ju inte van vid en tjej. *s*
    Sen en annan sak...när kan man bada dem  första gången? Tror inte naveln lossnat helt tror jag, bvcsköterskan penslade på ngt så det skulle lossna ngn lite knopp.
    Näe jag tyckte de va trixigt när jag fick Olivia kan jag lova Ovant liksom men man vänjer sig snabbt Speciellt konstigt måste de ju kännas om man har en pojke sen innan!

bada kan du göra redan nu om du vill, bara du trokar oredntligt torrt runt stumpen. Eller har det lossnat en bit menar du? På bb badade man bebisarna redan andra dan. Men när jag födde på östra badade man inte alls så då badade jag Olivia när stmpen hade lossnat o körde bara tvättlappar med vatten och olja innan det. Men de va för jag tyckte de va så läskigt o peta runt navelstumpen så därför ville jag inte bada henne förrän den lossnat Tungan ute
  • frukarlssonn
    NoahLeah skrev 2010-11-27 20:29:06 följande:
    Till oss sa de när Noah föddes att vi skulle vänta tills stumpen trillat av men det är nog olika..fast jag tycker det räcker med tvättlapp i början, de skitar ju inte ner sig.
    Hon ska nog få sitt premiärdopp på tisdag då vi varit på BVC o fått klartecken att naveln läkt.
    Ja så sa de på bvc har jag för mig när jag fick Olivia, fast de sa oxå att jag kan bada henne om jag vill men att jag då ska va noggrann med att troka naveln. Därför väntade jag. Då bodde vi i Alingsås. Jag blev rätt förvånad när det visade sig att de badar alla bebisar redan på bb! I Skövde då där jag födde denna gång.
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-11-27 21:05:28 följande:

Ang bada med stumpen så är de helt ok. Men att man inte skulle ha någon olja i vattnet....

Grattis till Annizsj som fått sin pojke idag...

Ingen olja??? Har för mig de använde olja på bb Obestämd
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2